Vacuum vraag R56
Geplaatst: 05 jan 2017, 12:40
Ik heb een probleempje wat ik nog niet eerder heb gezien op het forum. Ik heb onvoldoende vacuum bij laag (minder dan 2000 rpm) toerental. Ik merk het maar zelden maar het kan heel verraderlijk zijn bijvoorbeeld bij een hellingbaan in een parkeergarage afrijden. Als de motor nagenoeg stationair draait en ik het rempedaal een paar keer intrap is er onvoldoende vacuum om de rembekrachtiger te laten werken.
Er zit een nieuwe vacuümpomp in de auto
De leidingen zijn niet lek. Ik heb ze met een vacuümpomp getest.
Ik constateert wel een groot verschil in vacuum tussen stationair toerental en boven de 2500 rpm. Boven de 2500 rpm is het 25 mm HG zoals het hoort. Stationair is het vacuum tussen de 10 en 15 mm HG. Ik heb dit gemeten direct aan de pomp.
Normaal gesproken zou het pedaal ook bij stationair na een paar keer opgepompt te hebben weer langzaam onder je voet weg moeten zakken door de werking van de bekrachtiger. Dat gebeurd niet. Alleen als ik even wat gas bij geef zakt hij weg.
Weet iemand wat de minimale opbrengst moet zijn van de vacuümpomp (bij stationair toerental)?
Als de werking van de pomp voldoende is verdenk ik de rembekrachtiger.
Er zit een nieuwe vacuümpomp in de auto
De leidingen zijn niet lek. Ik heb ze met een vacuümpomp getest.
Ik constateert wel een groot verschil in vacuum tussen stationair toerental en boven de 2500 rpm. Boven de 2500 rpm is het 25 mm HG zoals het hoort. Stationair is het vacuum tussen de 10 en 15 mm HG. Ik heb dit gemeten direct aan de pomp.
Normaal gesproken zou het pedaal ook bij stationair na een paar keer opgepompt te hebben weer langzaam onder je voet weg moeten zakken door de werking van de bekrachtiger. Dat gebeurd niet. Alleen als ik even wat gas bij geef zakt hij weg.
Weet iemand wat de minimale opbrengst moet zijn van de vacuümpomp (bij stationair toerental)?
Als de werking van de pomp voldoende is verdenk ik de rembekrachtiger.