Pagina 1 van 5

Ervaringen software tuning R56/55 Cooper S

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:01
door speedy
hey members

wil graag weten welke mensen er nog rond rijden met sofware tuning en of het 100% probleemloos is en wat hun rijstijl is ?
graag ook even aangeven wat of welke tuning erop zit en het olie verbruik.
mijn olie verbruik werd namelijk aanzienlijk meer als dat alles stock was/is.
is gewoon interesse van mijn kant :wink:

gr,

daiel

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:14
door frankie
:roll: :mrgreen:

Zal ik reageren? :lol:

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:18
door speedy
alle reacties zijn welkom ook de slechte ervaringen :wink:

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:23
door speedy
nou voorruit ik eerst!

geen goede ervaring want met lage toeren en vol gas regelmatig pingelen en stotteren met een pluim rook uit de uitlaat, zeker 6/8 keer alles opnieuw laten afstellen en nieuwe bougies,motorcleaning enz enz maar heeft niets geholpen want na een jaar deed de mini ff helemaal niets meer en waren twee zuigers kapot dus rijd nu weer stock met nieuwe jcw zuigers.

tuning was = software tuning Beek.
rijstijl = maak er volledig gebruik van
olie verbruik= 1 ltr. op 2000/2500 km (stock 1 ltr. op 6000km)

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:24
door Wilcoos
Veel ervaring met tuning, maar nog niet het 1.6 blokje uit de mini. Afgelopen tijd wel hier en daar geinformeerd. Diverse tuners hebben aangegeven dat de problemen met de olie niet zouden mogen voorkomen. O.a. BR, Bruno wil dit ook graag laten zien.

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:25
door parklaneworks
Ik heb op mijn eerste R56 de JCW tuningkit gehad, kost een paar centen, maar leverde mij geen problemen op (+/- 55.000 km mee gereden). Iets anders zou ik niet doen.

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:26
door frankie
Met de tuning an sich eigenlijk geen slechte ervaringen. Power is top, dat het onder de sportknop zit ook. Na de tuning geen verhoogd olieverbruik. Ik heb een vrij rustige rijstijl waarbij ik af en toe door stamp. Nooit last gehad van roeten, inhouden, pingelen of iets dergelijks. Rijdt gewoon lekker soepel.

De tijd die ze nemen met tunen geeft ook vertrouwen, uitvoerig op de rollenbank, testrit etc. Je kunt nog wat persoonlijke wensen opgeven als het je bijvoorbeeld meer gaat om koppel in het middengebied of echt topvermogen, daar kunnen ze op programmeren.

Maar goed, ik heb natuurlijk wat probleempjes nu, hoewel ik zelf denk dat het niks met de software te maken heeft. Vandaag gaan de injectoren eruit om schoongemaakt en getest te worden. Dan zullen we zien of dat helpt.

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:32
door speedy
parklaneworks schreef:Ik heb op mijn eerste R56 de JCW tuningkit gehad, kost een paar centen, maar leverde mij geen problemen op (+/- 55.000 km mee gereden). Iets anders zou ik niet doen.
wat kost dat eigenlijk ? wat zit erbij en is het extra vermogen wel duidelijk merkbaar?

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:34
door Wilcoos
speedy schreef:nou voorruit ik eerst!

geen goede ervaring want met lage toeren en vol gas regelmatig pingelen en stotteren met een pluim rook uit de uitlaat, zeker 6/8 keer alles opnieuw laten afstellen en nieuwe bougies,motorcleaning enz enz maar heeft niets geholpen want na een jaar deed de mini ff helemaal niets meer en waren twee zuigers kapot dus rijd nu weer stock met nieuwe jcw zuigers.

tuning was = software tuning Beek.
rijstijl = maak er volledig gebruik van
olie verbruik= 1 ltr. op 2000/2500 km (stock 1 ltr. op 6000km)
Is gewoon software die niet goed is. Zelf ook een keer gehad met een 2.0tdi (eerst met rot filter). Auto liep hierdoor niet helemaal lekker, ik terug naar de tuner, hij is gaan rijden met apparatuur aan de auto en mij er naast. Direct begon hij al dingen te roepen die niet goed waren, vervolgens alles aangepast, weer rijden, weer aanpassen, weer rijden...

Vervolgens heb ik 4 jaar lang, zonder problemen en olie verbruik rond gereden. GTI 3 verschillende stages/chips in gehad, elke keer weer meer vermogen tot uiteindelijk 300pk en 460nm... 0,0 problemen en geen noemenswaardig olie verbruik. Tiguan (214pk uit een 1.4tje...) bijna 24k km, en 0,0 problemen of noemenswaardig olie verbruik.

Oh en de MINI heeft dezelfde computer als de Golf, dus softwarematig is het vergelijkbaar...

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:46
door frankie
speedy schreef:
parklaneworks schreef:Ik heb op mijn eerste R56 de JCW tuningkit gehad, kost een paar centen, maar leverde mij geen problemen op (+/- 55.000 km mee gereden). Iets anders zou ik niet doen.
wat kost dat eigenlijk ? wat zit erbij en is het extra vermogen wel duidelijk merkbaar?
Ik vind die kit echt veel te duur voor wat het is.

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:52
door speedy
je kunt niet zeggen "ik wil alleen de software " dat is wel jammer

Geplaatst: 17 dec 2012, 09:59
door Wilcoos
speedy schreef:je kunt niet zeggen "ik wil alleen de software " dat is wel jammer
Moet kunnen, maar de software is wel afgestemd op de andere wijzigingen. Toevallig gaat morgen de MINI aan de computer waarbij heel Europa mee kan kijken. Ik begreep dat ze dan ook wijzigingen in de software kunnen doorvoeren. Dus ook een soort tjoening :mrgreen:

Geplaatst: 17 dec 2012, 10:44
door frankie
Ja, dan krijg je weer standaard S software :lol: :mrgreen:

Geplaatst: 17 dec 2012, 10:49
door Wilcoos
Zal toch geen verschil met nu merken :mrgreen:

Geplaatst: 17 dec 2012, 10:54
door frankie
Misschien wordt het daarvan wel beter :mrgreen: