Pagina 1 van 1
inhouden bij 4000 toeren
Geplaatst: 23 sep 2025, 12:26
door lnxminis
goeiemiddag mini rijders ik ben richard en heb sinds een jaar de mini clubman cooper s met de n18 motor 135kw in mijn bezit nu heb ik eigenlijk een probleem de auto gaat bij de 4000 toeren eigenlijk niet meer verder het lijkt of deze wordt begrenst bij starten van de auto loopt hij eerst netjes iets boven de 1000 toeren dan na even gelopen te hebben zakt dezr naar net iets onder 1000 toeren en spingt het motor storings lampje aanop de toerenteller display verder loopt die gewoon netjes alleen geeft die geen power lijkt het wel wie kan mij helpen dit optelossen ik denk aan het gasklephuis dat heb ik schoongemaakt maar daarna niet opnieuw gecalibreerd help help wie kan mij helpen groetjes richard
Re: inhouden bij 4000 toeren
Geplaatst: 23 sep 2025, 19:56
door figlio del commesso
Welke foutmelding(en) heb je ?
Re: inhouden bij 4000 toeren
Geplaatst: 23 sep 2025, 21:42
door lnxminis
ik heb hem 1 keer uitlaten lezen toen gaf die de hogedruk brandstof pomp aan
Re: inhouden bij 4000 toeren
Geplaatst: 24 sep 2025, 09:33
door figlio del commesso
Error 2c01 ?
Re: inhouden bij 4000 toeren
Geplaatst: 24 sep 2025, 20:06
door lnxminis
dat weet ik niet meer maar toen zijn we begonnen bij de brandstofpomp onder de bank en die was erg vervuild helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe filter en afdichtringen in elkaar gezet en een flesje van willi.s ingegooid om te reinigen daarna na een volle tank te hebben gereden weer het zelfde gedaan alles weer vernieuwd zat we vuil in maar niet zo erg de vorige eigenaar had deze denk ik nog nooit vervangen maar helaas blijft de auto het zelfde doen het lijkt of mijn gasklephuis niet reageerd op het pedaal kort omschreven ik ben laatst ook geopereerd aan rechtse arm dus licht het even stil helaas kan dit ook de vacuempomp zijn want deze gaan vaak stuk begreep ik de brandstofpomp hoop ik niet dat het is want dan wordt het denk ik dure opgave ik kan heek veel zelf vervangen maar die kosten van een andere zijn erg hoog dacht ik
de pcv membraam is al vervangen met de nieuwe bombines en bougies en kleppendeksel pakkingen ookmotorsteun ook gelijk vervangen met een multie riem en nieuwe krukas poeli olie ververst na het vervangen van de carterpanpakking en olie pomp schoongemaakt en krukas keering ook vervangen dus al genoeg vervangen was ook nodig had lekkage