R56 Cooper S 2008
Geplaatst: 01 okt 2020, 16:42
Goedendag allen!
Sinds een klein weekje ben ik de trotse eigenaar van een 2008 Mini Cooper S. Na een post op dit forum over de N14 motor (dank Daniel_S en Schroefie voor het advies) toch maar besloten om de knoop door te hakken.
Dit is 'm geworden;
Auto is al voorzien van een aantal mods (allemaal bij Beek) , namelijk:
-Airtec intercooler
-AEM intake en turbo hitteschild
-Stage 1 chip met 230pk+
-Volledige custom rvs uitlaat
-Coolerworx shortshifter
-Bilstein schroefset
Dit alles zorgt ervoor dat de R56s vlot van z'n plek komt en stuurt als een tierelier. Rijdt geweldig lekker, grijns op m'n bakkes van hier tot Tokio wanneer ik erin rijd.
Verder is ie gewalnutblast, ketting vervangen en verbruikt 'ie (volgens de vorige eigenaar) weinig olie voor een N14. Nu komt natuurlijk het leukste gedeelte, er zelf achter komen of dit allemaal klopt..
Staan nog wel een aantal mods op de planning uiteraard, mits ik er over een tijdje zeker van ben dat hij technisch in orde is:
-Leuk setje kuipjes (suggesties welkom)
-GP vleugel/diffuser
-GP klokken
-Custom stuur oid, standaard is beetje suffig
En, als afsluiter nog een vraagje. De auto heeft het standaard zilveren interieur, niet het mooiere zwarte pakket. Het meeste valt wel op te lossen met aftermarket geknutsel, maar zijn dingen zoals climate control, kachel en al die andere knoppen onder de kilometerteller zwart te maken/krijgen?
Heb nu al zin in de meetings, als die er überhaupt komen met corona, en suggesties voor de auto zijn van harte welkom. Later!
Sinds een klein weekje ben ik de trotse eigenaar van een 2008 Mini Cooper S. Na een post op dit forum over de N14 motor (dank Daniel_S en Schroefie voor het advies) toch maar besloten om de knoop door te hakken.
Dit is 'm geworden;
Auto is al voorzien van een aantal mods (allemaal bij Beek) , namelijk:
-Airtec intercooler
-AEM intake en turbo hitteschild
-Stage 1 chip met 230pk+
-Volledige custom rvs uitlaat
-Coolerworx shortshifter
-Bilstein schroefset
Dit alles zorgt ervoor dat de R56s vlot van z'n plek komt en stuurt als een tierelier. Rijdt geweldig lekker, grijns op m'n bakkes van hier tot Tokio wanneer ik erin rijd.
Verder is ie gewalnutblast, ketting vervangen en verbruikt 'ie (volgens de vorige eigenaar) weinig olie voor een N14. Nu komt natuurlijk het leukste gedeelte, er zelf achter komen of dit allemaal klopt..
Staan nog wel een aantal mods op de planning uiteraard, mits ik er over een tijdje zeker van ben dat hij technisch in orde is:
-Leuk setje kuipjes (suggesties welkom)
-GP vleugel/diffuser
-GP klokken
-Custom stuur oid, standaard is beetje suffig
En, als afsluiter nog een vraagje. De auto heeft het standaard zilveren interieur, niet het mooiere zwarte pakket. Het meeste valt wel op te lossen met aftermarket geknutsel, maar zijn dingen zoals climate control, kachel en al die andere knoppen onder de kilometerteller zwart te maken/krijgen?
Heb nu al zin in de meetings, als die er überhaupt komen met corona, en suggesties voor de auto zijn van harte welkom. Later!