Pagina 1 van 2
Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 11:53
door Grietje
Ik heb vorige week een ontzettend leuke mini aangeschaft:
Ik ben er erg blij mee, rijdt super lekker, comfortabel etc! En hij oogt lekker
Paar dingen die ik wellicht nog wel verander:
- De uitlaat is zo stil
- Ik vindt onzinnige geluid-dumpvalves leuk
- Hij is nog wel wat hoog in de veren
- En ik hou van decals; dus zit daar stiekem voor te kijken
- Ik vind die kleine extra lampen voor in de gril leuk, dus ook die wil ik aanschaffen
- En ook heb ik niet die 'extra' metertjes in het midden en 2 klokken achter het stuur, en dat vind ik ook wel erg leuk, mits het 'makkelijk' ingebouwd kan worden.
- technisch moet ie echt even nieuwe remmen rondom en ik moet ook even naar de koppeling kijken, grijpt naar mijn idee niet helemaal op zoals het zou moeten kunnen. Morgen krijgt ie nieuwe remleidingen naar de achteras iig.
Staat van de mini is verder vrij goed, 2 hele kleine 'mindere' plekjes, verder is hij rete strak en de kleur bevalt mij eigenlijk ook wel, maar anders dat ik hem misschien ga dippen (plastidippen). Maar ik weet nog niet zo goed wat voor kleur de mini dan zou staan.
Nog wat telefoon fotos van de mini:

Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 11:54
door Grietje
Ohja haha,
Kan iemand mij helpen met wat voor kleur mini ik heb?
En ik zal even foto van dashbord plaatsen, ik heb ook geen idee wat voor radio ik heb (?) en kleuren van interieur? Ik ken al die uitvoeringen niet hoor

Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 11:57
door Koenv
Nice,
de kleur is Hyper Blue ( HB ) in mijn ogen de mooiste kleur.
Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 12:01
door Martijnmini
Top, mooie uitvoering zeg. kleur is ook erg gaaf, al hou ik niet zo van die striping aan de voorkant maar dat is ieder zijn eigen smaak.
En roze nagelak zie haha.
Ik ben ook opzoek naar die extra lampen in de grill. ik zag alleen dat een nieuw setje erg prijzig is
Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 12:32
door BMX
Grietje schreef:
Paar dingen die ik wellicht nog wel verander:
- De uitlaat is zo stil
Ik heb binnenkort een heel mooi spruitstuk liggen. Dan heb je écht geluid
- Ik vindt onzinnige geluid-dumpvalves leuk
Helaasch. Er kan geen dumpvalve op de R53. Je kan wel een ander luchtfilter nemen, dan hoor je de supercharger beter.
- Hij is nog wel wat hoog in de veren
Ik zou voor een schroefset gaan kijken. Als je alleen de veren wisselt wordt de vering heel hard.
Daarnaast kan je met een schroefset je eigen hoogte kiezen.
- En ook heb ik niet die 'extra' metertjes in het midden en 2 klokken achter het stuur, en dat vind ik ook wel erg leuk, mits het 'makkelijk' ingebouwd kan worden.
Helaas, dit gaat niet lukken.
ik moet ook even naar de koppeling kijken, grijpt naar mijn idee niet helemaal op zoals het zou moeten kunnen. Morgen krijgt ie nieuwe remleidingen naar de achteras iig.
Wat voel je nu en wat verwacht je?
Staat van de mini is verder vrij goed, 2 hele kleine 'mindere' plekjes, verder is hij rete strak en de kleur bevalt mij eigenlijk ook wel, maar anders dat ik hem misschien ga dippen (plastidippen). Maar ik weet nog niet zo goed wat voor kleur de mini dan zou staan.
Je kan ook eens kijken naar wrappen.
Al zou het ook wel stoer zijn om als eerst je MINI volledig te plastidippen

Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 12:47
door Grietje
Bedankt voor je uitvoerige antwoord
De koppeling grijpt wat aan de late kant op, als je het mij vraagt
En dippen cq wrappen:
Ik heb mijn eerste Roadster laten wrappen (dat kan ik dus echt niet zelf)
http://smartiechick.nl/gallery/albums/u ... 11-1~0.jpg
En de Coupe heb ik dus zelf gedipt
http://smartiechick.nl/gallery/albums/u ... 1684-1.jpg
http://smartiechick.nl/gallery/albums/u ... 1692-1.jpg
Beide heb tijdje mee gereden, ongeveer dezelfde km's ennuhh..
- Dip is vele malen goedkoper dan wrappen qua materiaal
- Dippen is zelf goed te doen, wrappen vind ik onmogelijk zelf te doen, ondanks dat mijne ex dtp'er was en wij ook wel eens wat gewrapt hebben (dak van mijn GT bijv, die was verweerd, gewoon glans zwart overheen geplakt, zag niemand).
- Als je een donkere auto licht wrapt, zoals ik had, is steenslag funest. Het laat de folie een stukje scheuren waardoor die donkere onderlaag eronder door komt

