Pagina 1 van 1

Torque steer fix

Geplaatst: 04 okt 2010, 21:39
door Rein
Ik kwam deze tegen. Iets voor de R56'ers onder ons

KLIK

Geplaatst: 17 jan 2011, 17:39
door thavipah
Vandaag merkte ik ook bij fors accelereren op vochtig wegdek dat de auto als een hitsige tekkel over de weg glijdt.

Op zich allemaal geen drama en het is wel leuk en spannend. Al vraag ik mij af of die Torque steer fix dit eventueel kan verhelpen?? Weet iemand hier toevallig een Puma van??

Geplaatst: 17 jan 2011, 18:19
door Neovo
Enige oplossing zal een LSD zijn vrees ik

Geplaatst: 17 jan 2011, 18:27
door MR
Yup en daar zit je dan met je R56 Cooper S met power upgrade naar 192PK... Persoonlijk vind ik het niet rijden, constant dat getrek aan je stuur...

MR

Geplaatst: 17 jan 2011, 19:14
door TomTom
Of 3 cm verlagen...dat hielp al een hele boel

Geplaatst: 17 jan 2011, 22:29
door thavipah
stefan740 schreef:Ze zullen de systemen gewoon de maximale kracht die je op het asfalt kwijt kan laten 'gaan' en kappen de rest af denk ik. Of dat nou een oplossing te noemen is...
Ik lees op fora dat dat dus niet het gevolg is. Auto's met deze "update" schijnen nog net zo fel te zijn en er zou niets te merken zijn van de aanpassing.

Mijn auto heeft ook een LSD maar dan trekt hij nog steeds als een malle. Al moet ik zeggen dat ik het eigenlijk wel leuk vind en dat dat voor mij eigenlijk ook bij de rij ervaring hoort.

Geplaatst: 17 jan 2011, 22:38
door Berthil
Wat ik van begrijp wordt het wiel zonder grip d.m.v. de rem afgeremd bij de elektronische sper.
De kracht van de motor wordt zo naar het wiel geleidt met de meeste grip want het kan de kracht niet kwijt op het afgeremde wiel.

De eerste grote klacht van de elektronische sper is dat het stuurgevoel verminderd wordt.
De tweede grote klacht is dat de remmen op trackday Mini's veel te heet worden en de remslijtage erg hoog ligt.

Het voordeel is voor de fabrikant want er komt weinig hardware aan te pas.
Het voordeel voor de klant is dat er minder slijtage is zoals bij een mechanische LSD want dat zijn slippende koppelingsplaten en die slijten net als een gewone koppeling. De mechanische LSD van Mini staat ook wel bekend als de brommerkoppeling want die kan niet veel hebben. Een jaarkaart Ring en de LSD is ook versleten.

Geplaatst: 17 jan 2011, 23:43
door thavipah
Topinfo, daar kunnen we wat mee.. Het enige wat ik mij afvraag is dat ze deze software update op een 2007 auto uitgevoerd hebben. Betekend dit dat ze dus via de software achteraf de electronische sper erop gezet hebben?

Geplaatst: 18 jan 2011, 00:20
door Berthil
Dat lijkt het inderdaad wel op. Ook logisch aangezien het een elektronisch systeem is. Geen hardware vereist die er al niet op zit.
Het zou interessant zijn om te weten of men deze software update ook uitvoert op auto's met een mechanische LSD, misschien met andere waarden.

Geplaatst: 24 jan 2011, 21:07
door thavipah
Nu ik op de nieuwe winterbanden en wielen rijdt heb ik totaal geen last meer van Torquesteer. Ik heb de zomerwielen even goed bekeken die eraf kwamen en het lijkt alsof de voorbanden toch wel scheef afgesleten zijn.
Dit is iets wat ik ook veel gezien heb bij de R53.

Ik vermoed dat dat weleens de reden zou kunnen zijn waarom de auto zo fel aan het stuur trekt als ik boven de 2.000 toeren kom. Nu is dit namelijk helemaal verdwenen :s

Ik denk dat ik de auto eerst nog eens goed laat uitlijnen bij een specialist en voor de zomer maar een nieuwe set banden onder de Clubman gooi.

Geplaatst: 24 jan 2011, 21:30
door Mini Poeper
Rustiger rijden is mijn advies! :mrgreen:
Oja en ook veel rechts houden!

Geplaatst: 25 jan 2011, 11:02
door mushrop
RF's hebben trekken nogal in spoorvorming, denk eerder dat je daar last van hebt.

Geplaatst: 25 jan 2011, 16:09
door Clubhouse
Zoals Rob zegt: "RFs trekken nogal in spoorvorming". Momenteel rij ik met mijn RFs op 17"en het verschil is immens tov mijn zomerwielen in 18" met non RFs. :roll:

Geplaatst: 25 jan 2011, 16:47
door Fred
Mijn mini houdt echt geen baan meer op mijn winterbanden. Stuurt veel lichter en van het minste dat ik gas geef trekt ie weg. Heeeeel irritant! Mijn winterbanden zijn gewone en mijn zomerbanden rf... Ik ben behoorlijk anti rf ingesteld, maar nu snak ik er echt terug naar :?.

Torque steer fix zou wel plezant zijn, tenzij het dan het effect geeft als met een overactieve tractiecontrole :roll: