Pagina 1 van 1

Re: r56 mcs 2007/08 of niet?

Geplaatst: 04 jan 2014, 13:10
door Erjen
Met een R56 pre-facelift moet je geluk hebben, goed naar de onderhouds historie kijken. Kijken of er geen reparaties door gebrek aan olie zijn uitgevoerd (mensen willen nogal eens vergeten dat het blokje wel een slokje lust), de kettingspanner controleren.

Bij een N18 motor van facelift zijn de meeste kinderziektes eruit, dit is een betere keus. Een duurdere, maar je hebt er minder onderhoud aan.

We hebben links bovenin een mooie zoekfunctie. ;) Die kan je ook gebruiken, de vraag die je stelt is al een aantal keer voorbij gekomen.

Re: r56 mcs 2007/08 of niet?

Geplaatst: 04 jan 2014, 17:59
door ajede
Gezond verstand gebruiken, meer niet. Al die stemming makerij, wel vermoeiend onderhand. Natuurlijk heeft een R56 S en JCW zwakke punten, maar er zijn er ook zat waarbij alles normaal heel blijft.
Goed onderhoud is enorm belangrijk en gezond verstand nogmaals.... voor, tijdens maar ook vooral na de aankoop!

Als je bang bent, één met garantie kopen maar/en sowieso met volledige historie. Betaal je meer over het algemeen, maar das duidelijk.

Wie benauwd leeft, gaat benauwd dood hè!
:mrgreen:

:bier

Re: r56 mcs 2007/08 of niet?

Geplaatst: 04 jan 2014, 18:43
door mushrop
Nou, stemmingmakerij wil ik het niet noemen. Denk dat er hier genoeg ervaringen zijn, incl mezelf, om te zeggen dat de N14 motor niet het beste torretje op de markt is. Maar om ze nou allemaal af te serveren als zijnde slecht is idd nogal kort door de bocht.

Zorg dat je er eentje vind met een sluitende onderhoudshistorie. Dus met ingevulde boekjes etc. De N14 lust best wat olie, maar dat hoeft niet een probleem te zijn, dat doen bijna alle Cooper Sjes, zowel eerste als de tweede generatie. Distributie, verbrande zuigers, verbrande kleppen, kapotte turbo's en snel slijtende koppelingen zijn zo'n beetje de meest voorkomende problemen, maar het is niet zo dat ze dus allemaal slecht zijn. Dit zijn echter de punten waar je op moet letten bij aanschaf. Als je zelf onvoldoende kennis hebt en je kent ook niemand die voldoende verstand er van heeft, zou ik je auto onafhankelijk laten keuren bij bijv dekra of ANWB. Dat is overigens geen garantie dat je nooit problemen krijgt, net zo goed als dat het niet gegarandeerd is dat je wel problemen krijgt.

Ik heb helaas wel die slechte ervaring dat m'n complete motor naar de klote ging en dat al binnen 40dkm. Turbo, koppeling en de complete motor konden toen al zo richting oud ijzer.

Re: r56 mcs 2007/08 of niet?

Geplaatst: 04 jan 2014, 20:36
door ajede
Je moet ook wel lief zijn voor een R56 Rob..... :lachuh

Koffie!

Re: R56 MCS 2007/08 of niet?

Geplaatst: 05 jan 2014, 00:26
door mushrop
:mrgreen:

Re: R56 MCS 2007/08 of niet?

Geplaatst: 05 jan 2014, 15:37
door parklaneworks
Ik heb twee R56 's gehad met de N14 blokken, een S en een JCW, met allebei distributie- en ketting problemen gehad, daarnaast hade zeker de JCW een goede trek in olie. Overigens zijn na reparatie de distributie- en kettingproblemen niet meer teruggekomen. Het werd al genoemd, goede onderhoudshistorie is heel belangrijk!

Zelf zou ik niet voor een N14 blok gaan, ik rijd nu in een facelift en dat blok is een stuk beter, inmiddels 51.000 km gereden, geen druppel olie verbruikt en totaal geen motorische problemen gehad.

Re: R56 MCS 2007/08 of niet?

Geplaatst: 12 jan 2014, 00:41
door Marcel Always Open
parklaneworks schreef:?.. Overigens zijn na reparatie de distributie- en kettingproblemen niet meer teruggekomen.
Ook van belang om te weten of je de auto na reparatie nog jarenlang hebt gehad.
Sommige mensen wisselen ele 1 of 2k jaar van mini. Dan heb je van langdurige problemen minder notie.

Re: R56 MCS 2007/08 of niet?

Geplaatst: 25 mar 2014, 19:16
door Sturmer
@romano

De dealer kan kijken of de spanner vervangen is. Ben je nog op zoek?

Re: R56 MCS 2007/08 of niet?

Geplaatst: 25 mar 2014, 20:25
door Sturmer
Foto's???