Pagina 1 van 1
welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 27 dec 2015, 10:05
door wilske s
Mini verbruikt tegenwoordig 1l olie op een 800 km , en ga proberen dit een klein beetje te reduceren .
Daarom aan het zien geweest om occ te monteren , welke raden jullie aan of met welke hebben jullie de beste ervaringen ?
de bsh versie ziet er mij wel degelijk uit , maar deze bevat de block off niet voor passagierskant geen idee of hier andere alternatieven voor zijn ?
of gewoon cheap ebay kitje kopen en dit een beetje aanpassen :
http://www.ebay.co.uk/itm/1-Litre-Oil-C ... SwBahVXIpV
Mvg
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 27 dec 2015, 10:15
door speedy
is het geen beter idee om het probleem van het olie verbruik op te lossen?
dat is echt niet normaal hoor.
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 27 dec 2015, 10:26
door wilske s
is idd niet normaal en blok is in principe aan vervanging toe , echter geen budget wegens verbouwingen voor andere motor .
Heb de olie aan 4 euro per liter via het werk dus valt wel mee , enkel elke week pijlen en bijvullen.
blokje doet het voor de rest op het olieverbruik na .
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 27 dec 2015, 10:27
door Barracuda_82
Ik heb nog een goede Saikou Michi catchtank voor een N14 liggen die ik niet meer ga monteren, die zou je over kunnen nemen.
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 27 dec 2015, 10:31
door speedy
wilske s schreef:is idd niet normaal en blok is in principe aan vervanging toe , echter geen budget wegens verbouwingen voor andere motor .
Heb de olie aan 4 euro per liter via het werk dus valt wel mee , enkel elke week pijlen en bijvullen.
blokje doet het voor de rest op het olieverbruik na .
weet je wel waar het probleem zit van het gebruik?
revisie is niet mogelijk?
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 27 dec 2015, 10:41
door wilske s
speedy schreef:wilske s schreef:is idd niet normaal en blok is in principe aan vervanging toe , echter geen budget wegens verbouwingen voor andere motor .
Heb de olie aan 4 euro per liter via het werk dus valt wel mee , enkel elke week pijlen en bijvullen.
blokje doet het voor de rest op het olieverbruik na .
weet je wel waar het probleem zit van het gebruik?
revisie is niet mogelijk?
Probleem zit bij de zuigerveren , revisie kost al snel 2000 euro want begin niet aan half werk en past vd moment ook niet in het budget !
Kan via mijn werk een n14 "crate engine" bestellen voor 2500euro alles nieuw en plug & play dus na de verbouwingen komt deze er aan .
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 27 dec 2015, 11:11
door MCS Floris
Barracuda_82 schreef:Ik heb nog een goede Saikou Michi catchtank voor een N14 liggen die ik niet meer ga monteren, die zou je over kunnen nemen.
@Barracuda_82; is dit een dubbele, of enkele?
Ik heb wel interesse!
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 27 dec 2015, 11:16
door MCS Floris
wilske s schreef:Mini verbruikt tegenwoordig 1l olie op een 800 km , en ga proberen dit een klein beetje te reduceren .
Daarom aan het zien geweest om occ te monteren , welke raden jullie aan of met welke hebben jullie de beste ervaringen ?
de bsh versie ziet er mij wel degelijk uit , maar deze bevat de block off niet voor passagierskant geen idee of hier andere alternatieven voor zijn ?
of gewoon cheap ebay kitje kopen en dit een beetje aanpassen :
http://www.ebay.co.uk/itm/1-Litre-Oil-C ... SwBahVXIpV
Mvg
BSH heeft een Direct Dual Boost Tap ($60,-) voor de passagierskant...
Heb alleen geen idee of dat een beetje werkt.
^^ Maar inderdaad, dat is wel erg veel olie(!). Bij de bron aanpakken en dat is serieus geld...
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 27 dec 2015, 13:00
door minihenkie
Wilde ook een Catch Can monteren, toen ik bij minispeed was om Aka weg te programmeren het hierover gehad.
Heeft helemaal geen zin zei Beek tegen mij.
Niet te vroeg schakelen, optrekken in hoge versnellingen en als hij warm is lekker doorgassen.
Ik heb hem dus laten liggen daar...
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 27 dec 2015, 22:50
door louisvdd76
MCS Floris schreef:Barracuda_82 schreef:Ik heb nog een goede Saikou Michi catchtank voor een N14 liggen die ik niet meer ga monteren, die zou je over kunnen nemen.
@Barracuda_82; is dit een dubbele, of enkele?
Ik heb wel interesse!
Dat is een dubbele uit de GB die ik had gedaan!
Niet nodig: zelf bij het N18 blok zit er "slush" in. Dat zou ik echt niet in mijn blok willen...
welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 28 dec 2015, 11:07
door Shorty75
Wilske s
Hoeveel km heeft je blok gelopen ?
Zou het eventueel roetaanslag op de zuigerveren kunnen zijn ??
Misschien motorflush proberen ?
(Noem zo maar ff wat) ;-)
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 28 dec 2015, 11:47
door louisvdd76
Dan kun je onder de groupsbuy topic kijken naar walnut blast bij Tom. Die kan idd ook wel wat schelen als je veel roet afzetting hebt..
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 28 dec 2015, 16:57
door Barracuda_82
Bandenspanning ook even controleren.
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 28 dec 2015, 19:35
door wilske s
Shorty75 schreef:Wilske s
Hoeveel km heeft je blok gelopen ?
Zou het eventueel roetaanslag op de zuigerveren kunnen zijn ??
Misschien motorflush proberen ?
(Noem zo maar ff wat) ;-)
Blokje heeft 140000 km gelopen .
Volgens mij wel niet meer de volle 174 pk , maar buiten olieverbruik nog geen problemen gehad .
We hebben de mini zelf nog maar half jaar in ons bezit , wagen komt uit Duitsland maar is altijd bij bmw op onderhoud geweest en heeft ook alle terugroepacties gehad op hitteschild turbo na .
Re: welke oil catch can en hoe monteren n14
Geplaatst: 28 dec 2015, 19:37
door wilske s
wilske s schreef:Shorty75 schreef:Wilske s
Hoeveel km heeft je blok gelopen ?
Zou het eventueel roetaanslag op de zuigerveren kunnen zijn ??
Misschien motorflush proberen ?
(Noem zo maar ff wat) ;-)
Blokje heeft 140000 km gelopen .
Volgens mij wel niet meer de volle 174 pk , maar buiten olieverbruik nog geen problemen gehad .
Ooit al eens aditief bij de olie gedaan voor het hoge olieverbruik , wagen ging veel sneller en agressiever toen echter was dit van korte duur en kost ik x aantal km later terug olie bijvullen.
We hebben de mini zelf nog maar half jaar in ons bezit , wagen komt uit Duitsland maar is altijd bij bmw op onderhoud geweest en heeft ook alle terugroepacties gehad op hitteschild turbo na .