Pagina 1 van 3

AC Schnitzer Clubman

Geplaatst: 15 mei 2008, 13:41
door Ries
Standaard hoest de Cooper S Clubman met zijn geblazen vierpitter 175 pk op, goed voor 240 Nm trekkracht. AC Schnitzer maakt daar 226 pk en 285 Nm koppel van. Hiervoor werd onder andere het uitlaatsysteem aangepast en een demper geplaatst, om ervoor te zorgen dat niet de hele straat weet wanneer je thuis komt. Het onderstel werd niet ongemoeid gelaten. Hierbij is in hoogte verstelbare vering een optie, net als een gelimiteerde-slip-differentieel. In het oog springen verder de nieuwe voorspoiler en de slofjes die verkrijgbaar zijn in de maten 17 en 18 inch. Voor het interieur zijn ook accessoires beschikbaar, waaronder aluminium pedalen.
It might not transport washing machines, but it’s got a big heart

The new MINI Cooper S Clubman by AC Schnitzer with up to 226HP

The name “MINI” says it all: Physically, the Clubman is not one of the biggest out there, but it’s got a bigger heart than any other estate. And now AC Schnitzer provides that final endorphin surge. With its new front spoiler, giving it a harder look than standard, the Cooper S Clubman doesn’t just catch the eye but demands respect. In terms of driving dynamics, the agile cornering master shouldn’t be underestimated. Especially not when fitted with the AC Schnitzer spring kit or even the height-adjustable racing suspension made in Aachen. The subtle lowering flatters the well-honed figure of the Clubman. The bonnet with its striking power dome hides real muscle. After the AC Schnitzer performance training, the Cooper S develops 226 HP/ 166 kW and a torque of up to 285 Nm. Gas and away! But with spirited driving, don’t forget: secure your load first!

An optional limited slip differential (up to maximum 75 percent) developed by the renowned BMW tuning house ensures that the raw engine power is always applied to the right wheel when cornering and not lost through the exhaust. Even the exhaust gas flow plays a dual role of utility and aesthetics: Not only does it drive the turbo, but the AC Schnitzer twin sports rear silencer plays an almost orchestral note. The musical masterpiece with its chromed tailpipes is also a top level eyecatcher. Like the perfectly styled alloy wheels specially designed for the MINI in Aachen. Variants available are the Bicolor wheel Mi2 in 7.5 x18″ and the Mi1 in the classic AC Schnitzer look in 7.5 x 17″. And naturally the passionate MINI fan wants the right accessories in the interior too. Like the attractive controls and sports pedals of aluminium - naturally from AC Schnitzer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 15 mei 2008, 13:51
door coendek
iemand cabrio kopen!!!!?
:-PP

Geplaatst: 15 mei 2008, 14:49
door Kees en Annet
Richard,

ik kwam hem net tegen op internet bij Autoblog.nl

http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/ ... post-14643

en dacht dat gaan we even op het forum zetten, maar jij was sneller. :wink:

in ieder geval hij ziet er goed uit die AC Schnitzer (alleen die kleur :? )


dit is een Duitse test van de AC Schnitzer clubman
http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/me ... lubman.pdf

hier is de test van de 225 pk uitvoering (R56) topsnelheid 243 km en 6,4 sec
http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/me ... _S_R56.PDF

Kees

Geplaatst: 15 mei 2008, 15:31
door Ries
BMW X3 schreef: maar jij was sneller. :wink:
En dat met slechts een orgineel Coopertje :mrgreen:

Moet het ergens mee zijn he

Geplaatst: 16 mei 2008, 17:07
door Olaf
Vet hoor.. :) Uitlaat is wel lekker dik ja!! Ik weet weer waar we voor moeten sparen!!

Gr. Olaf

Geplaatst: 16 mei 2008, 22:35
door Kees en Annet
coendek schreef:iemand cabrio kopen!!!!?
:-PP
Coen, dat is niks voor jou.
Die is al klaar. En wat moet je dan met al die vrije tijd. :lol:

Leren?? :s

Annet

Geplaatst: 16 mei 2008, 22:36
door William Blake
soundfile staat op de website van ACS, ik vind stock beter klinken eigenlijk..

maar 226 pk :shock:

uit een 1.6 turbo.. echt ziek!

motorgarantie vervalt niet trouwens!

Geplaatst: 17 mei 2008, 11:36
door Olaf
opzich wel iets om over na te denken.. in ieder geval heb je nog wel je garantie.. dat is wel mooi... iemand die weet wat het kost??

Gr. Olaf

Geplaatst: 17 mei 2008, 12:35
door William Blake
Olaf schreef:opzich wel iets om over na te denken.. in ieder geval heb je nog wel je garantie.. dat is wel mooi... iemand die weet wat het kost??

Gr. Olaf
Ik heb reeds de importeur van AC Schnitzer in België gecontacteerd, hij heeft nog geen weet van prijzen.

De motortuning is puur software matig adhv een ECU remap via zo'n bakje.

Afbeelding

De uitlaat is ontworpen door AC S maar wordt gebouwd door Remus en zit nu nog in testfase volgens de importeur.

Zoals reeds vermeld blijft de huidige motorgarantie gewoon verder lopen vanaf de leveringsdatum, op het ECU bakje krijg je ook nog eens 2 jaar garantie vanaf de plaatsingsdatum.

226 pk / 285 Nm zijn heel mooie waarden, ik ben blij dat ze het koppel niet té hoog hebben gemaakt.. blijkbaar weten ze goed bij AC Schnitzer wat die Getrag bak aankan in de Cooper S.

Geplaatst: 17 mei 2008, 12:51
door Kees en Annet
Ik zie dat bij Ries niet alle foto,s werken, dus ik had ze al in m'n gallery staan, even een paar plaatsen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kees :wink:

Geplaatst: 17 mei 2008, 12:51
door William Blake
"Der Preis für die Leistungssteigerung einschließlich Sportauspuff kommt dazu, aber den hat Schnitzer noch nicht festgelegt, da das Projekt bislang in der Testphase ist."

Het is dus nog in testfase.

Geplaatst: 17 mei 2008, 13:04
door Olaf
@BMW X3, mooie foto's.. maar veel hebben ze er niet aan hoeven doen.. ziet er gewoon standaard al erg goed uit!! :)

@William Blake, heb inmiddels ook al even een mailtje naar de nederlandse importeur gestuurd, even afwachten wat hij me kan vertellen!! maar ga zeker over de optie nadenken! 226 pk met garantie of 235 (bij beek) alleen dan zonder garantie!

Gr. Olaf

Geplaatst: 17 mei 2008, 13:17
door William Blake
Idem.... al gaat het niet goedkoop zijn.

Je betaalt ook voor de R&D kosten, AC Schnitzer is OEM-kwaliteit.

Geplaatst: 17 mei 2008, 13:26
door Olaf
ja, tuurlijk snap ik wel.. maar garantie wil ook wat heh! rij 45.000 km op jaar basis.. heb gen zin om elke keer als ik bij de dealert kom te moeten horen: ja maar je auto is getuned.. dan schuiven ze alle storingen op het tunen af... geen zin in!

Gr.

Geplaatst: 17 mei 2008, 14:57
door William Blake
Olaf schreef:ja, tuurlijk snap ik wel.. maar garantie wil ook wat heh! rij 45.000 km op jaar basis.. heb gen zin om elke keer als ik bij de dealert kom te moeten horen: ja maar je auto is getuned.. dan schuiven ze alle storingen op het tunen af... geen zin in!

Gr.
Inderdaad.. dat is voor mij ook heel belangrijk :wink: