Pagina 1 van 1

Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 17:50
door liegebeest
Sinds een tijdje krijg ik een "motormanagement verstoord" symbool te zien (in het geel, dus ik mag doorrijden met verminderd vermogen). Dat gebeurt bijna consequent op het moment dat de motor tegen de limiter aangaat in tweede versnelling. Ik heb een Cooper D 2008, dus franse motor.

Heeft iemand een idee? Ik ga niet meer bij de MINI garage, maar wel bij een universele garage. Zij kunnen de meeste computers van automerken uitlezen, maar die van de MINI natuurlijk weer net niet. Daarom sturen ze me toch naar de garage. Dat wordt dus een dure grap, tenzij iemand dit al heeft meegemaakt?

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 18:21
door BMX
Volgensmij is de oplossing eerder schakelen... of ben ik nu te simpel?
Wanneer heeft de auto voor het laatst een beurt gehad? Is de motor gechipt? Komt er veel zwarte rook uit de uitlaat?

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 18:24
door liegebeest
Absoluut niet gechipped, en schakelen: dat is echt wel te simpel. De motor wordt ook echt onstabiel. Af en toe valt hij bij stilstand ook uit, en is niet het start stop systeem. Wel een paar keer helemaal leeg gereden. Ik denk dat het iets te maken heeft met zuiveren uitlaatgassen ofzo.

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 18:25
door liegebeest
De vraag is ook eerder: wie kan die computer nog uitlezen buiten de dealer?

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 18:32
door BMX
Een diesel helemaalleeg rijden is funest voor de verstuivers! Dus ik ben bang dat een van de verstuivers het gaat begeven.
Daarom ook de vraag of er grote roetwolken uit de uitlaat komen.

De dealer kan de auto volledig uitlezen.
Een universeel kan de auto ook uitlezen, dan moet je echter MET storing het voertuig uitlezen. Dus dan mét storing naar de garage rijden en dan laten uitlezen.
Storingen kunnen alleen gevonden worden als ze actief zijn. Een dealer kan ook de opgeslagen storingen zien.

Mijn auto heeft geen storingen op het moment. Als ik naar de dealer ga, weet ik zeker dat zijn er een stuk of 5 vinden...

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 19:06
door spenki
Gewone garages met goede computer kunnen opgeslagen fouten ook wel uitlezen .
complete onzin dat dit alleen bij mini kan.
ik kan met mijn simpele laptop ook opgeslagen fouten die op dit moment geen storing geven terrug vinden.
en ook nog met km stand erbij.
ik denk in dit geval eerder aan defecte luchtmassa meter of zoiets.

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 19:13
door BMX
spenki schreef:Gewone garages met goede computer kunnen opgeslagen fouten ook wel uitlezen .
complete onzin dat dit alleen bij mini kan.
ik kan met mijn simpele laptop ook opgeslagen fouten die op dit moment geen storing geven terrug vinden.
en ook nog met km stand erbij.
De dealer haalde bij mij allemaal storingen naar voren die door Bosch apparatuur niet gezien werd.
Heb jij toevallig iets MINI/BMW-specifiek?

Maar de oplossing is er, rij ff lang Spenki :mrgreen:

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 19:39
door liegebeest
Spenki, woon jij in de buurt van Antwerpen??

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 19:48
door speedy
liegebeest schreef:Spenki, woon jij in de buurt van Antwerpen??
ja best wel ! Enschede :-D

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 19:51
door Robert
speedy schreef:
liegebeest schreef:Spenki, woon jij in de buurt van Antwerpen??
ja best wel ! Enschede :-D
Da's 204,72km vliegen.... :D
http://nl.distance.to/Antwerpen/Enschede" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 19:53
door liegebeest
Maar dan is het enkel nog maar uitlezen. Die mini moet natuurlijk ook weer hersteld worden.

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 22:18
door StefanCS
Hoeveel heeft ie gelopen?

Re: Motormanagement

Geplaatst: 21 okt 2013, 23:08
door liegebeest
90.000 km 5 jaar.

Re: Motormanagement

Geplaatst: 29 nov 2013, 15:37
door liegebeest
Intussen is het raadsel opgelost: een sensor in de uitlaat had het begeven, en bovendien was het reservoir achteraan dat de uitlaatgassen filtert, kapot. Nu is er weer full power, zonder hapering in het begin. Ik ben wel 880 euro armer.... Vooral de filtervloeistof in het reservoir was duur (200 euro ofzo)