Hoe werkt het bij een dealer? Relaas van een servicebeurt
Geplaatst: 02 aug 2011, 14:37
Hoe zou het nou werken bij een dealer als je je MINI voor een servicebeurt brengt?
Ongeveer een maand geleden gebeld voor een servicebeurt. Deze kon pas ingepland worden afgelopen 1 augustus. Prima.
Netjes werd gevraagd of er nog dingen aan de MINI mankeerde, zodat alles soepeltjes zou verlopen.
Linker instaplijst laat los en is daardoor verbogen.
Rechter glas van stadslicht in voorbumper is door steenslag gesneuveld.
Omdat wij op vakantie wilde met dakdragers (geleend van clublid), wees betreffend clublid mij op een PuMa maatregel welke bij R55's uitgevoerd zou "moeten" worden.
Dit betreft een aantal vulblokjes in de dakrail achter de plastic lijst, om beschadigingen aan het dak te voorkomen. Dit omdat in het verleden is gebleken dat het dak kan beschadigen, vervormen of zelfs indeuken bij het gebruik van dakdragers.
Omdat ik in de buurt was (ruim een week voor de servicebeurt) langs de dealer gegaan en gevraagd of ze deze maatregel wilde uitvoeren. Tegelijk heb ik afdekdopjes voor de dakrail besteld om de rail na het afnemen van de dakdragers dicht te maken.
De PuMa maatregel wist men niets vanaf, maar na enig speurwerk op RealOEM (met door mijzelf meegebrachte nummers), werd dit gevonden.
Er stond geen tijdslimiet bij voor montage, en men weet ook niet of dit als garantie geld.
Vandaag dus de MINI terug opgehaald, krijg ik ongevraagd een rekening voor het uitvoeren van de PuMa maatregel € 383,48 incl. BTW.
De afdekdopjes zitten in de dakrail, maar staan niet op de rekening.
Het hulpgereedschap om zelf de afdekdopjes uit de dakrail te verwijderen voor plaatsing van de dakdragers is bij de monteur achtergebleven.
Instaplijst : moest besteld worden
Stadslicht : moest besteld worden
Wisserbladen : staan als service vermeld maar werd net gebeld dat die ook nog moeten.
Hoe werkt dat nou bij zo'n dealer vraag ik me af.
Is het trouwens ook niet zo dat de PuMa maatregel door BMW is opgesteld ter voorkoming van schade aan het dak, en dus derhalve als mankement aan het ontwerp van de MINI gezien wordt en dus onder garantie uitgevoerd zou moeten worden?
Het had wel netjes geweest als de dealer mij even gebeld had dat het aanbrengen van 22 kunststof blokjes 'à €0,63 komt op 38 montage-eenheden 'à € 7,90!
Ongeveer een maand geleden gebeld voor een servicebeurt. Deze kon pas ingepland worden afgelopen 1 augustus. Prima.
Netjes werd gevraagd of er nog dingen aan de MINI mankeerde, zodat alles soepeltjes zou verlopen.
Linker instaplijst laat los en is daardoor verbogen.
Rechter glas van stadslicht in voorbumper is door steenslag gesneuveld.
Omdat wij op vakantie wilde met dakdragers (geleend van clublid), wees betreffend clublid mij op een PuMa maatregel welke bij R55's uitgevoerd zou "moeten" worden.
Dit betreft een aantal vulblokjes in de dakrail achter de plastic lijst, om beschadigingen aan het dak te voorkomen. Dit omdat in het verleden is gebleken dat het dak kan beschadigen, vervormen of zelfs indeuken bij het gebruik van dakdragers.
Omdat ik in de buurt was (ruim een week voor de servicebeurt) langs de dealer gegaan en gevraagd of ze deze maatregel wilde uitvoeren. Tegelijk heb ik afdekdopjes voor de dakrail besteld om de rail na het afnemen van de dakdragers dicht te maken.
De PuMa maatregel wist men niets vanaf, maar na enig speurwerk op RealOEM (met door mijzelf meegebrachte nummers), werd dit gevonden.
Er stond geen tijdslimiet bij voor montage, en men weet ook niet of dit als garantie geld.
Vandaag dus de MINI terug opgehaald, krijg ik ongevraagd een rekening voor het uitvoeren van de PuMa maatregel € 383,48 incl. BTW.
De afdekdopjes zitten in de dakrail, maar staan niet op de rekening.
Het hulpgereedschap om zelf de afdekdopjes uit de dakrail te verwijderen voor plaatsing van de dakdragers is bij de monteur achtergebleven.
Instaplijst : moest besteld worden
Stadslicht : moest besteld worden
Wisserbladen : staan als service vermeld maar werd net gebeld dat die ook nog moeten.
Hoe werkt dat nou bij zo'n dealer vraag ik me af.
Is het trouwens ook niet zo dat de PuMa maatregel door BMW is opgesteld ter voorkoming van schade aan het dak, en dus derhalve als mankement aan het ontwerp van de MINI gezien wordt en dus onder garantie uitgevoerd zou moeten worden?
Het had wel netjes geweest als de dealer mij even gebeld had dat het aanbrengen van 22 kunststof blokjes 'à €0,63 komt op 38 montage-eenheden 'à € 7,90!