coendek schreef:
kun je misschien iets meer vertellen over hoe dat gedaan is enz...

Ja hoor, natuurlijk kan ik dat
Voorkant:
De bevestigingspunten voor de bumper zijn hetzelfde, dus dit is een 1 op 1 wissel.
De mistlampen voor de voorbumper zijn hetzelfde, dus die zijn ook gemakkelijk
over te zetten. Voor de Grill is
HIER info te vinden.
Achterkant:
De bevestigingspunten voor de bumper zijn hetzelfde, dus dit is ook een 1 op 1 wissel.
De mistlampen zul je apart moeten bestellen als ze er niet bij zitten.
Onderdeelnummers:
No. Description Supplement Qty Part Number
01 REAR FOG LIGHT, LEFT 1 63242751707
01 REAR FOG LIGHT, RIGHT 1 63242751708
(dit setje wordt compleet met kern en lampje geleverd)
Omdat de cooper-d maar 1 mistlamp heeft en er in de cooper-s bumper 2 zitten,
zul je de kabel moeten splitten.
Bevestigingsmaterialen:
No. Description Supplement Qty Part Number
02 CLAMPING BUSH 1 18307525639 --> nieuwe einddemper op bestaande pijp
03 HEX BOLT M8X36-8.8-ZNS3 4 32301094716 --> bevestiging voor brackets
04 BRACKET FOR REAR SILENCER, LEFT 1 18302755167 --> ophangen einddemper
05 RUBBER MOUNTING 2 18302753085 --> heb je al op je huidige uitlaat
06 BRACKET, REAR MUFFLER RIGHT 1 18302755168 --> ophangen einddemper
Je hebt ook het hitteschild nodig voor plaatsing van de uitlaat in het midden,
het onderdeelnummer is hiervan: 51482754958
Uitlaat:
Ik heb ervoor gekozen om mijn standaard diesel uitlaat te houden en niet te
vervangen door een cooper-s uitlaat. Redenen hiervoor zijn dat ik mn roetfilter
kon houden en dat de aangepaste uitlaat gemakkelijk weer "origineel" te maken is.
Omdat ik een AC-Schnitzer "bodykit" heb wilde ik ook een ACS einddemper.
Als je naar bovenstaande afbeelding kijkt is mijn uitlaat vlak voor de bocht
doorgesneden. De bocht is vervangen door een rechte pijp en vastgezet met een
"clamping bush" (weet ff het nederlandse woord niet). Nadat van deze losse onderdelen
een uitlaat was gemaakt kon de boel gemonteerd worden met de materialen die
hier boven genoemd zijn.
Het afgezaagde stuk kan met een clamping bush weer vast worden gezet als de
originele bumper er weer op gemonteerd zou moeten worden.
Onder aan de wagen zit ook een soort van plastic bak (diffusor??), waarvan ik niet
weet wat de functie is. Deze kan je gewoon demonteren.
In het midden zijn ook al gaten geboord voor de bevestigingsbrackets voor de
plaatsing van de uitlaat in het midden.
Voor de rest is het eigenlijk een kwestie van alles vastzetten en zorgen dat je
einddemper er een beetje recht onder hangt.
Hopelijk hebben jullie iets aan deze info. Zoals ik eerder ook al aan gaf zijn er
van het proces geen foto's gemaakt.
Greetz,
Tristan