Pagina 1 van 2
Skycount, Cooper S R53 (Pag.2 video)
Geplaatst: 28 jul 2012, 11:34
door skycount
Mijn broer heeft deze wagen gekocht en sinds ik meestal altijd aan zijn wagen werk en regelmatig met mijn Megane 3 RS Trophy switch om wat plezier te hebben, dacht ik zet deze even hier online en hij zoekt ook nog wat stukken voor zijn mini
Mini cooper S R53
Bj: 2006
Donkerblauw kleur
Motorische aanpassingen: (gedaan door vorige eigenaar)
Intercooler Grs (aan vervanging toe, maar weten niet welke te kopen)
Injector 550cc bosh
luchtfilter/box M7
Poulie M7 16%
Aac Newman
Bypass DT
Catback Milltek
Collector Janspeed
Reprog perso
Aanpassingen door vorige eigenaar:
Dashboard bovenaan wrappen met alcantara,
Middenconsole volledig mat black gespoten
Downpipe's naast radio links en rechts wrapped met alcantara.
Verlagings veren (merk geen idee)
Aanpassingen reeds gedaan door ons:
Lichten vooraan de wrap afgedaan zodat terug chrome uitzicht heeft (wrap was slecht gedaan)
Carbon inlaatstuk (motorkap)
Carbon spiegels
Carbon kofferhandgreep (carbon is van mini zelf)
Deurpanelen binnenkant opnieuw gelakt
Pioneer radio incl subwoofer in de koffer
Scangauge 2
Nieuwe foto's:
en paar foto's: (voor de carbon stukken en aanpassingen genomen)

Geplaatst: 28 jul 2012, 11:56
door Anto
toffen bak
Geplaatst: 28 jul 2012, 11:58
door Raymond
Die vorige eigenaar heeft ook niet stil gezeten...
Leuke S !
Ik neem maar even voor het gemak aan dat de vorige eigenaar de motorische aanpassingen heeft laten doen? Weet je ook waar?
Geplaatst: 28 jul 2012, 12:07
door skycount
Raymond schreef:Die vorige eigenaar heeft ook niet stil gezeten...
Leuke S !
Ik neem maar even voor het gemak aan dat de vorige eigenaar de motorische aanpassingen heeft laten doen? Weet je ook waar?
Nee we weten niet waar hij dit allemaal gedaan heeft.
De vorige eigenaar woont tussen Luik en Luxemburg (Wallonië, belgië)
En bij de aankoop van de mini, hebben alle facturen en originele onderdelen mee gekregen maar deze waren allemaal van webshops of bedrijven. En volgens de eigenaar is alle aanpassingen bij een bmw/mini dealer gebeurd.
We kijken ook veel op de oliedruk en we meten regelmatig na of hij geen olie verbruikt of verliest.
En tot nu verbruikt hij geen olie of toch bijna geen.
Enkel de GRS intercooler heeft de vorige eigenaar laten vallen op de zijkant van de intercooler (ovaal kant, bij de keuring moeten alle originele onderdelen terug gezet worden of hij wordt afgekeurd) en hij verliest lucht bij half tot vol vermogen, we hebben deze reeds verbogen terug naar normaal maar blijft nog lucht verliezen dus we zoeken een goed alternatief voor deze of we gaan dezelfde terug kopen.
Geplaatst: 28 jul 2012, 12:21
door mso
Dikke bak! Hoe is de mini in vergelijking tot de megane rs?
Geplaatst: 28 jul 2012, 12:25
door skycount
mso schreef:Dikke bak! Hoe is de mini in vergelijking tot de megane rs?
Eerste 200meter volgt hij mooi naast mij maar dan werkt mijn turbo goed en rijd ik van hem weg.
In vertrekken is dit heel leuk wagentje en ook go-kart gevoel he, maar vooral het geluid van deze mini is zalig

De megane is wat lomper in vergelijking met de mini
Geplaatst: 28 jul 2012, 15:02
door skycount
voila juist vlug wat nieuwe foto's genomen
Geplaatst: 28 jul 2012, 16:25
door mushrop
welkom, gaaf ding. Wat is er precies mis met de GRS IC dat je hem wilt vervangen?
Heb je ook spec's van je wielen?
Geplaatst: 28 jul 2012, 16:31
door skycount
Stond hier een beetje boven in een uitleg die ik gegeven had
Enkel de GRS intercooler heeft de vorige eigenaar laten vallen op de zijkant van de intercooler (ovaal kant, bij de keuring moeten alle originele onderdelen terug gezet worden of hij wordt afgekeurd) en hij verliest lucht bij half tot vol vermogen, we hebben deze reeds verbogen terug naar normaal maar blijft nog lucht verliezen dus we zoeken een goed alternatief voor deze of we gaan dezelfde terug kopen.
Specs van de wielen heb ik niet, deze waren incl bij de wagen en ook een gewone set velgen van mini voor naar de keuring te gaan hier in belgië
Geplaatst: 28 jul 2012, 16:37
door mushrop
oh damn ja, ik zie het nu staan. Helemaal overheen gelezen...
Wel mooi balen zeg, volgens mij wordt er weer een Groupbuy opgezet momenteel voor de GRS IC's. GRS en GP IC zijn verreweg de beste keuze.
Geplaatst: 28 jul 2012, 16:40
door skycount
yep echt balen, op de testbank deed hij 185pk met luchtverlies
Na het opnieuw buigen deed hij er 210pk en hij verliest nog...
Laatste uitdraai die we hadden van de vorige eigenaar deed hij 228pk dus we verliesen nog een pak pk's zoals hij nu rijd
GRS groupbuy zou super zijn! ik heb de website wat bekeken en ze hebben zelfs een paar keuze's precies

Geplaatst: 28 jul 2012, 16:42
door mushrop
ja, zonde...
mocht je ooit je voorbumper en sideskirts wegdoen than let me know btw...

Geplaatst: 28 jul 2012, 16:49
door skycount
haha die zullen nooit verkocht worden vrees ik

Geplaatst: 28 jul 2012, 17:02
door cooperke s
Hmm let op met meetingen op testbanken,elke bank zal een afwijkend nr geven.De ene al wat meer dan de ander.
Probeer ook eens de rubbers,die aan de in en uitlaat van de ic zitten te vervangen,heel goed mogelijk dat deze lekken,door de ic verkeerd gemonteerd te hebben.Veel voorkomend probleem ivm drukverlies.
T.
Geplaatst: 28 jul 2012, 17:20
door skycount
yep er is altijd wel een verschil maar het verschil in terug buigen van ovale kant was nog een massief verschil.
We hebben de rubbers vervangen terug door originele rubbers en alles mooi vastgezet en ik ga 12 aug nog eens op de testbank om te kijken of die al iets geholpen hebben. Blijft hij zo lucht verliezen met die nieuwe rubbers ja dan moet ik wel ne andere kopen
Juist eens gekeken via zo vin decoder:
Ik heb op paar dagen na de laatste serie's mini r53 die van de band afkwamen, 28/08/2006 zouden de laatste gemaakt zijn