Pagina 1 van 4

Geplaatst: 19 jan 2011, 00:01
door Berthil
Al ruim een jaar wordt er geschreven, gedroomd en gespeculeerd over een krachtigere diesel voor de MINI Cooper en nu lijkt het erop dat de specs van deze oliegestookte Cooper S eindelijk boven zijn komen drijven. Mensen die hoopten op het 2.0 TwinTurbo blok met 204 pk uit de 123d worden helaas teleurgesteld.
De Cooper S Diesel zal namelijk (net als zijn zwakkere broertjes) een 1.6 liter grote versie van het BMW N47 dieselblok onder de motorkap krijgen. In de Cooper S Diesel zal dit blokje volgens bigblogg.info een niet onaardige 143 pk en 300 Nm leveren. En nog even een opfrisser voor de mensen die het niet (meer) weten, sinds de afgelopen facelift van de Cooper, Clubman en Cabrio is MINI gestopt met het gebruiken van het 1.6 HDI dieselblok dat ontwikkeld was door Peugeot/Citroen. Dat blok is namelijk vervangen door een zelf ontwikkeld 1.6 liter dieselblok dat gebaseerd is op de 2.0 grote dieselmotor (N47) die te vinden is in de diverse BMW modellen. De verwachting is dat er in Parijs meer informatie is over deze potente MINI.

PDF met prijslijst

Afbeelding

Geplaatst: 19 jan 2011, 00:40
door GeoBem007
Prijs gelijkaardig aan een gewone S. Ik zou dan precies toch niet twijfelen voor de S gaan :?

Geplaatst: 19 jan 2011, 00:54
door Marcel Always Open
teleurstellende prestaties. :cry:

Geplaatst: 19 jan 2011, 01:00
door maiky maik
MMhhh op autoblog.nl staat dat er juist WEL voor het 2.0 blok is gegaan en niet het juist gedachte 1.6 blok..
Hoe zit dat nu?

''Als je meer wilt weten over de prijzen en verschillende optiepakketten, blader dan even op je gemak door de prijslijst (pdf). Behalve de CO2 uitstoot vind je daar helaas geen technische specificaties, maar anders dan waar we eerder vanuit gingen, krijgt de SD een 2,0 liter BMW motor (en dus geen 1.6 blok) goed voor 143 pk en 300 Nm koppel.''
autoblog.nl


http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/ ... post-40566

mike

Geplaatst: 19 jan 2011, 08:55
door Neovo
BMW heeft geen 1.6d blok in hun gamma
de 116d en 118d hebben allemaal een 1995cc blok
Maar een gereduceerd vermogen en een kleinere turbo lader.

Opkrikken via de ECu gaat makkelijk tot 180pk en het koppel stijgt naar 350Nm
Natuurlijk zal je deze nooit zo hoog kunnen tunen als een S benzine :mrgreen:

Geplaatst: 19 jan 2011, 09:24
door Mini Poeper
Vermogen van de x18d modellen is 143pk :wink:

Geplaatst: 19 jan 2011, 09:59
door GeoBem007
Zal zowiezo wel een pak beter gaan dan een D, en zal mss wel vlotter mee te rijden zijn dan met een S.. Maar hij zit er gewoon nog los tussen :)

Geplaatst: 19 jan 2011, 10:37
door mini cabrio
ben benieuwd naar de prestaties... :D zal best nog wel eens lekker vlot kunnen rijden... 8)

Geplaatst: 19 jan 2011, 11:50
door Woosh!
Snel die km's voltrappen!!!
ik wil wel zo'n SD :mrgreen: 8) 8)

Geplaatst: 19 jan 2011, 13:14
door mso
Zo'n diesel moet wel eerst langs beek voordat hij zich cooper s mag noemen :wink:

Geplaatst: 19 jan 2011, 13:24
door mini cabrio
mso schreef:Zo'n diesel moet wel eerst langs beek voordat hij zich cooper s mag noemen :wink:
;) daarom word ie hier nog wel eens Dooper (S) genoemd?? :lol:\

@ thomas, volgens mij moet ie niet zo lang meer... nog 100.000 km ofzo... 1,5 jaar dus voor willem... :s :mrgreen: >) :lol:

Geplaatst: 19 jan 2011, 13:39
door Mini Poeper
mso schreef:Zo'n diesel moet wel eerst langs beek voordat hij zich cooper s mag noemen :wink:
Liever een Cooper met D (of S) dan zonder. Wat een traag hok zo'n Cooper...

Geplaatst: 19 jan 2011, 15:42
door Tristan
beetje teleurstellende specs, maar zou tzt wel een proefritje willen maken :)