Pagina 1 van 2

Wheel stud conversion

Geplaatst: 09 nov 2012, 15:20
door Batje
Weet iemand of dit ook voor een mini leverbaar is??
Is iig veel makkelijker met wielen wisselen :P

http://www.driftworks.com/shop/bmw-stud ... -kits.html

Geplaatst: 09 nov 2012, 15:24
door BMX
Mi want 2!!!!!

Geplaatst: 09 nov 2012, 15:24
door mushrop
ja tuurlijk kan dat. Heel makkelijk zelfs. Komt ook op mijn volgende.

Geplaatst: 09 nov 2012, 15:45
door Batje
Cool, maar waar zou je deze gekke dingen moeten vinden vraag ik me af. Zou t zo snel niet weten. Ook omdat er toch een verschil tussen de 1ste en 2de gen mini's is met wielbouten. Toch??

Geplaatst: 09 nov 2012, 15:47
door Batje
Lol al gevonden haha.

http://www.outmotoring.com/mini-cooper/ ... n-kit.html

Damn wat hou ik van werk ontwijkend gedrag zeg :D ist al 5 uur

Geplaatst: 09 nov 2012, 15:57
door mushrop
bijvoorbeeld. Maar dan wel de conversie nemen voor, in jou geval, M14

Geplaatst: 09 nov 2012, 16:04
door Batje
Jup zag t al. 120 dollar ARGH!!!! R53 is maar 56 dollar..

Geplaatst: 09 nov 2012, 16:06
door Peter
Heeft Berthil toch ook z'n R53?

Geplaatst: 09 nov 2012, 16:06
door Batje
Dit ziet er al een stuk beter uit kwa prijs :P

https://www.trackdayparts.nl/index.php? ... 63&cat=163

Geplaatst: 09 nov 2012, 16:11
door Cannuccia
MartijnGizmo ook sinds vandaag op z'n R50 zag ik net op FB.

Geplaatst: 09 nov 2012, 16:25
door Batje
Ja zag t net ook voorbij komen. Wat een toeval haha

Geplaatst: 09 nov 2012, 17:19
door PepperWhite
die wil ik ook want word gek van dat gekloot steeds met spacers en wielen monteren ruzie

Geplaatst: 09 nov 2012, 18:16
door MartijnGizmo
Voor een R50/R53 een stuk makkelijker idd, want die heeft gewoon M12x1,5. Ik heb mijn spul besteld bij http://rallydesign.co.uk

Geplaatst: 09 nov 2012, 18:27
door Anto
dat is inderdaad een basis op een rallywagen :wink:

Geplaatst: 09 nov 2012, 19:17
door Berthil
Heb ik ook ja.

Wel even vastzetten met locktite en markeren op de kop zodat je kan of ze verdraaid zijn en dus los zijn gaan zitten.
Neem geen goedkope rotzooi. Er is veel meer keus als je even zoekt, zelf met gekleurde moeren.
Voor montage even de remklauwen en remschijven er af nemen zodat je kan zien hoe diep je gaat en niet knoeit met locktite op de remschijf. Als je ze ooit weer los moet hebben dan moet je twee moeren er op vastdraaien.

Voordeel is dat je je wielen veel makkelijker kan monteren, zeker in combinatie met spoorverbreders. Bovendien moet je niet steeds nieuwe bouten kopen als je wat wil experimenteren met spoorbreedte.

De Outmotoring kit ziet er goed en is niet duur maar als je echt het circuit op gaat kun je beter stalen moeren nemen i.p.v. de mooie gekleurde aluminium.

Afbeelding