Pagina 1 van 2

Temperatuurmeter

Geplaatst: 21 okt 2009, 17:35
door Frankie boy
Ik heb 2 meters laten plaatsen van jcw waaronder de temperatuurmeter, deze geeft 105 graden aan is dit normaal? Weet iemand de bedrijfstemperatuur van een r 56 cooper s?

mvgr

Frank

Geplaatst: 21 okt 2009, 20:35
door Chill-es
Is dat niet de olietemp?

Geplaatst: 21 okt 2009, 22:32
door Frankie boy
Nee het is watertemperatuur, het betreft de jcw meters. Ik heb wel een berichtje gevonden op internet en daar spreekt men ook over 105 graden bij deellast en 85 graden bij vollast.??

Geplaatst: 21 okt 2009, 22:53
door katan01
Frankie boy schreef:Nee het is watertemperatuur, het betreft de jcw meters. Ik heb wel een berichtje gevonden op internet en daar spreekt men ook over 105 graden bij deellast en 85 graden bij vollast.??

Ik heb de JCW meters ook in de S.
Zal dit weekeinde er is op letten en je laten weten welke waardes ik aflees.
Hoewel de waardes van 105 en 85 gr. heel bekend voorkomen.

To-be-continued

Grt.
Wim (katan01)

Geplaatst: 21 okt 2009, 22:54
door Chill-es
Heb zelf een R53 met olietemp meter, als dat het niet is dan weet ik het zo niet...

Geplaatst: 22 okt 2009, 00:26
door Frankie boy
Hoi Wim,

Ik hoor het graag van je.
Bij mij blijft hij 105 graden aangeven lager is hij niet geweest

gr Frank

Geplaatst: 23 okt 2009, 18:14
door Lorr
105° C is heel normaal temperatuur wanneer je motor warm is. Op mijn scangauge lees ik dit ook.

Wanneer je heel sportief begint te rijden zal het zakken rond de 95°C.

Je hoeft geen schrik hebben dat het boven de 100 is want u koelcircuit is een gesloten circuit + anti vries da zorgt ook voor verhoging van het kookpunt.

Bij heel warme dagen durft het soms 106° - 107° te worden maar dat is heel zelden. Hoger heb ik nog nooit gehad, als dat zo is mag je beginnen paniekeren :D

Geplaatst: 25 okt 2009, 22:02
door katan01
Hoi Frank,

Normale temperatuur die ik op de JCW meter aflees is 105 graden.
De temp. zakt bij bijvoorbeeld snelweg gebruik naar 95 graden.
Precies zoals Lorr in zijn antwoord aangeeft.

Grt.
Wim

Geplaatst: 26 okt 2009, 06:30
door Frankie boy
Hoi Wim,

BIJ SNELWEG GEBRUIK ZAKT TEMPERATUUR NAAR 95 GRADEN BIJ JOU, BIJ MIJ NOG NIET GEZIEN.
HOE HARD RIJD JE DAN?

GR Frank

Geplaatst: 26 okt 2009, 11:37
door Berthil
Duidelijk een andere temperatuurhuishouding dan de eerste generatie dus.
Ik heb in beide een scangauge. De Cabrio heeft een thermostaat van 90 graden en de Blauwe een M7 thermostaat van 82 graden. Dat is ook altijd de temperatuur op de scangauge tenzij men in een file terechtkomt, dan loopt de temperatuur wat op. Bij 102 graden gaat dan de ventilator draaien en zakt de temperatuur weer snel.

Geplaatst: 29 okt 2009, 17:51
door Frankie boy
Ik heb temperatuurmeter vandaag getest op de werking, bij normale snelheden en rustig rijden geeft deze inderdaad 105 graden aan ga je harder rijden op de snelweg dan zakt temperatuur onder de 90 graden. Werkt perfekt en ziet er mooi uit. Is volledig aangesloten op computer van de auto zelf zonder verdere sensoren te plaatsen. Aan te raden voor ieder die toch een temperatuurmeter zoekt. Ook de meter die de trekkracht in percentage aangeeft is leuk, misschien weing toegevoegde waarde maar toch.

mvr gr

Frank

Geplaatst: 29 okt 2009, 18:30
door GreyCooperS
Ik heb vandaag ook mn scangaugeII aangesloten...temp blijft op de snelweg rond de 102, 103....

In de stad slaat, zoals Berthil zegt, de ventilator aan rond die temperatuur :wink:

Geplaatst: 29 okt 2009, 19:26
door bullie
waar hebben jullie die meters gehaald, en wat mochten die kosten?

gr Romano

Geplaatst: 29 okt 2009, 20:11
door GreyCooperS
Beek autoracing...rond de 180,- euries geloof ik

Geplaatst: 29 okt 2009, 20:14
door bullie
hmm vreemd, klaas had het over 3 á 400 euri...

heb je ook n R56?

greetzz