Pagina 1 van 2

Temperatuurmeter???

Geplaatst: 27 aug 2007, 12:53
door jimmysx
Hoe kan ik in hemelsnaam zien of mijn MCS R56 op temperatuur is? :s
Geen idee waar ik een temperatuurmeter kan vinden.
Lijkt me toch wel belangerijk bij het rijden met turbo's aan boord.

Alvast bedankt hoor :lol:

Geplaatst: 27 aug 2007, 13:33
door Rickster
Gewoon gassen, als het kapot gaat zeg je gewoon dat ze maar zo'n ding erin hadden moeten zetten :D

dealer zei na 15min kan je hem wel doortrekken

Geplaatst: 27 aug 2007, 13:50
door Des
ricktolboom schreef:Gewoon gassen, als het kapot gaat zeg je gewoon dat ze maar zo'n ding erin hadden moeten zetten :D
Roger :lol:

Geplaatst: 27 aug 2007, 14:45
door hansie
Vooruitgang noemt men dat....dashboard van een R56 :s :s

Geplaatst: 27 aug 2007, 15:44
door Sid
na 15 min doortrekken?
maak daar maar 25 van.

en een r53 dash is ook prut want aan kvs temp heb je niks noppes nada.

Geplaatst: 27 aug 2007, 15:56
door Rickster
Maar wat mag je niet in die 25 minuten? Langdurig 6000 rpm rijden ofzo?

Geplaatst: 27 aug 2007, 17:05
door Sid
niet meer dan 3500 a 4000 toeren (bmw m modellen hebben hier zo'n mooie veranderend rood toerengebied voor, zie onderstaande afbeelding), gewoon liefst zo min mogelijk toeren omdat een motor gewoon duizenden malen sneller slijt wanneer deze niet op temperatuur is (circa 85 graden).
ik zie het zelf aan mn ingebouwde olietemperatuurmeter, het duurt vanaf een helemaal koude motor zeker 20 a 25 minuten voordat de 85 graden is bereikt.

Afbeelding

Geplaatst: 27 aug 2007, 17:36
door Xanlle
Ik hou altijd 20 minuten of 20 kilometer aan. En nog nooit een druppel olie erbij hoeven gooien in 4 jaar. Dus lijkt wel goed te werken :)

Geplaatst: 27 aug 2007, 21:00
door hansie
en een r53 dash is ook prut want aan kvs temp heb je niks noppes nada.
Mooi hoor zo'n dashboard chrono pack....km teller in het zicht...olie temp...oliedruk.... :p

Oja en plaats voor een fatsoenlijke radio >)

Geplaatst: 27 aug 2007, 23:52
door Sid
chrono pack betekent km teller verplaatsen en dat vind ik dus een oplossing van niks in een mini :?

Geplaatst: 28 aug 2007, 00:20
door CooperS-lightningblue
Ja ik blijf het ook raar vinden dat ze dat bij MINI (en trouwens ook veel andere merken met turbo/compressor motoren niet gebruiken. Gewoon rustig warm rijden, meestal voel je zelf wel wanneer hij goed warm is (dan gaat hij bij het bollen naar bijvoorbeeld een stoplicht makkelijker in z'n 1 terug). :roll:

Geplaatst: 28 aug 2007, 10:36
door Rickster
Ik ben toch niet de enige die hem na 5min al doortrekt?
Heb nóg geen problemen :roll:

Geplaatst: 28 aug 2007, 11:39
door Des
ricktolboom schreef:Ik ben toch niet de enige die hem na 5min al doortrekt?
Heb nóg geen problemen :roll:
Ik trek hem bijna nooit door tot over de 4000 - 4500 toeren behalve in z'n 5 en 6.

Geplaatst: 28 aug 2007, 12:04
door Rickster
Rij je dan niet 200? :mrgreen:

Geplaatst: 28 aug 2007, 12:54
door jimmysx
Wat ik vaak merk is dattie in z'n 2 af en toe wel eens wil stotteren. Als hij op temp is, gebeurd dit niet meer.
En inderdaad, die meters uit een M3 zijn superblits. De lampjes die uitgaan bij de toerenteller naarmate je motor meer op temperatuur is..zucht. Zat ook in m'n 530d alleen dan zonder lampjes maar met streepjes.
Bedankt voor de antwoorden zover :wink: