Pagina 1 van 3
Gereden met R56
Geplaatst: 18 nov 2006, 13:02
door marcelclemens
Net bij van Poelgeest geweest om de R56 te bekijken.
Ik heb er ook een rondje mee gereden.
Het rijd wel heel anders dan mijn huidige Cooper S, maar zeker niet minder. Dat het gezoem van de compressor weg is vind ik wel jammer.
De uitlaat vind ik wel een stuk mooier geworden.
Het interieur ziet er kwalitatief wel uitstekend uit. Ik vind het er wat zakelijker uit zien.
Gr.
Geplaatst: 18 nov 2006, 13:25
door Yvon
dat wordt dus sparen?

Geplaatst: 18 nov 2006, 15:19
door marcelclemens
Ja, maar ik hou het (voorlopig) nog even bij mijn huidige MINI
Re: Gereden met R56
Geplaatst: 18 nov 2006, 15:49
door miniracer
marcelclemens schreef:Net bij van Poelgeest geweest om de R56 te bekijken.
Ik heb er ook een rondje mee gereden.
Het rijd wel heel anders dan mijn huidige Cooper S, maar zeker niet minder. Dat het gezoem van de compressor weg is vind ik wel jammer.
De uitlaat vind ik wel een stuk mooier geworden.
Het interieur ziet er kwalitatief wel uitstekend uit. Ik vind het er wat zakelijker uit zien.
Gr.
ik ga dinsdag om 15.30 uur rijden met een nieuwe cooper S, (testrit 1 uur)
nu rijdt ik met een coopertje dus ik denk wel dat het de moeite waart is en dat het een wereld van verschil gaat zijn, ben benieuwd
en als je er een dump valve op plaats dan heb je tevens ook zon mooi en excentriek geluidje voor de nieuwe cooper S... hoor je hem al afkomen.... psjsj psjjsj.....
dus voor het geluid van de compressor alleen hoef je hem echt niet te laten hoor

Re: Gereden met R56
Geplaatst: 19 nov 2006, 16:25
door ITSU028
miniracer schreef:marcelclemens schreef:Net bij van Poelgeest geweest om de R56 te bekijken.
Ik heb er ook een rondje mee gereden.
Het rijd wel heel anders dan mijn huidige Cooper S, maar zeker niet minder. Dat het gezoem van de compressor weg is vind ik wel jammer.
De uitlaat vind ik wel een stuk mooier geworden.
Het interieur ziet er kwalitatief wel uitstekend uit. Ik vind het er wat zakelijker uit zien.
Gr.
ik ga dinsdag om 15.30 uur rijden met een nieuwe cooper S, (testrit 1 uur)
nu rijdt ik met een coopertje dus ik denk wel dat het de moeite waart is en dat het een wereld van verschil gaat zijn, ben benieuwd
en als je er een dump valve op plaats dan heb je tevens ook zon mooi en excentriek geluidje voor de nieuwe cooper S... hoor je hem al afkomen.... psjsj psjjsj.....
dus voor het geluid van de compressor alleen hoef je hem echt niet te laten hoor

Hallo allen,
Ook ik heb gister bij Van Poelgeest in A'veen even gereden in de S en de Cooper.
De uitspraak welke onlangs in de autovisie op de cover stond vind ik, na eigen ervaring, erg passend: "kwalitatief een hele verbetering, alleen is het spannende een beetje verdwenen".
Het sturen gaat erg licht, in iedergeval t.o.v. mijn huidige S met sportonderstel en 17"wielen.
Brom is de uitlaat is voldoende, echter, doordat de auto wat hoger is heb ik het gevoel dat hij minder hard afgeveerd is. Wellicht een wat meer commerciele keuze omdat hij hierdoor makkelijker in het dagelijkse verkeer te gebruiken is (met alle drempels e.d) Persoonlijk vind ik dit wat jammer, een S hoort naar mijn idee een een echte sportauto te zijn, vering hard, schakelen en sturen mag best wat moeite voor gedaan worden.
Al met al, het spannende is een beetje weg, kwalitatief een geheel nieuwe auto. Erg mooie materialen, schakelen gaat nu super soepel en zacht.
Vooral de achterkant vind ik erg geslaagd. Lekker "dik"

