Pagina 1 van 2

R56 MINI Cooper motor

Geplaatst: 06 feb 2007, 01:17
door Maaij
R56 MINI Cooper motor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spruitstuk ziet er nu veel anders uit. Nog veel aan te verbeteren? :)

Geplaatst: 06 feb 2007, 10:21
door Mini Poeper
Wat ik begreep van Hein is dat MTH ook al veel pogingen gedaan heeft, maar er nog niet veel software matig uit krijgt. Alsof 'ie al perfect is. Uiteraard is MTH niet de enige tuner, er zullen wel meerdere tuners mee bezig zijn (denk aan Lohen, GTT, RMS etc). Waarschijnlijk zal het net als vroeger om er meer vermogen uit te krijgen mechanisch dingen moeten worden verwisseld.

Wanneer zou Beek ermee beginnen?

Geplaatst: 06 feb 2007, 10:26
door Berthil
Dat hendelachtige ding lijkt wel een slinger waar je hem mee aan kan slingeren als de startmotor het niet doet :)

Ik weet die zit vast maar het leek net zo.

Geplaatst: 06 feb 2007, 10:38
door Mini Poeper
Berthil schreef:Dat hendelachtige ding lijkt wel een slinger waar je hem mee aan kan slingeren als de startmotor het niet doet :)

Ik weet die zit vast maar het leek net zo.
Ik heb bij Kaj en Coen niet zo slinger in de kofferbak zien liggen. :wink:

Geplaatst: 06 feb 2007, 12:19
door FastBunny
Leuke uitdaging voor Hans om hier het spruitstuk te vervangen.. voordeel is wel dat je er beter bij kan :lachuh

Blijft een stom gezicht dat het spruitstuk aan de voorkant van de auto zit.

Geplaatst: 06 feb 2007, 19:17
door Peter
FastBunny schreef: Blijft een stom gezicht dat het spruitstuk aan de voorkant van de auto zit.
En je ziet wat een rare knikken er dan in komen te zitten. Komt de doorstroming niet echt ten goede, zeg maar...

Geplaatst: 06 feb 2007, 22:14
door Mini Poeper
peter schreef:En je ziet wat een rare knikken er dan in komen te zitten. Komt de doorstroming niet echt ten goede, zeg maar...
Ja, ik me er ook erg aan verbaasd: komt inderdaad de doorstroming van de gassen niet ten goede en het luchtfilterbox zit juist achterin motorcompartiment. Waarom hebben ze dat blok niet er andersom in geplaatst? Verse/koude luchttoevoer aan de voorzijde en uitlaatgassen aan achterzijde...

Geplaatst: 06 feb 2007, 22:35
door FastBunny
Mini Poeper schreef:Ja, ik me er ook erg aan verbaasd: komt inderdaad de doorstroming van de gassen niet ten goede en het luchtfilterbox zit juist achterin motorcompartiment. Waarom hebben ze dat blok niet er andersom in geplaatst? Verse/koude luchttoevoer aan de voorzijde en uitlaatgassen aan achterzijde...
Omdat MINI het blok in de andere richting wilde dan Peugeot hadden ze weinig keuze. Daarom ligt de complete motor nu 180 graden gedraaid. Waarom ze hem een andere richting uit wilde zal wel met het formaat te maken hebben ofzo maar omdat hetzelfde blok ook in de Peugeot's gebruikt gaat worden en die er meer gemaakt zullen worden moest BMW/MINI dus de motor verkeerd in de auto leggen met als gevol gekke uitlaat stukken etc.

Geplaatst: 06 feb 2007, 22:41
door Peter
Turbo moet voorin liggen vanwege de hitte. Da's volgens mij de reden.

Geplaatst: 07 feb 2007, 00:20
door Sid
als je serieus pks wil begin je toch weer met een s als basis, en daar loopt het spruitstuk denk ik compleet anders van (turbo layout).

Geplaatst: 07 feb 2007, 00:22
door Maaij
Toch lees ik veel dat dit vrij goed is voor een standaard spruitstuk. Ik zal die van een S-je wel willen zien.

Geplaatst: 07 feb 2007, 11:32
door CooperS-lightningblue
peter schreef:Turbo moet voorin liggen vanwege de hitte. Da's volgens mij de reden.
En geloof me dat die heet word. De motorkap word ook bloedheet! Geen kat die daar op wil gaan liggen slapen. Die verbrand levend.

Dus stel dat je iemand aanrijd, dan kan de klap voor de voetganger zachter zijn, maar hij verbrand dankzij de turbo, jaaaah, echt een super-oplossing :mrgreen:


En over die spruitjes. Ik denk dat er toch wel weer anderen gemaakt gaan worden. En wat ik ook denk, is dat ik hem lekker zo laat motorisch zoals hij is, tenzij het JCW motor-tuning-pakket niet al te duur is. :mrgreen:

Geplaatst: 07 feb 2007, 11:43
door Hans
Ik zal alleen een chipie doen met uitlaatje :wink:

Geplaatst: 07 feb 2007, 13:13
door Maaij
De Quicksilver uitlaat haalt ook de 200+ pk net als de Milletek. Jammer dat ze niet de standaard uitlaat hebben getest. Een ander uitlaat "lijkt" dus goed te werken, maar dan moet er wel eerst een standaard S op de bank om het verschil te meten.

Geplaatst: 07 feb 2007, 15:53
door Mini Poeper
FastBunny schreef: Omdat MINI het blok in de andere richting wilde dan Peugeot hadden ze weinig keuze. Daarom ligt de complete motor nu 180 graden gedraaid. Waarom ze hem een andere richting uit wilde zal wel met het formaat te maken hebben ofzo maar omdat hetzelfde blok ook in de Peugeot's gebruikt gaat worden en die er meer gemaakt zullen worden moest BMW/MINI dus de motor verkeerd in de auto leggen met als gevol gekke uitlaat stukken etc.
Daar zal het toch niet aan liggen!? Waarom zou BMW het blok in een andere richting willen hebben dan Peugeot? Bovendien: wie heeft de meeste ontwikkelwerk gedaan? BMW of Peugeot?

Sid schreef:als je serieus pks wil begin je toch weer met een s als basis, en daar loopt het spruitstuk denk ik compleet anders van (turbo layout).
Die loopt ook van voor onderlangs naar achteren. Bovendien hangt die uitlaatpijp ook iets lager dan bij R50/R52/R53. Hein heeft namelijk de OMP strutbrace onder willen plaatsen maar deze paste net niet. Zouden dan aantal ringetjes tussen moeten. Dat heeft dan ook geen zin meer omdat 'ie dan niet meer zo stijf is. Dus OMP zal er een moeten produceren met in midden een kleine bobbel.