Pagina 1 van 1
KW Variant 1 versus Variant 2 Clubman
Geplaatst: 22 feb 2009, 11:59
door smartie
Is er iemand die ervaring met beide heeft?
Ben namelijk nog niet echt overtuigd en op de hoogte van de voordelen van 2 versus 1.
Heb voorheen wel een variant 1 gehad en die functioneerde perfect.
Want hoe werkt dat met variant 2? Kun je dan met een draaiknop o.i.d. de hardheid regelen of moet je dan eerst alles weer demonteren? Zijn er mensen die geregeld die hardheid aanpassen of is het meer van eenmaal goed......laat maar staan?
Verschil in uitersten van hardheid bij variant 2 echt goed merkbaar?
Thanks
Geplaatst: 22 feb 2009, 12:16
door StefanCS
Bij je veerpoot kun je de hardheid instellen bij variant 2. Als je hem gewoon voor dagelijks gebruik gebruikt, dan stel je hem eigenlijk maar 1x af. Ga je het circuit op, dan is het wel handig.
Geplaatst: 22 feb 2009, 12:20
door coendek
Heb beide gehad...
V1 is prima.. Ik stel de hoogte etc maar 1 keer af en daarna nooit meer..
ik doe het ook voor de looks en BEETJE voor het weggedrag... maar niet andersom zeg maar..
ik zeg V1 kopen!
Coen
Geplaatst: 22 feb 2009, 12:31
door smartie
StefanCS schreef:Bij je veerpoot kun je de hardheid instellen bij variant 2. Als je hem gewoon voor dagelijks gebruik gebruikt, dan stel je hem eigenlijk maar 1x af. Ga je het circuit op, dan is het wel handig.
Hoe doe je dit achter dan?
Geplaatst: 22 feb 2009, 12:34
door smartie
Ja dat idee krijg ik toch ook Coen.
Ga er toch niet mee circuit rijden en heb weinig zin om het continue aan te passen wanneer het eenmaal goed staat.
Neem aan dat de set voor een R55 en R56 verschillen? In ieder geval achteraan denk ik?
Geplaatst: 22 feb 2009, 19:12
door tirex
ik heb KW variant II
mijn KW's staan op zen zachts afgesteld.. rijd veel comfortabel dan de KW I..
zou ik een nieuw setje aankopen.. zou ik voor KW variant III clubsport gaan..
maar zolang ik ze niet stuk rij.. ben ik zeer tevreden over de huidige KW's
Gr.M
Geplaatst: 22 feb 2009, 20:00
door ginoceros
smartie schreef:StefanCS schreef:Bij je veerpoot kun je de hardheid instellen bij variant 2. Als je hem gewoon voor dagelijks gebruik gebruikt, dan stel je hem eigenlijk maar 1x af. Ga je het circuit op, dan is het wel handig.
Hoe doe je dit achter dan?
Achter moet je ze demonteren om de hardheid in te kunnen stellen Smartie.
Geplaatst: 22 feb 2009, 20:03
door smartie
Che schreef:smartie schreef:StefanCS schreef:Bij je veerpoot kun je de hardheid instellen bij variant 2. Als je hem gewoon voor dagelijks gebruik gebruikt, dan stel je hem eigenlijk maar 1x af. Ga je het circuit op, dan is het wel handig.
Hoe doe je dit achter dan?
Achter moet je ze demonteren om de hardheid in te kunnen stellen Smartie.
Ja daar was ik al bang voor......niet effe snel aan een schroefje draaien dus
Thanks
Geplaatst: 22 feb 2009, 20:08
door ginoceros
smartie schreef:Che schreef:smartie schreef:
Hoe doe je dit achter dan?
Achter moet je ze demonteren om de hardheid in te kunnen stellen Smartie.
Ja daar was ik al bang voor......niet effe snel aan een schroefje draaien dus
Thanks
...toch wel .... maar pas als ie eronderuit is

Geplaatst: 22 feb 2009, 20:23
door kwiebje
Heb je een speciale sleutel voor nodig en je moet de ring los draaimen met een soort inbus. Dus dat ff is er niet bij haha

:D
Geplaatst: 22 feb 2009, 20:24
door ginoceros
kwiebje schreef:Heb je een speciale sleutel voor nodig en je moet de ring los draaimen met een soort inbus. Dus dat ff is er niet bij haha

:D
voor de hardheid ???? als dat zo is dan waren die Koni's een stuk handiger !!
Geplaatst: 22 feb 2009, 20:41
door kwiebje
Hardheid moet je boven op instellen zoals bij de koni's. Hoogte is zoals hierboven geschreven met die sleutels. Achter moet je ze er onder uit halen en voor kan het gewoon onder de motorkap gedaan worden.

Geplaatst: 22 feb 2009, 21:19
door Berthil
Ik ken mensen die een gat in de achterkant van de wielkanst hebben gemaakt om van binnenuit de KW's te kunnen verstellen.