Pagina 1 van 3

Beek turbo upgrade ervaringen?

Geplaatst: 16 nov 2010, 14:03
door bullie
Goede middag,

Heeft iemand hier al ervaring met de turbo-upgrade van Beek?

Cheers, Romano

Re: Beek turbo upgrade ervaringen?

Geplaatst: 16 nov 2010, 14:11
door Neovo
bullie schreef:Goede middag,

Heeft iemand hier al ervaring met de turbo-upgrade van Beek?

Cheers, Romano
Nog niemand hier op het forum denk ik.
Alleen dat het best duur is want ik zie dat het koppel maar 325Nm is met de ruil turbo met 245pk.

Ik ben zelf bezig ook met een hybrid turbo
Maar zal iets zijn voor begin volgend jaar

Geplaatst: 16 nov 2010, 16:20
door bullie
325Nm is toch best wel veel dacht ik...
En 245 Pk is ook een stuk meer dan de standaard mini S... ;)

Maar het is wel een hoop geld ja..

Geplaatst: 16 nov 2010, 16:47
door Woosh!
Rob heeft 236 pk met 360 nm uit zijn JCW :s
Met Beek software uiteraard en andere IC..

is er dan niet een JCW kit of zoiets voor de R56S?

Geplaatst: 16 nov 2010, 18:19
door Neovo
Voor 1000€ heb je een echte JCW variabele turbo.
En voor 650€ heb je een upgrade hybrid turbo die makkelijk 250pk haalt met 360Nm

Geplaatst: 16 nov 2010, 18:26
door coendek
kost de jcw turbo 1000e? :shock:

Geplaatst: 16 nov 2010, 18:30
door bullie
Hmm ik zie dat Beek dus niet de enige optie is...

Ik zit wel hard te denken aan een grotere(of upgrade) turbo, maar het is lastig kiezen zo!
Hij moet ook nog ingebouwd worden natuurlijk... :roll:

Geplaatst: 16 nov 2010, 18:46
door Neovo
bullie schreef:Hmm ik zie dat Beek dus niet de enige optie is...

Ik zit wel hard te denken aan een grotere(of upgrade) turbo, maar het is lastig kiezen zo!
Hij moet ook nog ingebouwd worden natuurlijk... :roll:
Wel ik laat de mijne binnenkort bewerken door CTurbo's UK...

Geplaatst: 16 nov 2010, 18:59
door bullie
Okee dan! Hoe gaat dat in zijn werk?
Moet je naar de overkant van de plas, en wat denken ze eruit te persen?

Geplaatst: 16 nov 2010, 19:06
door Neovo
bullie schreef:Okee dan! Hoe gaat dat in zijn werk?
Moet je naar de overkant van de plas, en wat denken ze eruit te persen?
Wel, de Mini heeft een Borgwanger K03 turbo maar dan van het kleinste type wat juist goed is voor tuning
Ze plaatsen een compressor wiel van een Audi RS6 K04 Turbo en frezen de compressor schelp uit.
Het Turbine wiel word vervangen door een keramisch exemplaar alsook de lagers.
Plus, de hybrid turbo heeft grotere olie kanalen voor smering.

Zodra ik een Turbo kan bemachtigen stuur ik eentje op.
Duurt 4 dagen , dus inclusief zendtijd ben je zo'n weekje kwijt

Is gewoon dezelfde turbo dus in een uurtje is hij vervangen of geplaatst.
260pk is makkelijk haalbaar bij 16psi koppel zit rond de 350Nm dus daar moet je wat inleveren helaas
Hoger kan maar is niet aan te raden
IC is hier zeker een must.

Stukje van de email:

Hi,
Thanks for the enquiry.
We can make a hybrid of the mini turbo, we would fit the K04 wheels into the original housings and fit an uprated thrust bearing. This should give the performance gains you require.
This work would cost £595 plus carriage, and the work would take 4-5 days to do.
Hope this helps
Regards

Geplaatst: 16 nov 2010, 19:08
door Neovo
coendek schreef:kost de jcw turbo 1000e? :shock:
Nieuw zonder inruil wel helaas

Geplaatst: 16 nov 2010, 19:12
door bullie
Oke, klinkt niet echt als iets wat ik zou doen, maar ik ben ook een beetje angstig op dat gebied.
Vandaar dat ik ook twijfel over de Beek-turbo. Ik heb nu 113k op de teller, en ik wil natuurlijk niet dattie in dezelfde week nog in de soep draait! ;)

Geplaatst: 16 nov 2010, 19:42
door coendek
let wel op dat je met CTturbo's goede afspraken maakt... :wink:

Geplaatst: 17 nov 2010, 00:35
door Sicco
Hoi,

Misschien ten overvloede.... ik heb een R56 Cooper S, met originele turbo, 175 pk. 2 jaar geleden een JCW-kitje erop laten zetten (ander uitlaatsysteem en software-upgrade); vermogen ging naar 192 pk en begin oktober 2010 naar Beek; software-update, van 192 pk naar 213 pk en 300 nm koppel.
Oftewel, in een paar jaar tijd bijna 40 pk erbij. Niet slecht en je merkt het duidelijk. Mijn auto begint nu toch wel een beetje nerveus te worden.

Houd ook rekening met je versnellingsbak; kan wel het een en ander hebben, maar is uiteindelijk toch berekend voor 175 pk en 240 nm.

Groetjes van Sicco

Geplaatst: 17 nov 2010, 01:07
door GeoBem007
Bak kan gemakkelijk 250pk en 350-360Nm aan naar mijn weten..