- Op de dip gaf steenslag alleen deukjes.
- Dip kan alleen mat, folie kan ook in glans.
- Dip gaat er makkelijker af, maar dat betekent dus ook in hoekjes als je er langs wrijft dat je dat hoekje eraf schuurt.
maaaar vooralsnog vind ik het blauwe wel mooi en ga ik eens heel veel nachtjes slapen over wat voor kleur dan.
De oude mini weet ik wel al:
Daar heb ik een uitbouw set voor (van die vierkante achterwielkasten ala Renault 5 turbo).
Dan wil ik hem mat grijs dippen met lichte metallic, met zwart dak en wielen, en dan het interieur ga ik zelf maken met beige leer. Maar uhh, dat duurt nog wel even XD Moet eerst een motorblok kiezen.
Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 12:56
door Raj
Je kan ook een veilige stap in de richting nemen.
Dak glanszwart

(en laat ik nu toevallig een carwrap bedrijf hebben haha ;-) )
Mag ik jouw ervaring oren met vogelpoep op plastidip?
Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 13:15
door Grietje
Natuurlijk!
Ik was mijn auto wel meteen als er vogelepoep op zit en probeer bomen te vermijden om onder te parkeren, dus heel veel last heb ik er niet van.
Ik heb dus ook geen rare plekken ervan gehad. Ging er ook makkelijk af.
Beide autos hadden wel last van hun matte kleur, dit is minder glad dan glans, en sommige vlekken waren dus hardnekkig. Heb dan ook vaak gewassen met dasty en schuurspons haha. Werkte goed.
Maar dip is gewoon zachter en dikker dan wrap, met de bijbehorende voor/nadelen
Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 14:05
door Marcel Always Open
BMX schreef:Grietje schreef:
Paar dingen die ik wellicht nog wel verander:
-
- En ook heb ik niet die 'extra' metertjes in het midden en 2 klokken achter het stuur, en dat vind ik ook wel erg leuk, mits het 'makkelijk' ingebouwd kan worden.
Helaas, dit gaat niet lukken.

boris_brznjef schreef:
je kan wel 2 meters achter je stuur krijgen maar dat werkt eigenlijk niet perfect.
Zoek het topic van Jurgen die (in 2008/2009 of zo) de dubbele tellers op zijn gen-1 cabrio monteerde! Gewoon omdat het kan.
Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 14:22
door minihenkie
Gave mini hoor... zou hem mooi in die kleur laten en het dak een kleurtje geven..
Zag idd roze nagellak in de pics... nice... misschien een roze dak??
En zag je foto van je veerpootbrug... nu heb ik een filmpje gezien dat deze types niet goed werken.
Beter is die ook de veerpoot aan binnenkant ondersteunt.. dan duwt hij de poot beter naar buiten.
Iemand hier ervaring mee wat nu het beste is?
Heel veel plezier met de mini.
Henk
Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 14:45
door mushrop
Welkom, leuke intro. Succes met je mod's. Dubbele tellers kan je zeker wel aansluiten en laten werken, je kan alleen niet de centrale meter door iets werkend vervangen. Maar de twee tellers achter je stuur kan sowieso.
Voor een schroefset: stuur me een pm
En voor wat betreft die veerpootbrug: als je van onderstuur houdt moet je zo'n ding nemen. Anders lekker achterwege laten. Het is een FWD auto!
Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 14:53
door Grietje
Verwacht geen korte termijn wonderen hoor haha!!
Budget is aardig op nu
Die veerpootbrug moet ik nog maar even zien, ik neem hem nog wel eens mee naar de slalom. Idd bij AX'en maakte het ze vooral onderstuurt maar als dagelijkse auto vind ik dat zo gek nog niet.
De ouwe mini moet meer slalom auto worden dus ;-)
Maar die olie temp en shizzle kan dus niet zomaar ingebouwd worden in 't midden? De auto's die dat hebben zijn nieuwere ofzo?
Jammer!
Ik lees nu middendemper weghalen etc. Ik wil echt meer geluid! Alleen als ik originele Works uitlaat mod is misschien beetje zonde? Niet beter andere einddemper/middenpijp erop?
Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 14:59
door mushrop
Je bedoelt de Chrono set voor in je centrale teller unit? Die is niet zomaar in te bouwen, daar zijn er al een aantal mee bezig geweest en dat schijnt een hele rotklus te zijn. Er is wel een oem setje meters die onderaan je middenconsole komen te zitten. Wel slecht afleesbaar, maar wel oem. Je kan natuurlijk ook voor een olietemperatuur meter in 1 van je ventilatieopeningen doen, dat gebeurd wel vaker. Zijn dan veeeel beter afleesbaar.
Middendemperdelete is niet zo dramatisch toch? JCW pijp of niet, gewoon deleten dat ding. Hij kan er altijd weer onder.
Re: Mini Cooper S John Works
Geplaatst: 29 sep 2014, 16:33
door louisvdd76
Over een tijdje komt P3cars.com met een unit voor de R53. Op fb zou er dan weer een GB gedaan worden. Ik heb de unit voor de 2nd Gen en moet zeggen. Prachtig ding.