Mini Serenity
Geplaatst: 08 jan 2008, 22:02
In het belgenland is er geen mini TLC, wat ik wel kan terugvinden is Mini Serenity. Een onderhoudscontract.
Ik heb hier een foldertje liggen (maar natuurlijk niet voor de Dooper). Wel voor de One cabrio, mini cooper en cooper S.
De prijzen:
One cabrio: 4jaar/60.000 km (wat het eerst bereikt wordt): €38.40/maand oftewel €1843
Cooper: 5jaar/80.000km: €42.51/maand oftewel €2550
Cooper S: 4jaar/60.000km: €44.90/maand oftwel €2155
Ik citeer:
Wat is inbegrepen:
- olieservice, inclusief olietoevoegingen
- inspecites
- voertuigcheck (in het kader van Condition Based Service)
- vervanging microfilter
- vervanging luchtfilter
- vervanging bougies
- remvloeistofservice
- vervanging brandstoffilter
- vervanging remblokken of remvoeringen
- vervanging remschijven
- vervanging ruitenwisserrubbers
- alle andere noodzakelijke herstellingen ten gevolge van een normaal gebruik van het voertuig. Deze herstellingen worden uitgevoerd volgens de richtlijnen van de constructeur om het voertuig in technisch perfecte staat te houden. Niet inbegrepen interventies, als de vervanging van banden, lees je verder in de brochure.
dus, verder in de brochure:
niet inbegrepen in de All-In formule:
- slijtage van bekledingen. verkleuringen van lak en chroom- en sierlijsten, oxidatie van sierlijsten, niet originele onderdelen, lakschade en roest of doorroest, carrosserieschade, schade tgv slechte of vervuilde brandstof, slijtage, herstellingen, vervangingen of uitbalancering van de banden, uitlijning van de wielen (behalve indien noodzakelijk na een wel gecoverde herstelling), gebruiksslijtage aan binnenbekledingen en slijtage aan zetelbekledingen, ruitbreuk en glasbreuk in het algemeen, vinyldaken van cabrio's, reiniging zowel binnen als buiten het voertuig.
- aanpassingen aan het voertuig als gevolg van nieuwe reglementeringen, kosten voor de technische controle, taksen en belastingen.
- schades die het gevolg zijn van misbruik, gebrekkig onderhoud, het niet laten herstellen van eerder opgelopen schade of schade die onder verantwoordelijkheid van de chauffeur vallen, slechte carrosserieherstelingen, wedstrijden, externe oorzaken zoals oorlag, oproer, opstand, diefstalpoging, geweld, ongeval.
- alleen de herstelling van de schade aan het voertuig wordt gedekt, geen gevolgschade Dus geen eventuele onrechtstreekse schade aan personen of goederen in of buiten de wagen, geen depannages, vervangwagen en bijstand bij pech, want hiervoor bestaat de mobility card.
- het voertuig mag niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan het normale weggebruik. De eigenaar dient het voertuig als goede huisvader te beheren.
- evenmin gedekt zijn de schade buiten de limieten van kilometers of leeftijd.
- ook uitgesloten zijn bijgeplaatste accessoires of andere onderdelen, zelfs originele.
Een ganse boterham dus...
Nu mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Is dit de moeite waard? Ik ben van plan met mijn Cooper D een 20.000km per jaar te doen.
Als ik zo de draadjes over het onderhoud lees, dan blijkt toch dat de onderhoudsbeurten niet zo frequent zijn en een stuk goedkoper uitkomen.. Of lees ik dit verkeerd?
graag uw reactie!
gr,
Tommy
Ik heb hier een foldertje liggen (maar natuurlijk niet voor de Dooper). Wel voor de One cabrio, mini cooper en cooper S.
De prijzen:
One cabrio: 4jaar/60.000 km (wat het eerst bereikt wordt): €38.40/maand oftewel €1843
Cooper: 5jaar/80.000km: €42.51/maand oftewel €2550
Cooper S: 4jaar/60.000km: €44.90/maand oftwel €2155
Ik citeer:
Wat is inbegrepen:
- olieservice, inclusief olietoevoegingen
- inspecites
- voertuigcheck (in het kader van Condition Based Service)
- vervanging microfilter
- vervanging luchtfilter
- vervanging bougies
- remvloeistofservice
- vervanging brandstoffilter
- vervanging remblokken of remvoeringen
- vervanging remschijven
- vervanging ruitenwisserrubbers
- alle andere noodzakelijke herstellingen ten gevolge van een normaal gebruik van het voertuig. Deze herstellingen worden uitgevoerd volgens de richtlijnen van de constructeur om het voertuig in technisch perfecte staat te houden. Niet inbegrepen interventies, als de vervanging van banden, lees je verder in de brochure.
dus, verder in de brochure:
niet inbegrepen in de All-In formule:
- slijtage van bekledingen. verkleuringen van lak en chroom- en sierlijsten, oxidatie van sierlijsten, niet originele onderdelen, lakschade en roest of doorroest, carrosserieschade, schade tgv slechte of vervuilde brandstof, slijtage, herstellingen, vervangingen of uitbalancering van de banden, uitlijning van de wielen (behalve indien noodzakelijk na een wel gecoverde herstelling), gebruiksslijtage aan binnenbekledingen en slijtage aan zetelbekledingen, ruitbreuk en glasbreuk in het algemeen, vinyldaken van cabrio's, reiniging zowel binnen als buiten het voertuig.
- aanpassingen aan het voertuig als gevolg van nieuwe reglementeringen, kosten voor de technische controle, taksen en belastingen.
- schades die het gevolg zijn van misbruik, gebrekkig onderhoud, het niet laten herstellen van eerder opgelopen schade of schade die onder verantwoordelijkheid van de chauffeur vallen, slechte carrosserieherstelingen, wedstrijden, externe oorzaken zoals oorlag, oproer, opstand, diefstalpoging, geweld, ongeval.
- alleen de herstelling van de schade aan het voertuig wordt gedekt, geen gevolgschade Dus geen eventuele onrechtstreekse schade aan personen of goederen in of buiten de wagen, geen depannages, vervangwagen en bijstand bij pech, want hiervoor bestaat de mobility card.
- het voertuig mag niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan het normale weggebruik. De eigenaar dient het voertuig als goede huisvader te beheren.
- evenmin gedekt zijn de schade buiten de limieten van kilometers of leeftijd.
- ook uitgesloten zijn bijgeplaatste accessoires of andere onderdelen, zelfs originele.
Een ganse boterham dus...
Nu mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Is dit de moeite waard? Ik ben van plan met mijn Cooper D een 20.000km per jaar te doen.
Als ik zo de draadjes over het onderhoud lees, dan blijkt toch dat de onderhoudsbeurten niet zo frequent zijn en een stuk goedkoper uitkomen.. Of lees ik dit verkeerd?
graag uw reactie!
gr,
Tommy