Pagina 1 van 2
Service interval
Geplaatst: 20 mar 2008, 13:52
door crossbytje
Heb ik nu zo'n nefaste rijstijl, of is dit bij iedereen zo? Telkens bij het starten komt er op wanneer je voor de service moet, en in het begin was dat 20.000 km, maar ondertussen 3500km later staat deze al op 16000km... Als het zo voortgaat mag ik binnen 6000km al naar de stealer!?
Hoe evolueert dit bij jullie R56's?
Geplaatst: 20 mar 2008, 13:58
door Mitchell
mmm dat is wel apart! Die van mij staat op 30000!! Ik zou het maar is na laten kijken!
Gr.
Geplaatst: 20 mar 2008, 14:14
door parklaneworks
Ik heb die verwarring ook gehad, maar ik heb mij bij de dealer laten vertellen, dat het aantal kilometers wat je ziet het reterende aantal is, voordat ie naar de garage moet.
Bij mij geeft'ie 11.000 kilometer aan, wat betekent dat ik over 11.000 kilometer naar de garage moet, of in november 2008 (wat het eerste wordt bereikt). Ik heb inmiddels ruim 19.000 gereden, dus dat klopt wel (samen 30.000 kilometer)
@crossbytje: wat raar dat jij al na 20.000 kilometer naar de garage moet! Ik zou eens vragen of dat wel klopt.
Geplaatst: 20 mar 2008, 14:18
door Mitchell
parklaneworks schreef:Ik heb die verwarring ook gehad, maar ik heb mij bij de dealer laten vertellen, dat het aantal kilometers wat je ziet het reterende aantal is, voordat ie naar de garage moet.
Bij mij geeft'ie 11.000 kilometer aan, wat betekent dat ik over 11.000 kilometer naar de garage moet, of in november 2008 (wat het eerste wordt bereikt). Ik heb inmiddels ruim 19.000 gereden, dus dat klopt wel (samen 30.000 kilometer)
@crossbytje: wat raar dat jij al na 20.000 kilometer naar de garage moet! Ik zou eens vragen of dat wel klopt.
Ik heb net nog even gekeken en dat klopt idd! Bij mij zou het er ook op neerkomen dat ik na ongeveer 30000km naar de garage moet!
Gr.
Geplaatst: 20 mar 2008, 14:22
door crossbytje
Dan klopt het inderdaad dat ik binnen 16000km moet. Persoonlijk zou ik het logischer vinden als hij gewoon de kmstand zou aangeven. (zoals we nu ook op de sticker in de deurholte van de andere wagen zien)
Zou het komen doordat het een diesel is dat ik er slechts 20.000km mee mag doen?
Geplaatst: 20 mar 2008, 14:43
door pimmy
Het ligt aan je rijstijl etc wanneer je naar de garage moet.
Ik maak veel snelweg kilometers en rij dan redelijk netjes. Ik heb nu ruim 12500 km gereden, maar hoef pas over 22000 km naar de dealer voor onderhoud.
Kortom rij je netjes dan is het later dan 30000 km, rij je sportief en veel kleine stukjes dan moet je eerder. Gemiddeld zal dit 30000 km zijn.
Geplaatst: 20 mar 2008, 14:49
door crossbytje
Dat denk ik ook, en het verwonderde mij al dat ik zo'n sportieve rijstijl had dat ik slechts 16.000km zou kunnen doen. Wat dus niet het geval is, het blijft bij de 20.000 die er in het begin ook opstonden. (Ik vermoed dat mijn rijstijl gemiddeld is)
waarschijnlijk dan standaard 20.000 bij de Cooper D? en 30.000 bij de Cooper S waar jullie allen mee rijden?
Oproep aan de dieselrijders, wat is jullie serviceinterval?
Geplaatst: 20 mar 2008, 16:22
door smetje
ik zou ook op 20.000 km binnen moeten met de diesel en als ik zie dat ik al 11600km gereden heb en hij bij starten 9000 opgeeft klopt het wel
Geplaatst: 20 mar 2008, 16:42
door CooperS-lightningblue
M'n kilometerstand is inmiddels 26.500 km en de interval geeft 7000 aan. Ik ben een vrij sportieve-rijder, behalve op de snelweg, dan staat hij bijna altijd netjes op de cruise-control.