Re: Gereden met R56
Geplaatst: 20 nov 2006, 18:46
door miniracer
ITSU028 schreef:miniracer schreef:marcelclemens schreef:Net bij van Poelgeest geweest om de R56 te bekijken.
Ik heb er ook een rondje mee gereden.
Het rijd wel heel anders dan mijn huidige Cooper S, maar zeker niet minder. Dat het gezoem van de compressor weg is vind ik wel jammer.
De uitlaat vind ik wel een stuk mooier geworden.
Het interieur ziet er kwalitatief wel uitstekend uit. Ik vind het er wat zakelijker uit zien.
Gr.
ik ga dinsdag om 15.30 uur rijden met een nieuwe cooper S, (testrit 1 uur)
nu rijdt ik met een coopertje dus ik denk wel dat het de moeite waart is en dat het een wereld van verschil gaat zijn, ben benieuwd
en als je er een dump valve op plaats dan heb je tevens ook zon mooi en excentriek geluidje voor de nieuwe cooper S... hoor je hem al afkomen.... psjsj psjjsj.....
dus voor het geluid van de compressor alleen hoef je hem echt niet te laten hoor

Hallo allen,
Ook ik heb gister bij Van Poelgeest in A'veen even gereden in de S en de Cooper.
De uitspraak welke onlangs in de autovisie op de cover stond vind ik, na eigen ervaring, erg passend: "kwalitatief een hele verbetering, alleen is het spannende een beetje verdwenen".
Het sturen gaat erg licht, in iedergeval t.o.v. mijn huidige S met sportonderstel en 17"wielen.
Brom is de uitlaat is voldoende, echter, doordat de auto wat hoger is heb ik het gevoel dat hij minder hard afgeveerd is. Wellicht een wat meer commerciele keuze omdat hij hierdoor makkelijker in het dagelijkse verkeer te gebruiken is (met alle drempels e.d) Persoonlijk vind ik dit wat jammer, een S hoort naar mijn idee een een echte sportauto te zijn, vering hard, schakelen en sturen mag best wat moeite voor gedaan worden.
Al met al, het spannende is een beetje weg, kwalitatief een geheel nieuwe auto. Erg mooie materialen, schakelen gaat nu super soepel en zacht.
Vooral de achterkant vind ik erg geslaagd. Lekker "dik"

WOW
excuses voor het optimisme, maar ik ben verkocht aan deze nieuwe mini...
hij is gewoon fantastisch, van binnen zeer mooi afgeerkt en zeer degelijke materiaalkeuze. Hij zal natuurlijk nog mooier zijn in de carbon afwerking met volledig alcantara interieur maar ja.... de lederen zetels zijn ook een hele verbetering op de oude generatie... alles voelt veel luxueuzer aan en kan zo nog meer autoliefhebbers bereiken.... maar willen we dat wel.... willen we wel deze auto verkopen aan iedereen? ook heb ik gemerkt dat het onderstel veel minder gevoel geeft met de weg. Het is jammer dat het comfort gehalte de bovenhand heeft genomen in deze mini, daarom zal het ook weer een veel groter publiek bekoren.
En nog zo iets is het turbo geluidje dat je kan horen als je heel goed oplet, het komt precies uit de ventilatieroosters. Als je in neutraal gas geeft en je hoort goed (als je voor het licht staat bijvoorbeed) dan hoor je iets zuigen. Ik heb geen ervaring met turbomotoren in een benzine aangedreven auto, maar volgens mij is het de turbo die je hoort ....
En wat me ook opviel natuurlijk is de gelijkmatigheid waarmee deze wagen naar hogere snelheid wordt gestuurd, het schakelen verloopt perfect en dat is zeker niet zo in mijn coopertje.... voor mij is deze wagen top...

Geplaatst: 23 nov 2006, 20:24
door Maaij
Ik heb vandaag ook even in de R56 Cooper gereden. Ik moet zeggen dat vrijwel alles verbeterd is.
+ De remmen zijn beter dan mijn JCW remmen
+ Schakelen gaat zeer soepel
+ Stuurt erg soepel
+ Motor is verbeterd
+ Kwaliteit interieur is veel beter dan de huidige model.
+ Leren stoelen zitten erg comfortabel
+ Startknop is erg cool
- Te grote klok
- Achter ruit loopt niet helemaal door
- Luchthapper aan de zijkanten erg lelijk
- Koplamp (vooral met oranje reflector) vind ik ook niet mooi
Kortom, het was zeer goed bevallen. De Cooper vind ik qua looks een beetje tegenvallen, maar de S-je is echt super. Helaas heeft mijn dealer geen demo Cooper S voor 2007

