Pagina 1 van 1

R55 Clubman S - houdt in tussen 2000 en 3000 toeren

Geplaatst: 24 jan 2018, 17:35
door Lievf
Hi! Newbie hier..

Vorig jaar heb ik een R55 Clubman S gekocht van een particulier, enorm blij mee.

Sinds een paar maanden houdt de mini in tussen 2000 en 3000 toeren en zo nu en dan bij het starten loopt ie niet helemaal lekker, na een halve minuut gaat dit over.

Na grote beurt en uitgebreide check van bobines e.d. ging het probleem niet over, nu bij Mini garage afgeleverd. Daar geven ze aan dat het probleem waarschijnlijk te maken heeft met verkoolde inlaten.. Foto gezien en deze zien er inderdaad uit als een BBQ waar Batman op is gegooid.

Vorige eigenaresse reed er vooral korte stukjes mee, en vrees dat het daar mis is gegaan.. (ik rij natuurlijk netjes warm, en alleen maar lange stukken 8)

Anyhow, zijn er meer mensen bekend met dit probleem? inhouden door inlaten die verkoold/verstopt zijn?

Re: R55 Clubman S - houdt in tussen 2000 en 3000 toeren

Geplaatst: 24 jan 2018, 18:18
door Markos
Dan moet ie wel heeeeeel vies als hij daarvan moeilijk gaat starten. Ik heb mijn kleppen laten walnootstralen bij HBT, en die zei dat hij de kleppen nog niet vaak zo vervuild had gezien. En die van mij strartte prima... (kostte 220 euro trouwens dat reinigen).
Ik heb wel startproblemen gehad maar dat kwam door een defecte hogedrukbrandstofpomp. 700 euro bij de BMW dealer, maar die van Peugeot past ook (onderdeelnummer 1920.LL voor de N14, 350 euro op eBay).

Re: R55 Clubman S - houdt in tussen 2000 en 3000 toeren

Geplaatst: 24 jan 2018, 20:29
door Schroefie
Vwb dat walnootstralen wat #Markos aangeeft is ooit een artikel/topic aan gewijd. Zie topic:

viewtopic.php?f=57&t=35248

Re: R55 Clubman S - houdt in tussen 2000 en 3000 toeren

Geplaatst: 25 jan 2018, 12:53
door Lievf
Markos schreef:Dan moet ie wel heeeeeel vies als hij daarvan moeilijk gaat starten. Ik heb mijn kleppen laten walnootstralen bij HBT, en die zei dat hij de kleppen nog niet vaak zo vervuild had gezien. En die van mij strartte prima... (kostte 220 euro trouwens dat reinigen).
Ik heb wel startproblemen gehad maar dat kwam door een defecte hogedrukbrandstofpomp. 700 euro bij de BMW dealer, maar die van Peugeot past ook (onderdeelnummer 1920.LL voor de N14, 350 euro op eBay).

Thanks - het starten is niet echt het probleem - start wel, loopt dan soms wat onregelmatig..
Het echte probleem is het inhouden tussen 2000 en 3000 toeren, met soms echt een dip. Rijdt heel erg schokkerig en trekt dus niet door.

Ze gaan nu in ieder geval kleppen reinigen en dan maar weer verder kijken maar ben een beetje huiverig dat het dus niet daar aan ligt.

Re: R55 Clubman S - houdt in tussen 2000 en 3000 toeren

Geplaatst: 25 jan 2018, 18:32
door BMX
Zorg dat je je kleppen/inlaat schoon laat maken en monteer of laat een cathcan monteren, want anders los je t probleem niet op :)

Re: R55 Clubman S - houdt in tussen 2000 en 3000 toeren

Geplaatst: 25 jan 2018, 21:37
door Schroefie
Lievf,

er staan meerdere topic's op het forum met vergelijkbare klachten, misschien die eens doorlezen waaronder deze waarop #BMX (Richard) naar refereert ivm zo'n Catch Can:

viewtopic.php?f=46&t=37564&hilit=cath+can

Re: R55 Clubman S - houdt in tussen 2000 en 3000 toeren

Geplaatst: 27 jan 2018, 16:40
door Lievf
Thanks! Grappig, ik had al gezocht naar vergelijkbare topics, maar ben dus blijkbaar niet zo goed in zoeken. ;)

Cath can ga ik me eens verder in verdiepen.
Probleem is inderdaad nu verholpen door het reinigen en hij rijdt weer helemaal fijn.
(van Poelgeest had er nog een hele kluif aan en ik mis nu zo'n 5 ribben)

Dit topic mag wat mij betreft gesloten worden aangezien er al een is...