Cooper S R53 03 nieuw motorblok / interieur aanpassingen/bbk
Geplaatst: 31 dec 2013, 15:13
Na lange tijd hier op het forum mee te lezen en onderdelen te kopen kan ik eindelijk een show your car topic aanmaken ! Mini is reeds 2 jaar in ons bezit een darksilver 03 aangekocht met 130000km nu 163000 km en blok swap gehad op 80000 km .
Na mijn fiesta st had ik me een focus st 250 besteld en ging er maar weinig aandacht naar de mini aangezien dit mijn vriendin haar daily is ! De st is nu al een tijdje verkocht en rijdt ik als daily rond met een focus mk2 franco 2.0 tdci 173 pk .
Focus st is verkocht voor verschillende redenen maar was ook te soft eerlijk gezegd
, wagen had 280 pk maar voelde helemaal niet aan als een 280 pk wagen.
Dan maar een focus diesel gekocht maar ik had enkele eisen : sportief , genoeg opties , weinig km , en genoeg vermogen en toen heb ik een mk 08 met 50000 km gevonden die zo goed als full option was !
Dan maanden depressief rond gelopen omdat ik geen hot hatch meer had en verschillende wagens gaan bekijken om bij te kopen als speeltje of de mini weg te doen voor iets anders maar uiteindelijk toch maar besloten om een appartementje te kopen en regel getroffen met vriendin dat ik de mini mag tunen zo veel ik wil en dat ze ook met de focus zal rond rijden ! Iedereen happy dus
Mini heeft sinds aankoop massa's problemen gehad
Wat is er op de 2 jaar met de mini allemaal vervangen en verandert :
Cardans , ecu (defect)>facelift ecu , thermostaathuis, expansievat , bobijn+kabels, airco compressor , sloten L en R , raammechanisme L, remschijven en blokken v+a,abs pomp .....
Tuning:
15% pulley
Itg luchtfilter
grs motorsport ic
janspeed spruit
janspeed cat
bastuck
facelift ecu
beek software
ap schroefset
regelbare koppelstangen
Huidige blok doet het nog goed maar begint wat meer olie te verbruiken ! Heb hier nog jcw blok liggen dat ik volledig zelf ga proberen te reviseren en hier zullen dan ook de nodige aanpassingen aan gebeuren .
Na mijn fiesta st had ik me een focus st 250 besteld en ging er maar weinig aandacht naar de mini aangezien dit mijn vriendin haar daily is ! De st is nu al een tijdje verkocht en rijdt ik als daily rond met een focus mk2 franco 2.0 tdci 173 pk .
Focus st is verkocht voor verschillende redenen maar was ook te soft eerlijk gezegd

Dan maar een focus diesel gekocht maar ik had enkele eisen : sportief , genoeg opties , weinig km , en genoeg vermogen en toen heb ik een mk 08 met 50000 km gevonden die zo goed als full option was !
Dan maanden depressief rond gelopen omdat ik geen hot hatch meer had en verschillende wagens gaan bekijken om bij te kopen als speeltje of de mini weg te doen voor iets anders maar uiteindelijk toch maar besloten om een appartementje te kopen en regel getroffen met vriendin dat ik de mini mag tunen zo veel ik wil en dat ze ook met de focus zal rond rijden ! Iedereen happy dus

Mini heeft sinds aankoop massa's problemen gehad

Wat is er op de 2 jaar met de mini allemaal vervangen en verandert :
Cardans , ecu (defect)>facelift ecu , thermostaathuis, expansievat , bobijn+kabels, airco compressor , sloten L en R , raammechanisme L, remschijven en blokken v+a,abs pomp .....
Tuning:
15% pulley
Itg luchtfilter
grs motorsport ic
janspeed spruit
janspeed cat
bastuck
facelift ecu
beek software
ap schroefset
regelbare koppelstangen
Huidige blok doet het nog goed maar begint wat meer olie te verbruiken ! Heb hier nog jcw blok liggen dat ik volledig zelf ga proberen te reviseren en hier zullen dan ook de nodige aanpassingen aan gebeuren .