Pagina 1 van 2
Works vs Beek
Geplaatst: 28 aug 2007, 13:44
door dangixxer
Ergens ben ik toch ni helemaal mee hoor
Een af-fabriek tuningskit bestaande uit software, uitlaat en filter haalt 192 pk en met overboost 270 NM
Beek slaagt erin om 214 pk en 310 NM eruit te persen!
Pas op, versta me ni verkeerd want ik ben persoonlijk geen fan van die veel te dure Works tuning kits, die uberhaupt zelfs regelmatig hun opgegeven vermogen niet halen!
Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat Beek er met enkel software zoveel meer uit haalt. Mij doet dit toch altijd de wenkbrauwen fronsen. En zijn die honderden BMW ingenieurs nu niet slimmer....???
Ik geraak er ni uit hoe dit mogelijk is!
Geplaatst: 28 aug 2007, 13:51
door FastBunny
BMW/MINI garandeerd de auto voor vele honderduizende kilometers. Ze halen dan ook niet 100% eruit wat er in zit. Standaard halen ze bijvoorbeeld maar 85% uit een blok wat die aan kan. Een Workskit wordt dit aangepast naar 90%. Echter Beek zet het zeg maar op 95%

Daar zit je verschil

Geplaatst: 28 aug 2007, 13:58
door Hans
De R56 cooper-s kan nog meer hebben alleen de turbo niet.. die is te klein en werd roodgloeiend daarom hebben ze hem ook terug gebracht naar veiligere waardes namelijk 214pk! Bij de Works is die wel heel erg veilig maar dit heeft ook te maken dat dit pakket over de hele wereld verkocht wordt en ook in landen waar slechte benzine geleverd wordt.. en natuurlijk de schone emissie waardes die gehaald moeten worden!
Beek gaat altijd uit van een octaangehalte van 98 of V-power!
En natuurlijk best kans als er een R56 Works op de bank bij Beek is dat die 200+ pk's heeft

(de standaard Sjes van de R53 hadden ook allemaal meer vermogen dan opgegeven, behalve de Works

)
Trouwens Alta komt toch met een grotere turbo voor de R56

dan wordt het helemaal leuk.. en dan maar hopen dat het alu. blok dat vermogen aan kan..
Geplaatst: 28 aug 2007, 14:02
door Hans
Je kan trouwens ook een Alta uitlaatje erbij bestellen.. kost bij Beek €729,- incl. montage en dan de software voor €325,- en je ben voor €1054,- klaar

Geplaatst: 28 aug 2007, 14:05
door 320d touring
Hans schreef:Je kan trouwens ook een Alta uitlaatje erbij bestellen.. kost bij Beek €729,- incl. montage en dan de software voor €325,- en je ben voor €1054,- klaar

Voor er weer mensen blij worden van niets, die 729 euro is ex de BTW die de meesten van ons

wel moeten betalen !
Geplaatst: 28 aug 2007, 14:10
door Hans
Is dat zo... ?

dat wist ik niet..
Geplaatst: 28 aug 2007, 14:11
door 320d touring
Hans schreef:Is dat zo... ?

dat wist ik niet..
Wat ?, dat wij BTW moeten betalen of de prijs ex is ?

Geplaatst: 28 aug 2007, 14:17
door Hans
Dat die prijs ex is.. maar dat klopt ja

De €325,- voor de software is wel incl. btw
Geplaatst: 28 aug 2007, 14:54
door vangrafhorst
Hans schreef:Je kan trouwens ook een Alta uitlaatje erbij bestellen.. kost bij Beek €729,- incl. montage en dan de software voor €325,- en je ben voor €1054,- klaar

Maar wat is de meerwaarde van die uitlaat? De motor moet je niet meer belasten dan wat Beek heeft gedaan.
OK, sommigen vinden het geluid er belangrijk, dan is de Alta misschien wat, maar voor vermogen is de tuning van Beek alleen ruim voldoende
Joris
Geplaatst: 28 aug 2007, 14:57
door 320d touring
Jammer dat je garantie vervalt bij tuning, maar ik denk dat wij over een jaartje of anderhalf ook eens een bezoekje aan Beek gaan brengen.
Het zou ook leuk zijn geweest als er van die 214 pk ook een uitdraai voor het chippen gemaakt zou zijn om precies te weten welke pk's er door de tuning bij gekomen zijn.
En die uitlaat van Alta geeft volgens de grafieken van hen ruim 10pk aan de wielen extra.
Geplaatst: 28 aug 2007, 16:19
door Hans
Mijn GP stond na een maand al op de rollenbank en werd gelijk gechipt! Heb gewoon alle garantie nog, ze kunnen namelijk niet zien dat die gechipt is
Denk trouwens niet dat een uitlaat alleen 10pk winst geeft.. of de standaard uitlaat is zo slecht

Geplaatst: 28 aug 2007, 16:30
door Sid
turbomoter en grote diameter van uitlaat = belangrijk = pk's winst

Geplaatst: 28 aug 2007, 16:33
door Hans
En als het spruitstuk dan nog standaard is...

Geplaatst: 28 aug 2007, 16:47
door dangixxer
Hans zijn uitleg over de benzine met 98 octaan klinkt heel aannemelijk
Maar ik stel mij de vraag of men bij Beek er ook niet net iets teveel probeert uit te halen.....
Ik weet dat dit een gevaarlijke uitspraak is want er zijn hier wel redelijk veel "beek-aanhangers"....
Geplaatst: 28 aug 2007, 16:54
door Hans
Haha.. maakt mij niet uit hoor je mag ook €2500,- bij de MINI dealer neerleggen
Ik was toevalig net bij Beek dus even gevraagt over dat verhaal met de peekaas, maar idd de turbo wordt anders te heet! En dit is absoluut veilig! Maar beter is een grotere turbo en zonder al die milieu eisen! Want dat kost ook een berg peekaas! Er zit een begrenzer, software matig ingebouwd van ruim 400NM dus er kan nog veel meer uitgehaald worden! Ga anders zelf eens kijken en praten met ze!