Pagina 1 van 1
Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 24 okt 2015, 17:17
door bladerunner
Mijn vrouw heeft een Cooper S van 2010 met 77.000km met automaat. Nu vond ik de laatste tijd, als ik er mee reed, dat hij laat aanpakte en daar bedoel ik mee, dat als je gas gaf hij niet onmiddellijk reageert maar ongeveer een halve seconde later. Ik vond het echt vervelend want mijn BMW met automaat reageert onmiddellijk op de gas.
Ook start hij niet direct, hij moet toch een seconde of 3 ronddraaien voor hij aanslaat.
Nu komt mijn vrouw daarjuist thuis en er brand een geel lampje dat er uitziet als een motor en dat beschreven is in mijn Duitstalige handleiding als: "Motorstöring mit Verslechterung der Emisionen".
Wat is er aan de hand en hebben al die kleine ongemakken er misschien mee te maken? Wat moet er gebeuren en vooral, wat gaat dit kosten?
PS: ik weet nog steeds niet hoe ik een foto kan plaatsen want dan kon ik het icoontje laten zien.

Re: Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 24 okt 2015, 17:28
door speedy
denk 1e lambdasonde stuk en die vervangen kost incl montage rond de 250 euro.
Re: Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 24 okt 2015, 17:30
door speedy
mooiste zou zijn als je de boardcomputer uit zou lezen want dan geeft die een code aan.
loopt die ook stationair soms een beetje rottig?
Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 24 okt 2015, 17:35
door Manick
Als alle eerst auto uit laten lezen voor storingen. Nu is het een speld in hooi berg zoeken wat het probleem kan zijn,
Loopt de motor op alle 4 de cilinders? Start ie elke keer slecht? En hoe start ie met warme motor?
Re: Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 24 okt 2015, 17:44
door bladerunner
Neen hoor motor draait mooi op zijn 4 cylinders. Start koud of warm identiek, moet toch verschillende keren ronddraaien voor hij aanslaat.
Re: Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 04 nov 2015, 19:19
door bladerunner
Na uitlezing bij mijn garagist (hij is geen officieel Mini dealer) met zijn toestel vind hij de foutcodes;
Eerst was er 2789 maar is nu weg, volgende staan er nog.
2D52 en 2DCB.
Dit zou aan de brandstof kunnen liggen, ik tank octaan 95 en blijkbaar zou 98 beter zijn.
Iemand een idee?
Re: Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 04 nov 2015, 19:25
door speedy
98 zal vast beter zijn maar de auto hoort geen storingen op 95 te geven dus dat is niet het probleem
Re: Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 04 nov 2015, 19:44
door bladerunner
Maar wat willen die codes dan wel zeggen?
2786
2D52
2DCB
Re: Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 04 nov 2015, 19:46
door Manick
bladerunner schreef:Maar wat willen die codes dan wel zeggen?
2786
2D52
2DCB
Heb even gekeken op me vaste lijst maar daar staan rare betekenissen achter de codes, maar eh had je niet ff kunnen vragen wat ie op de testkast aan gaf? Code snap ik maar er staat ook een betekenis achter, op de tester
Re: Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 04 nov 2015, 20:22
door madejo
Even snel op google:
2D52 DME super knocking indicates a knock issue which could be due to bad fuel, carbon build up, a bad sensor, possibly bad air filter, etc.
MINI DTC P2786 - Gear Shift Actuator; Temperature Too High
Because the ECU is seeing too high of transmission fluid temperatures...
Which suggests the transmission fluid is low / worn, or there's other hiding issues surrounding such.
2DCB CAN SSG signal failure
Re: Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 04 nov 2015, 20:27
door bladerunner
Volgens zoeken op google
2786 Additive Mixture Min
2D52 DME super knocking
2dcb fuel cutoff due to superknocking
Geen idee wat dit wil zeggen?
Re: Motorstöring mit Emissionen
Geplaatst: 06 nov 2015, 11:48
door frankie
Als je de foutcodes mag geloven, dan heeft de pingelsensor pingelen gedetecteerd en daarop de brandstof toevoer afgekapt/noodloop.
De meeste gevallen van pingelen hier op het forum is bij hogere toerentallen.