Pagina 1 van 1

Distributie vervangen bij 23000 km Diesel?

Geplaatst: 27 mei 2010, 21:15
door Woosh!
Ja je leest het goed..

let me explain...
ik hoorde geklapper onder mijn kap en ben terug gegaan naar de dealer.
Dit werd provisorisch opgelost met een tierap (of hoe je dat ook schrijft)..
Het was 1 dag weg en toen weer terug.. vreemd genoeg enkel rond de 3000 rpm.

bij mijn 20.000 km beurt heb ik dit nogmaals aangegeven en er zou naar gekeken worden.
Toen ik hem op kwam halen werd mij verteld dat ze niks konden horen en dat ik dus een keer zou moeten rijden met een monteur, maar aangezien ik een herhalings afspraak kreeg voor mijn V-snaar (die al piepte.. :s ) kon dat ook dan wel als het geluid zou blijven.

Prima, dus ik moest vanmorgen mijn auto afgeven voor de herhalings afspraak.
Heb de auto aan m'n pa meegegeven omdat ik wat tijd te kort had om bij een klant te komen. Hij had zelf ook nog wat te melden dus dat kwam wel goed.

Werd ik rond 2 uur opgebeld door de dealer: "We zijn nu bezig met de MINI, maar ik kan u vast vertellen dat u de auto vandaag noch morgen op kunt halen."
Dus ik vroeg waarom en wanneer dan wel.
"Nou," zei de beste man niet zo vrolijk, "de geluiden die u had aangegeven, lijken in de distributie en kachelhuis te zitten."
Dus ik gaf aan dat ik de multiriem al had horen fluiten en dat al vreemd vond.
"Ja," zei hij, "maar het zit ook in de distributie, dus die willen we gaan vervangen..."

En toen bleef het ff stil, want ik heb nog niet eerder gezien dat distributie bij 23000 km vervangen moet worden..
Geen idee wat ze dan precies gaan vervangen, maar ik ben m'n MINI tot minimaal woensdag kwijt..
Gelukkig wel een leen MINI meegekregen, maar vind het toch wat gek..

iemand hier ervaring mee? Met de diesel?

Geplaatst: 27 mei 2010, 21:46
door freegate
Een mini heeft toch een distributieketting en geen distrubitieriem.

Geplaatst: 27 mei 2010, 21:49
door GreyCooperS
mss denken ze dat jij ook last hebt van de bekende dieselratel :mrgreen:

Geplaatst: 27 mei 2010, 21:53
door Woosh!
freegate schreef:Een mini heeft toch een distributieketting en geen distrubitieriem.
zou best kunnen, maar er is wel een verschil tussen de distributieketting/riem en de v-snaar/multiriem ;)
dat zijn twee verschillende dingen..

GreyCooperS schreef:mss denken ze dat jij ook last hebt van de bekende dieselratel :mrgreen:
straks komen ze nog met camberplaten en vrachtwagenintercooler onzin :mrgreen:

Geplaatst: 27 mei 2010, 23:09
door GreyCooperS
of heb je ook stiekem een grotere turbo geplaatst? :lol:

Geplaatst: 28 mei 2010, 02:22
door mushrop
Bij een diesel heb ik het nog niet eerder gehoord. Maar bij mijn JCW is bij 14dkm de complete distributie vervangen en bij de Clubman bij 28dkm.... :s

Geplaatst: 28 mei 2010, 09:36
door Woosh!
blijkbaar hip om je distributie te laten vervangen dan :s

anyway.. I wish I had a bigger turbo :mrgreen:
Ik rijd nu in een standaard Cooper (benzine) en dat scheelt toch echt een hoop met mijn dieseltje :)
en ik schakel te snel door :mrgreen:
dus ik ben maar alvast aan het wennen om als een malle door te halen in toeren, dan is die wel lekker rap 8)

Geplaatst: 28 mei 2010, 10:02
door GeoBem007
mushrop schreef:Bij een diesel heb ik het nog niet eerder gehoord. Maar bij mijn JCW is bij 14dkm de complete distributie vervangen en bij de Clubman bij 28dkm.... :s
Heeft wrs meer te maken met de dieselratel dan met slijtage..

Maar met WJ zijn rijstijl verbaasd het me allemaal niks :lol:

Geplaatst: 28 mei 2010, 10:57
door Woosh!
:p

Geplaatst: 28 mei 2010, 12:59
door Mini Poeper
Woosh! schreef:Ik rijd nu in een standaard Cooper (benzine) en dat scheelt toch echt een hoop met mijn dieseltje :)
Na wat testritten vond ik een Cooper D vlotter rijden dan een Cooper... met daarbij de mogelijkheid tot tuning...
Dat mis ik inderdaad wel; het lekker hoog in toeren jagen.

Geplaatst: 28 mei 2010, 15:47
door Woosh!
Ja, ik moet ook zeggen dat het een flinke stap terug is naar een Cooper benzine vanaf een diesel..
hoewel het wel leuk is om een beetje lekker door te halen in die toeren :mrgreen:

Geplaatst: 03 jun 2010, 14:18
door Woosh!
Zo, m'n MINI is dan wel weer terug, maar hij is nog niet gefixt.

althans, de zaken die ik heb aangegeven waar ze naar moesten kijken (en voor welke ik al meerdere keren terug ben geweest) zijn nog niet gemaakt.

nog maar weer eens terug/bellen dan :s


ruzie

Geplaatst: 06 jun 2010, 16:26
door Shag
lekker verhaal.. puur toeval dat er blijkbaar zo snel distributie wordt gewisseld of wellicht zwak punt van de mkII? :s

Ook handig dat ze niet uitvoeren waar je om vraagt...not.

Geplaatst: 09 jun 2010, 13:04
door Woosh!
nee, zeker niet handig..
volgens de man van de werkplaats wilden ze het piepen van de v-snaar verhelpen, maar na het vervangen van de v-snaar was dat nog niet weg en hebben ze gekeken waar het wel aan lag..

bleek dat er een roestaanslag op m'n distributieriem zat :s

Geplaatst: 10 jun 2010, 00:51
door mushrop
waar kom jij ook alweer met je auto? MINI Den Haag toch?...... :s