Nog even geduld dus

Geplaatst: 27 nov 2006, 00:39
door M-iNdO
Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de Mini Cooper (R56).
Laat ik vooropstellen dat ik geen ervaring heb met de vorige Mini of überhaupt een andere auto dan een Ford Focus 1.8 benzine. Ik heb eerlijk gezegd ook nog niet zo lang mijn rijbewijs.
De verkoper had me eerst alles uitgelegd over de auto en zou de auto goed langs de stoep zetten zodat ik gelijk kon wegrijden. Na veel moeite en gezien het drukke verkeer in het straatje besloot hij om de auto weer op de stoep van de dealer te zetten. Moest ik zelf maar de auto achteruit zien weg te rijden etc. (lekkere kerel dacht ik toen :-().
Nog nooit een 6-bak gereden en in het begin had ik dan ook erg veel moeite om met de auto weg te komen. De auto sloeg een paar keer af met wegrijden. Achteraf bleek dus dat ik steeds in zijn 3e versnelling weg reed, dit kwam dus ook gedeeltelijk door de verkoper die bevestigde dat de 1e versnelling gewoon recht naar voren is (vanuit neutrale stand), waarschijnlijk heeft hij mij verkeerd begrepen. Na 15 minuten begon ik de auto een beetje door te krijgen en hoe langer ik in de auto reed hoe lekkerder de auto ging rijden. Achteraf bleek dus dat ik gewoon net zo kon schakelen als de 5-bak van bv. de Ford Focus (zelfde schakelpatronen alleen met een extra versnelling + achteruit op een andere plek).
Ik moest ook heel erg wennen aan de pedalen, ze zijn veel lichter en staan een stuk steiler omhoog in vergelijking met mijn huidige auto. Hieronder mijn beknopte beoordeling.
Positieve punten:
- soepele versnellingsbak (zodra je er tenminste aan gewend bent geraakt)
- vrij pittig motortje (voelt wel lichter en minder powerful aan dan mijn huidige auto)
- wegligging (stuurt heel makkelijk en ligt vast op de weg)
- over het algemeen het uiterlijk (net wat dikker en volwassener)
- mooie vormgegeven sleutel (grappig)
- startknop is cool!
- interieur is sportief en ook luxe (je kan het uiteraard samenstellen naar je wensen), vooral de snelheidsmeter is lekker groot en de geintegreerde radio (boost) ziet er goed uit (2-regelig)
Minder positieve punten:
- elektrische ramen/spiegels waren aan de langzame kant
- koplampen vind ik wat aan de grote kant en met name de "dikke" chrome rand om de koplampen vind ik wat minder
- afwerking van sommige plastic delen van het interieur vond ik een beetje "cheap" en "simpel" zoals bv. de volumeknop van de radio
Al met al een geslaagde auto zou ik zeggen
PS. als jullie nog vragen hebben dan zal ik ze graag proberen te beantwoorden

Geplaatst: 27 nov 2006, 08:48
door CooperS-lightningblue
M-iNdO schreef:Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de Mini Cooper (R56).
Keurig verslag! Erg leuk ook om te lezen en vooral duidelijk!

Geplaatst: 27 nov 2006, 12:04
door M-iNdO
CooperS-indiblue schreef:M-iNdO schreef:Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de Mini Cooper (R56).
Keurig verslag! Erg leuk ook om te lezen en vooral duidelijk!

Je neemt me toch niet in de zeik he?

Geplaatst: 27 nov 2006, 12:09
door M-iNdO
CooperS-indiblue schreef:M-iNdO schreef:Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de Mini Cooper (R56).
Keurig verslag! Erg leuk ook om te lezen en vooral duidelijk!

Je neemt me toch niet in de zeik he?

Geplaatst: 27 nov 2006, 12:14
door Ferdinand
keurige reactie, op een keurige reactie op het keurige verslag van InDo. En van die langzame ramen, he, dat was mij nog niet opgevallen. Wel een snelle tankdop: vastpakken, een maal naar links draaien en klik, hop, hij is open en tanken maar..
Geplaatst: 27 nov 2006, 13:44
door Mini Poeper
Ferdinand schreef:Wel een snelle tankdop: vastpakken, een maal naar links draaien en klik, hop, hij is open en tanken maar..
Hoe doe je dat nu dan? Volgens mij is daar niet veel aan verandert!
Alle BMW's hebben dezelfde tankdop van MINI t/m 7-serie.
Geplaatst: 27 nov 2006, 14:10
door CooperS-lightningblue
M-iNdO schreef:CooperS-indiblue schreef:M-iNdO schreef:Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de Mini Cooper (R56).
Keurig verslag! Erg leuk ook om te lezen en vooral duidelijk!

Je neemt me toch niet in de zeik he?

Zeker niet, ik ben bloedserieus!

tanken en ruitewisservloeistof
Geplaatst: 27 nov 2006, 15:53
door Ferdinand
zoals ik al zei: knop vastpakken, een maal naar links draaien, knop er afhalen, lezen welke brandstof je moet tanken, ... tanken* ..., en herhalen wat je net deed, alleen visa versa.
*(tijdens het langzame tanken kun je je tijd benutten)ruitenwisservloeirstof, gaat iets sneller. Motorkap opendoen. Voorover buigen, de linkerblauwe(!) deksel openen, vloeistof toevoegen, deksel dichtdoen, motorkap sluiten.