Reset: Diesel additief / regeneratievloeistof / Eolys 176
Geplaatst: 24 dec 2014, 20:11
Hallo allemaal,
Mijn Clubman Cooper D (1.6 PSA diesel) vraagt over 11.000 km om nieuwe 'dieseladditief'.
Ik heb inmiddels gevonden dat dit 1,1 liter "Eolys 176" moet zijn. Een goedje dat de Mini na elke tankbeurt (ongeacht hoeveel je tankt) bij de brandstof in de tank inspuit. Dit om de temperatuur waarbij het roet in de roetflter verbrand te verlagen van 600 graden naar 450 graden.
Het vullen van het 'zakje' vloeistof (onder de brandstoftank gemonteerd) is eenvoudig en 1 liter vloeistof kost ongeveer € 50,-. Omdat het 'zakje' geen niveausensor heeft maar zijn resterende volume enkel baseert op de reeds afgegeven vloeistof richting de brandstoftank, moet deze gereset worden. Doe je/ik dit niet, dan zal hij denken dat de zak leeg is, niets inspuiten en op den duur het roetfilter verstoppen.
Vraag: wie, wat, waar (hoe) kan deze gereset worden? (tip: niet de BMW-dealer als suggestie geven).
Ohja: de materiaalkosten zijn € 50,- voor het bijvullen (ca. 30 min. werk). BMW rekent zelfs tussen de € 500,- en € 800,- om dat te doen.
Mijn Clubman Cooper D (1.6 PSA diesel) vraagt over 11.000 km om nieuwe 'dieseladditief'.
Ik heb inmiddels gevonden dat dit 1,1 liter "Eolys 176" moet zijn. Een goedje dat de Mini na elke tankbeurt (ongeacht hoeveel je tankt) bij de brandstof in de tank inspuit. Dit om de temperatuur waarbij het roet in de roetflter verbrand te verlagen van 600 graden naar 450 graden.
Het vullen van het 'zakje' vloeistof (onder de brandstoftank gemonteerd) is eenvoudig en 1 liter vloeistof kost ongeveer € 50,-. Omdat het 'zakje' geen niveausensor heeft maar zijn resterende volume enkel baseert op de reeds afgegeven vloeistof richting de brandstoftank, moet deze gereset worden. Doe je/ik dit niet, dan zal hij denken dat de zak leeg is, niets inspuiten en op den duur het roetfilter verstoppen.
Vraag: wie, wat, waar (hoe) kan deze gereset worden? (tip: niet de BMW-dealer als suggestie geven).
Ohja: de materiaalkosten zijn € 50,- voor het bijvullen (ca. 30 min. werk). BMW rekent zelfs tussen de € 500,- en € 800,- om dat te doen.