Ardb schreef: ↑07 apr 2019, 01:41
niekcarfreak schreef: ↑05 apr 2019, 21:41
Achter kun je gewoon Bosch of ATE schijfjes en blokjes monteren.
Vooraan kan ik gegroefde schijven type F2000 van Tarox met Tarox compound 114 blokken aanraden.
Zo, dat zijn prijzige setjes in verhouding tot Ate wat @wingman aangeeft. Is er echt substantieel verschil qua remweg of slijtage oid?
Ik heb geen cijfers qua verschil in remweg of levensduur met andere merken schijven en blokken.
Tegen de tijd dat de originele remschijven en blokken van mijn R53 GP versleten waren,
heb ik veel zitten lezen en zoeken welke remmen ik ter vervanging wilde.
Ik wilde geen dure big brake kit maar wel remmen die goed remmen en blijven remmen tijdens een paar rondjes Nürburgring tegen een goede prijs/prestatieverhouding.
Toen kwam ik uit op de Tarox F2000 schijven. Op de originele schijven had ik ondertussen al een setje Ferodo DS2500 versleten en was daar tevreden over dus
de Tarox schijf gecombineerd met de Ferodo DS2500 blokken.
Toen bleek echter dat de DS2500 te zacht is voor de F2000 gegroefde schijven. Hierdoor zette zich veel stof af op de schijven waardoor trillingen onstonden die aanvoelden alsof de schijven krom waren.
Op advies van Klaas van Minispeed heb ik toen Tarox blokken compound 114(straat/race) gemonteerd en alle trillingen waren en bleven weg.
Let wel op dat deze remblokken het beste presteren als ze warm geremd zijn!!!
De Tarox schijven zijn hittebehandeld tegen kromtrekken en je hebt een linker en rechter schijf, let dus op tijdens montage.
Verder heeft mijn Mini rvs remslangen van Goodridge.
Heb een tijdje met ATE Blue DOT 5.1 remvloeistof gereden maar deze mag niet meer verkocht worden.
Laatste tijd laat ik gewoon met een goede DOT4 verversen, die trekt iets minder snel vocht aan als een DOT5.1
Let op! Nooit DOT5 gebruiken in je Mini omdat die op basis van siliconen is.
Voor normaal gebruik op straat kun je zoals Schroefie hierboven al schrijft volstaan met ATE schijven en blokken.
Succes met je keuze
