Pagina 1 van 1

Mini Cooper S JCW versie 2011, hoe goed is die ?

Geplaatst: 16 jan 2011, 15:23
door Ferdinand
Beste Mini-racers ..

Op dit moment rijd ik een 380pk/565nm BMW 135i van Ac Schnitzer (va. januari 2008). Zeer tevreden. Heb daarvoor Mini gereden, oa. een JCW R53 met 235pk tuning.
De BMW gaat er uit, de BMW 1M/// is een serieuze optie, alleen kjk ik toch nog even met een schuin oog naar de nieuwste JCW. De beleving in de R53 JCW was/is fantastisch. De 135i is een heerlijke wagen, alleen het fun-gevoel heeft de BMW niet (met name door het toegenomen gewicht). De 1M/// is behoorlijk aan de prijs (rond de 80K) en daarom kijk ik toch ook even naar de huidige Works. Want wellicht voor de helft(!) van dat geld, met een leuke 240+pk/325nm upgrade van Beek, is een de Works S JCW toch een leuk alternatief.

Wie heeft er ervaringmet de JCW, en kaan daar eens iets over zeggen? :D

Geplaatst: 16 jan 2011, 15:42
door GeoBem007
De kans is groot dat hij wel leuker/strakker/meer fun gaat rijden dan je 135i maar de belevenis van de R53 tov de R56 is ook een stuk anders.

Volgens mij zou een R56 JCW een leuk compromis zijn tussen je R53 en de 135i.

Maar ik zou gewoon los voor de 1 ///M gaan :lol:

Ohja, het enige jammer aan de JCW nu is dat die nog steeds het oudere blok heeft zitten. De huidige Cooper S heeft eentje met wat Valvetronic systemen en iets meer std vermogen & koppel enzo.
Ook zou hierdoor de bekende dieselratel weg zijn.

Het beste zou zijn dat je gewoon een testritje regelt met een JCW..

Geplaatst: 16 jan 2011, 20:31
door Mini Poeper
GeoBem007 schreef:Het beste zou zijn dat je gewoon een testritje regelt met een JCW..
En een facelift Cooper S, deze zou je dan eventueel kunnen kietelen door Beek.
Hier vervolgens wat JCW onderdelen bij op monteren/wisselen en je hebt een Cooper S BAR! :wink:

Geplaatst: 16 jan 2011, 21:32
door mushrop
Ik heb een 2008 R56 JCW met BAR software en IC (236pk/360Nm) en ik ben wel behoorlijk verslaafd aan mn bakkie. :wink:

Geplaatst: 16 jan 2011, 22:31
door mso
De r56 komt al een stuk meer in de buurt van je bmw..even een open deur een r53 is puurder. Maar wat ik bij mijn bmw (123d met m-onderstel) miste is het hoeken en het super directe sturen. Dat is met de r56 nog steeds maar comfortabeler. Ik weet dat er hier op het forum een test is geweest met de nieuwe r56 jcw, de r53 gp en de auto van berthil (de blauwe) wellicht is het leuk om die even op te zoeken op het forum en natuurlijk zelf even te gaan proefrijden :D

Re: Mini Cooper S JCW versie 2011, hoe goed is die ?

Geplaatst: 17 jan 2011, 12:59
door deniax
Ferdinand schreef:Beste Mini-racers ..

Op dit moment rijd ik een 380pk/565nm BMW 135i van Ac Schnitzer (va. januari 2008). Zeer tevreden. Heb daarvoor Mini gereden, oa. een JCW R53 met 235pk tuning.
De BMW gaat er uit, de BMW 1M/// is een serieuze optie, alleen kjk ik toch nog even met een schuin oog naar de nieuwste JCW. De beleving in de R53 JCW was/is fantastisch. De 135i is een heerlijke wagen, alleen het fun-gevoel heeft de BMW niet (met name door het toegenomen gewicht). De 1M/// is behoorlijk aan de prijs (rond de 80K) en daarom kijk ik toch ook even naar de huidige Works. Want wellicht voor de helft(!) van dat geld, met een leuke 240+pk/325nm upgrade van Beek, is een de Works S JCW toch een leuk alternatief.

Wie heeft er ervaringmet de JCW, en kaan daar eens iets over zeggen? :D
Ik krijg deze of volgende week mijn 2011 factory JCW. Alleen wel een cabrio, dus zal hij misschien een iets andere handling hebben dan een normale.

De grootste aanpassing die ze in de 2011 versie hebben gedaan is het aanpakken van torque steer in de bochten. Persoonlijk vind ik dit een pluspunt, al heb ik hier en daar wat reacties gelezen dat de "uitdaging" hiermee een beetje verloren gaat.

Anyway, je kan wel een keer mee/in-rijden als je wil, ik woon 5 min van Delft af

Wel grappig overigens, de 135i stond weer op mijn shortlist (samen met de nieuwe Z4, 370Z, R en S3) alleen werd hij toch iets te duur hoe ik hem wilde hebben.

Geplaatst: 17 jan 2011, 17:23
door Sven
GeoBem007 schreef: Ohja, het enige jammer aan de JCW nu is dat die nog steeds het oudere blok heeft zitten. De huidige Cooper S heeft eentje met wat Valvetronic systemen en iets meer std vermogen & koppel enzo.
Ook zou hierdoor de bekende dieselratel weg zijn.
Heeft een JCW niet hetzelfde nieuwe blok met de JCW aanpassingen?? Das ook raar.... :roll: :wink:

Geplaatst: 17 jan 2011, 20:45
door deniax
Sven schreef:Heeft een JCW niet hetzelfde nieuwe blok met de JCW aanpassingen?? Das ook raar.... :roll: :wink:
Ach, die paar pk-tjes meer ;)
Ik ben blijer dat ze de JCW's van binnen een stuk exclusiever hebben gemaakt met onderdelen die alleen op de JCW te bestellen zijn. Nu kan je direct zien dat het om een (fabrieks) JCW gaat ipv een S-JCW.

Al snap ik nog steeds niet waarom de donkere koplampen op alle Mini's te krijgen zijn, behalve de JCW :s

Geplaatst: 17 jan 2011, 20:53
door Sven
Ik doelde meer op het feit dat Geo schrijft dat de JCW nog wordt geleverd met het oude blok terwijl een ''gewone'' CooperS een nieuwer blok heeft met een aantal vernieuwde systemen :wink:

Klopt dat? Waarom leveren ze in een JCW niet hetzelfde blok MET de Works aanpassingen?

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:03
door Neovo
De nieuwe JCW is dacht ik ook uitgerust met het valvetronic systeem
De cilinderkop (incl kleppen en nokken) was bij N14B16A motor ook hetzelfde als de JCW
Alleen andere zuigers om een lagere compressie te verkrijgen bij de JCW en Druk sensoren en de aandrijving natuurlijk

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:26
door deniax
Nee, de motor is voor de JCW exact hetzelfde gebleven. De reden:
MINI didn’t want to spend money on the engine due to needing more of a substancial upgrade to keep it in compliance with EU5 standards.
De nieuwe S heeft wat er al gezegd wordt wel de nieuwe motor. Die uitbreiden met de JCW kit zal je van 189pk naar 195pk doen gaan. Met andere woorden, beter naar Beek gaan :)