Overigens als je de voorwaarden van de MINI-TLC leest dan staat daar dat je bij 20.000 een oliebeurt moet hebben, hoorde ik van Sid.
Nou is mijn auto inmiddels zo vaak bij de dealer geweest dat dat zeker te weten allemaal al eens is gebeurd. Ik hou me er maar gewoon netjes aan. Die auto gaat vanzelf wel weer janken met dat t*kke-signaal van het interieur, dus over ongeveer 7000 km staat hij netjes bij Renova voor een beurt!

Geplaatst: 20 mar 2008, 18:18
door Jenkins
pimmy schreef:Het ligt aan je rijstijl etc wanneer je naar de garage moet.
Rij je netjes dan is het later dan 30000 km, rij je sportief en veel kleine stukjes dan moet je eerder.
Gemiddeld zal dit 30000 km zijn.
Zo is 't!
Het aantal (koude) starts, het gemiddelde toerental en snelheid, buitentemperatuur... Allemaal factoren die van invloed zijn op het tempo van je S.I. melding.

Geplaatst: 20 mar 2008, 20:06
door Pascal R
Mijn dealer Le Couter in Tielt vertelde me dat de service interval bij een Cooper Diesel 20.000km is.
Hij toonde mij ook dat je ook nu al alle service intervallen kan raadplegen in het systeem.
Het hangt er een beetje vanaf wat op welk moment dient vervangen te worden.
Men gaat zeker geen overbodige vervanging van onderdelen doen.
Onderhoud als het nodig is dus en niet zoals véél andere merken periodiek om de 7500km.
Vriendelijke groeten,
Pascal
Geplaatst: 21 dec 2009, 15:29
door crossbytje
Zo, ik heb er ondertussen 44500km opzitten en de mini heeft 2 maal verse olie gekregen (om de 20000km)
Nu vroegen ze mij bij het vorig onderhoud (op 39900km) of ze de remmen ook moesten vervangen want de teller stond op nog 1600km. Dat heb ik toen niet laten doen, omdat deze teller toen al meer dan 1000km niet veranderd was.
Ondertussen heb ik dus 44500 km gedaan, en de laatste 1000km is deze teller zelfs terug naar 1700km gegaan. Toch een rare teller als je 't mij vraagt. Ik kon zo al 6000km geleden nieuwe remmen laten steken zonder het nodig was.
Trouwens, zitten er in de remmen zelf ook geen sensoren die aangeven wanneer ze vervangen moeten worden? Zijn dit dan de sensoren die verantwoordelijk zijn voor de 1700km melding? Of staat dat los van elkaar?
In januari moet ik nu de remvloeistof verversen, blijkbaar elke 2 jaar volgens de BC.
Geplaatst: 21 dec 2009, 19:37
door Pascal R
Blijkbaar klopt de service indicator niet altijd.
Ik moet donderdag de remvloeistof laten vervangen.
Dit moet om de 2 jaar of elke 30.000 km. De MINI is 2 jaar en heeft 24000 km.
En jij hebt al 44500 km , dus zou de remvloeistof toch al vervangen moeten zijn?
Op 45000 km de remmen vervangen vind ik wel heel vroeg.
Normaal gezien is dit rond de 80000 km
groeten,
Pascal.
Geplaatst: 21 dec 2009, 20:03
door HK
Pascal R schreef:
Op 45000 km de remmen vervangen vind ik wel heel vroeg.
Normaal gezien is dit rond de 80000 km
Met 40.000km nieuwe blokken rondom + schijven voor, om dat die onder de minimum waarde zat.
(
Ze kunnen geen nieuwe ronde remblokken meer mee )
@ crossbytje, er zitten inderdaad sensoren in de remmen. Die worden tegelijk met de blokken vervangen.
Zijn de blokken aan vervanging toe dan krijg je keurig een melding,
(Mini op de brug in het rood),
in je display van de toerenteller.
Geplaatst: 21 dec 2009, 21:28
door crossbytje
Ik had ergens gelezen dat remvloeistof heel wat langer meegaat, maar aanbevolen wordt om toch om de 2 jaar te vervangen.
Wat er van waar is weet ik niet, zal het maar laten vervangen wanneer hij binnengaat in januari, dan ben ik ook van die melding af.
De remblokjes mogen nog even blijven zitten tot ze echt in het rood op mijn teller komen. Dat kan nog lang duren als de resterende km optellen in plaats van aftellen.