Joep's Dark Silver R53
Geplaatst: 03 feb 2015, 14:06
Na vele uren leesplezier op dit forum, wil ik mij en de mini voorstellen 
7 tal jaren OV'en en het lenen van mijn ouders auto is voorbij. Ik werd verliefd op de mini en dit moest mijn eerste auto worden. Bij het veelvuldig oprekken van het budget, paste daar ook een mini cooper S in. Je wilt toch wat leuks en leeft maar een keer! Het is een R53 uit 2002 geworden met 160K op de teller. De kleur moest donker grijs worden, een erg geliefde kleur ben ik achter gekomen. Het zal jullie deugd doen dat dit forum mij over de streep trok en ook via dit forum een mini bemachtigd hebt.
Ik heb de eer gehad om Roy "Spenkie" Spenkelink al snel na mijn koop te mogen ontmoeten. Hij heeft mij echt fantastisch geholpen om mijn nieuwe aanwinst weer draaiende te krijgen. Ga naar deze man voor je mini (problemen). Niet alleen snelle en goede service, maar de prijs is ook echt scherp. De vaste bezoeker van deze site weet dat natuurlijk al. Ik heb geen aandelen in Roy
Ik had de mini in de andere uithoek van het land gekocht en heb de mini met de sleepwagen thuis moeten brengen. Een vastgelopen motor bij slechts 250km rijden
Om een lang drama kort te maken zat er te weinig olie in het carter en was de vorige eigenaar toch niet zo bedreven in het onderhouden van zijn mini als hij deed vermoeden. Graag wil ik in dit topic ook niet te veel aandacht schenken naar dit doemscenario.
De mini loopt nu echt geweldig en ik blijf grijnzen als de motor met een lichtelijk verhoogd toerental start. Het blok is vervangen door een 2005 versie met 110K. Ik check nu heel regelmatig het oliepijl en er staan al wat litertjes olie in de garage mocht ik het moeten bijvullen
Met groot plezier lees ik andere SYR topics en zoals velen durf ik te beweren dat ik niet wil doorslaan met de mini. Tijd zal het leren of dit topic straks ook tientallen pagina's vult. Helaas is er al meer dan 50% van de aanschafwaarde in reparatie en onderhoud gegaan, dus ik zit met een beperkt budget.
Tot zo ver gedaan/aangeschaft:
- Geblindeerde achterruit
- Works carbon dashboard
- 30mm verlagingsveren vervangen voor Cobra 30mm verlagingsveren. Oude bleek gebroken.
- Uitlijnen
- Witte LED in de stadsverlichting gezet.
- Telefoonhouder geinstalleerd
- Stoel gedemonteerd en piepvrij gemaakt. Bij iedere bocht, drempel, gas- of remactie had ik een piep.
- Wintervelgen en banden gehaald, type 'pepperpots'
Wat ik nog graag wil doen:
- Sleutel vervangen: deur-op-slot knopje is versleten. Kan wel open.
- Kachelverlichting vervangen: nu defect.
- Zijruiten voor vervangen: zitten voelbare verticale strepen in. Of kan dit eruit gepolijst worden?
- Aero grill
- Spacers
- Nieuwe zomerbanden (kaal) en vervolgens ook winterbanden (2,5mm)
- Resterende carbon interieur onderdelen zou gaaf zijn
- 17% pulley en software, ooit
Ohja, ik maak graag foto's. Bij deze een lekkermaker!


7 tal jaren OV'en en het lenen van mijn ouders auto is voorbij. Ik werd verliefd op de mini en dit moest mijn eerste auto worden. Bij het veelvuldig oprekken van het budget, paste daar ook een mini cooper S in. Je wilt toch wat leuks en leeft maar een keer! Het is een R53 uit 2002 geworden met 160K op de teller. De kleur moest donker grijs worden, een erg geliefde kleur ben ik achter gekomen. Het zal jullie deugd doen dat dit forum mij over de streep trok en ook via dit forum een mini bemachtigd hebt.
Ik heb de eer gehad om Roy "Spenkie" Spenkelink al snel na mijn koop te mogen ontmoeten. Hij heeft mij echt fantastisch geholpen om mijn nieuwe aanwinst weer draaiende te krijgen. Ga naar deze man voor je mini (problemen). Niet alleen snelle en goede service, maar de prijs is ook echt scherp. De vaste bezoeker van deze site weet dat natuurlijk al. Ik heb geen aandelen in Roy

Ik had de mini in de andere uithoek van het land gekocht en heb de mini met de sleepwagen thuis moeten brengen. Een vastgelopen motor bij slechts 250km rijden

De mini loopt nu echt geweldig en ik blijf grijnzen als de motor met een lichtelijk verhoogd toerental start. Het blok is vervangen door een 2005 versie met 110K. Ik check nu heel regelmatig het oliepijl en er staan al wat litertjes olie in de garage mocht ik het moeten bijvullen

Met groot plezier lees ik andere SYR topics en zoals velen durf ik te beweren dat ik niet wil doorslaan met de mini. Tijd zal het leren of dit topic straks ook tientallen pagina's vult. Helaas is er al meer dan 50% van de aanschafwaarde in reparatie en onderhoud gegaan, dus ik zit met een beperkt budget.
Tot zo ver gedaan/aangeschaft:
- Geblindeerde achterruit
- Works carbon dashboard
- 30mm verlagingsveren vervangen voor Cobra 30mm verlagingsveren. Oude bleek gebroken.
- Uitlijnen
- Witte LED in de stadsverlichting gezet.
- Telefoonhouder geinstalleerd
- Stoel gedemonteerd en piepvrij gemaakt. Bij iedere bocht, drempel, gas- of remactie had ik een piep.
- Wintervelgen en banden gehaald, type 'pepperpots'
Wat ik nog graag wil doen:
- Sleutel vervangen: deur-op-slot knopje is versleten. Kan wel open.
- Kachelverlichting vervangen: nu defect.
- Zijruiten voor vervangen: zitten voelbare verticale strepen in. Of kan dit eruit gepolijst worden?
- Aero grill
- Spacers
- Nieuwe zomerbanden (kaal) en vervolgens ook winterbanden (2,5mm)
- Resterende carbon interieur onderdelen zou gaaf zijn
- 17% pulley en software, ooit

Ohja, ik maak graag foto's. Bij deze een lekkermaker!
