Pagina 1 van 3
Re: Licht inhouden bij vol gas
Geplaatst: 20 mei 2014, 19:11
door Marcel1973
Rond de 3000 toeren "hikt" de mijne ook wel eventjes, maar gaat daarna vol gas door.
Heb wel eens gehoord dat het vaker voor komt. Ben benieuwd, ik haak ff aan ;-)
Re: Licht inhouden bij vol gas
Geplaatst: 20 mei 2014, 22:36
door Marcel1973
boris_brznjef schreef:@marcel jij hebt een r53 toch? Dan heb je meer jojo effect door de bpv
Correct, jojo valt overigens mee hoor. Is even kort hikje en weer door

Re: Licht inhouden bij vol gas
Geplaatst: 20 mei 2014, 23:55
door mushrop
Jcw uitlaat kan je ook gewoon los kopen, wordt vaak gebruikt ook wel aangeboden. Dus dat je de uitlaat hebt wil niet zeggen dat je dan een jcw pakket hebt. Als je het jcw pakket zou hebben dan zou er ook een jcw typeplaatje onder je motorkap moeten zitten met daarop het geregistreerde jcw certificaatnummer. En er zou dus een certificaat bij de auto moeten zitten. Daarnaast nog jcw luchtfilterbehuizing plus filter, inlaatspruitstuk etc.
Dat inhouden en hikken is, zoals ik het vanaf hier kan beoordelen, pingelen. Dat is op de lange duur slopend voor je motor, dus ik zou idd maar de bougies checken en sowieso overgaan op jcw bougies. Meestal krijg je last van ingelen als er aangepaste (slechte) software opzit. Het pingelen is namelijk niets anders dan vroegtijdige verbranding van het mengsels wat weer veroorzaakt wordt door te hoge temperaturen. En laat dat nou net het grote probleem zijn van je n14 motor. Dus laat de boel eens uitlezen, desnoods door een dealer en anders door iemand die er verstand van heeft.
Re: Licht inhouden bij vol gas
Geplaatst: 21 mei 2014, 11:41
door mushrop
Ja als er andere software op zou staan zou een dealer dat sowieso moeten kunnen zien. Mss verstandig je bougies preventief te vervangen, better safe than sorry
Re: Licht inhouden bij vol gas
Geplaatst: 23 mei 2014, 11:48
door Casper
Hoi,
Ik zou eerst eens rustig gaan kijken, want ik vind (niet vervelend bedoeld hoor) dat je steeds een hoop aan het raden bent zonder dat je het eerst goed nakijkt. Je dacht eerst dat je een OEM JCW kit had dat blijkt niet zo te zin. Je hebt alleen zover ik kan lezen een uitlaat en de bougies. Je gaat naar Beek die zegt dat die getunend is maar je weet niet hoe, toch? Heb je een run gedaan je was er toch. Dan had je misschien uit de curve kunnen opmaken waar het probleem zit. feit blijft dat je een gechipte MINI hebt gekocht zou eerst dat eens navragen want dat kan consequenties hebben waar heb je hem gekocht? Want als je als die gechipt is dan ben je de fabrieks garantie of MINI next garantie kwijt dat soort dingen lijkt me belangrijker dan dat je een kleine inhouding hebt rond de 200, want hoe vaak rij je dat. Misschien moet je nadenken als je het zo wilt laten qua software over een grotere IC andere slangen SMACO of Forge zodat je het goed doet en de rest aanpast aan de tuning. Dus zorg eerst dat je goed weet wat je gekocht hebt en kijk dan wat je wilt. Lijkt mij hoor
Re: Licht inhouden bij vol gas
Geplaatst: 23 mei 2014, 13:15
door p.cooper s
Je kan ook proberen benzine te nemen met een hoger octaan gehalte ( v power) octaan 98 is helaas bijna nergens meer te krijgen maar v power komt in de buurt , dat is mij iig aangeraden bij tuning van de mini cooper s , of een toevoeging octaan bij doen , ze zeggen dat dat het pingelen en hikken tegen gaat door betere verbranding . Ik tank nu hoger otaan (v power chell ) binnen kort ook gewoon proberen kijken of er verschil in zit .
misschien helpt het, succes ....