Mini blijft niet lopen
Geplaatst: 01 apr 2022, 20:29
Beste,
Ik ben vrij nieuw hier en heb inmiddels al een aantal Mini's gehad. Ik heb ze allemaal met een defecte motor gekocht volledig gereviseerd, even gereden en weer verkocht.
Nu heb ik er weer een maar hier zit een storing in die ik niet opgelost krijg. Betreft One 1.4 van 2009.
Ook deze motor is de motor volledig gereviseerd;
8x nieuwe klepzitting aan de inlaat.
Alle kleppen opnieuw ingefreesd.
Alle kleppen opnieuw afgesteld op de juiste hoogte voor het Vanos system
Cilinders opgeboord, nieuwe zuigers
Hoofdlagers, drijfstang lagers nieuw.
De motor is dus helemaal aangepakt.
Probleem is nu het volgende;
Ik blijf foutmelding P0011 en P0014 houden. Timing staat correct,
Nokkenasverstellers, Vanos ventielen en nokkenas sensoren reeds verwisseld.
Motor loopt stationair echt mooi en goed, start koud ook goed.
Echter motor zuigt erg hard onder het kleppendeksel. Als je de carterventilatie lostrekt slaat de motor af en bij het losdraaien van de olievuldop gaat de motor erg bokken.
Ook het uitschakelen van de benzinedamp afzuiging helpt niet. Trek je die slang los slaat de motor ook af.
Als de motor warm is en je start loopt de motor goed voor 3-4 seconden en slaat dan af. Dat komt omdat de motor de gasklep dan dicht trekt. Om de motor dan lopend te houden moet je gasgeven tot 2200rpm. Dat houd je dan even en dan schiet de motor door naar 3000rpm. Daarna blijft de motor lopen maar blijft zo har zuigen.
Inmiddels ander gasklephuis geprobeerd, inlaat spruitstuk vervangen en gecontroleerd op lekkages maar ik ben inmiddels door mijn ideeen heen.
Iemand nog tips??
Ik ben vrij nieuw hier en heb inmiddels al een aantal Mini's gehad. Ik heb ze allemaal met een defecte motor gekocht volledig gereviseerd, even gereden en weer verkocht.
Nu heb ik er weer een maar hier zit een storing in die ik niet opgelost krijg. Betreft One 1.4 van 2009.
Ook deze motor is de motor volledig gereviseerd;
8x nieuwe klepzitting aan de inlaat.
Alle kleppen opnieuw ingefreesd.
Alle kleppen opnieuw afgesteld op de juiste hoogte voor het Vanos system
Cilinders opgeboord, nieuwe zuigers
Hoofdlagers, drijfstang lagers nieuw.
De motor is dus helemaal aangepakt.
Probleem is nu het volgende;
Ik blijf foutmelding P0011 en P0014 houden. Timing staat correct,
Nokkenasverstellers, Vanos ventielen en nokkenas sensoren reeds verwisseld.
Motor loopt stationair echt mooi en goed, start koud ook goed.
Echter motor zuigt erg hard onder het kleppendeksel. Als je de carterventilatie lostrekt slaat de motor af en bij het losdraaien van de olievuldop gaat de motor erg bokken.
Ook het uitschakelen van de benzinedamp afzuiging helpt niet. Trek je die slang los slaat de motor ook af.
Als de motor warm is en je start loopt de motor goed voor 3-4 seconden en slaat dan af. Dat komt omdat de motor de gasklep dan dicht trekt. Om de motor dan lopend te houden moet je gasgeven tot 2200rpm. Dat houd je dan even en dan schiet de motor door naar 3000rpm. Daarna blijft de motor lopen maar blijft zo har zuigen.
Inmiddels ander gasklephuis geprobeerd, inlaat spruitstuk vervangen en gecontroleerd op lekkages maar ik ben inmiddels door mijn ideeen heen.
Iemand nog tips??