Mini Cooper S R53 - fase 1 Voorbereiding
Geplaatst: 05 dec 2018, 19:27
Hoi!
Afgelopen zaterdag toch maar wezen kijken bij een Mini Cooper S welk op papier een toppertje was. Compleet standaard m.u.v. Een Milltek uitlaat, de uitlaat die ik er stiekem op wou hebben. 162.000 gelopen en alles nog erg netjes. Kon hem meekrijgen voor een mooie prijs dus nu staat er een Mini voor de deur.
Ik kom uit een golf 6 GTI dsg met 265pk en wou weer een potje roeren in een youngtimer. Altijd al leuke auto’s gevonden en de vriendin vond hem ook leuk.
Mijn plan is om er even in te rijden en hem helemaal naar nieuwstaat + te brengen. Momenteel zitten er aan de voorkant budgetbanden onder en trekt de auto enorm naar rechts, dus ik laat er even nieuwe voorbanden onder zetten + balanceren en uitlijnen om te kijken of het dan verbeterd.
Qua tuning doelen wil ik het liefst voor de GT sfeer gaan, dus strak uiterlijk met luxe! Het is en blijft een mini, dat weet ik ook wel. Maar denk aan alcantara delen en het liefst Park Lane interieur in mooi kleurtje. Tevens heb ik doel welk ik online nog nergens ben tegen gekomen : een Gated shifter maken (Audi R8 inspiratie ). Hoe en wat dat zoek ik nog uit.
Qua uiterlijk vind ik de auto eigenlijk al erg mooi, waar ik in mijn voorstellende praatje nog verwees naar mat groen (zie bijlage 3), zie ik daar vooralsnog vanaf en ga ik eerst maar eens zwarte elementen toevoegen en wellicht in de toekomst frozen grey wrap oid. Dus eerst een potje dechromen en de honingraat achtige inserts plaatsen. De velgen zwart wrappen en alles netjes maken met turtle wax.
Het onderstel is denk ik oké wanneer ik hem heb laten uitlijnen. In de toekomst ga ik voor een bilstein schokdemper setje met koni veren o.g. En misschien wel een schroefset, maar dat is afhankelijk van geplande budget. Vervangen van de rubbers.
Motorisch ga ik na de winter denk ik pas in verdiepen. Liefst heb ik weer 250 pk, maar eerst maar de auto op basis+ niveau krijgen. Klinkt alsof die nu k*t is en dat is die niet, maar het trekkende stuur is vervelend.
To do lijstje etc volgt. Mochten mijn bouwtekeningen voor de kerstvakantie klaar zijn dan ga ik me meer op de auto focussen. 1 ding tegelijk
Vragen:
Kan iemand me wat voorlichten over comfortabele schroefsetjes of vering + schokdempers? Heb eea gelezen maar ben benieuwd, heb geen behoefte er te veel aan uit te geven
Iemand een park lane set over?dm
Welke banden raden jullie aan, heb nu achter Kumho Spt (niet ecsta le sport) ik denk dat ik de ecsta le sport voor laat bevestigen.
Zijn de wat zwaarder getunede mini’s nog wel normaal te rijden, rij meestal gewoon snelweg en niet altijd het betere bochtenwerk.
Hebben jullie tips?!
Groetjes en bedankt voor het lezen. De auto heeft nog geen naam, dat volgt.
Afgelopen zaterdag toch maar wezen kijken bij een Mini Cooper S welk op papier een toppertje was. Compleet standaard m.u.v. Een Milltek uitlaat, de uitlaat die ik er stiekem op wou hebben. 162.000 gelopen en alles nog erg netjes. Kon hem meekrijgen voor een mooie prijs dus nu staat er een Mini voor de deur.
Ik kom uit een golf 6 GTI dsg met 265pk en wou weer een potje roeren in een youngtimer. Altijd al leuke auto’s gevonden en de vriendin vond hem ook leuk.
Mijn plan is om er even in te rijden en hem helemaal naar nieuwstaat + te brengen. Momenteel zitten er aan de voorkant budgetbanden onder en trekt de auto enorm naar rechts, dus ik laat er even nieuwe voorbanden onder zetten + balanceren en uitlijnen om te kijken of het dan verbeterd.
Qua tuning doelen wil ik het liefst voor de GT sfeer gaan, dus strak uiterlijk met luxe! Het is en blijft een mini, dat weet ik ook wel. Maar denk aan alcantara delen en het liefst Park Lane interieur in mooi kleurtje. Tevens heb ik doel welk ik online nog nergens ben tegen gekomen : een Gated shifter maken (Audi R8 inspiratie ). Hoe en wat dat zoek ik nog uit.
Qua uiterlijk vind ik de auto eigenlijk al erg mooi, waar ik in mijn voorstellende praatje nog verwees naar mat groen (zie bijlage 3), zie ik daar vooralsnog vanaf en ga ik eerst maar eens zwarte elementen toevoegen en wellicht in de toekomst frozen grey wrap oid. Dus eerst een potje dechromen en de honingraat achtige inserts plaatsen. De velgen zwart wrappen en alles netjes maken met turtle wax.
Het onderstel is denk ik oké wanneer ik hem heb laten uitlijnen. In de toekomst ga ik voor een bilstein schokdemper setje met koni veren o.g. En misschien wel een schroefset, maar dat is afhankelijk van geplande budget. Vervangen van de rubbers.
Motorisch ga ik na de winter denk ik pas in verdiepen. Liefst heb ik weer 250 pk, maar eerst maar de auto op basis+ niveau krijgen. Klinkt alsof die nu k*t is en dat is die niet, maar het trekkende stuur is vervelend.
To do lijstje etc volgt. Mochten mijn bouwtekeningen voor de kerstvakantie klaar zijn dan ga ik me meer op de auto focussen. 1 ding tegelijk
Vragen:
Kan iemand me wat voorlichten over comfortabele schroefsetjes of vering + schokdempers? Heb eea gelezen maar ben benieuwd, heb geen behoefte er te veel aan uit te geven
Iemand een park lane set over?dm
Welke banden raden jullie aan, heb nu achter Kumho Spt (niet ecsta le sport) ik denk dat ik de ecsta le sport voor laat bevestigen.
Zijn de wat zwaarder getunede mini’s nog wel normaal te rijden, rij meestal gewoon snelweg en niet altijd het betere bochtenwerk.
Hebben jullie tips?!
Groetjes en bedankt voor het lezen. De auto heeft nog geen naam, dat volgt.