Pagina 1 van 1

LOL: 150pk in een ONE

Geplaatst: 26 okt 2010, 21:28
door P5ycH0
http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LO3

Zou er in NL ook iemand zitten die zoiets kan leveren/inbouwen (kheb zelf 6 linkerhanden namelijk) ?
Er is heel veel spul voor de s-jes, maar je ziet zo weinig voor een ONE.
Met chiptuning alleen kom je met een ONE vrijwel niet boven de 120pk.

Edit: Er zit ook een leuk geluidje onder:

Geplaatst: 26 okt 2010, 23:58
door Mini Poeper
Zoek maar eens de eerste Cooper van Maaij :wink:
Mijn MINI One had 130pk (denk dat dat 125pk zou geweest zijn op de bank van Beek).

Re: LOL: 150pk in een ONE

Geplaatst: 28 okt 2010, 09:08
door Mister Mario
P5ycH0 schreef:http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LO3

Zou er in NL ook iemand zitten die zoiets kan leveren/inbouwen (kheb zelf 6 linkerhanden namelijk) ?
Er is heel veel spul voor de s-jes, maar je ziet zo weinig voor een ONE.
Met chiptuning alleen kom je met een ONE vrijwel niet boven de 120pk.

Edit: Er zit ook een leuk geluidje onder:
Denk dat je het wel kunt schudden om jouw ONE te tunen heb zelf ook eentje, de MINI bij Lohen is een van de generatie 1.
Schijnt dat de generatie 1 veel makkelijker is en was te tunen....................... :wink:

Geplaatst: 28 okt 2010, 10:13
door Mini Poeper
Oooohw, gaat het hier over de 2.Gen MINI One!?
Dat gaat inderdaad niet lukken.

Bij 1.Gen MINI's is het ook af te raden om de One/Cooper van de voor de facelift te tunen aangezien deze een versnellingsbak hebben van Brooklands en vanaf de facelift bakken kregen van Getrag. De Brooklands bakken zijn probleembakken!

Geplaatst: 28 okt 2010, 10:22
door PepperWhite
Moet echt wel te doen zijn :) binnenkort gaan sam en ik wat testen op mn ONE :) jullie horen t wel :p

Geplaatst: 28 okt 2010, 10:33
door P5ycH0
150pk. Een heerlijke droom. Vooralsnog.....
En PepperWhite, ik ben benieuwd. Ik laat de mijne een dezer dagen even chiptunen naar 120pk. De overige pk's moet vermoedelijk met hardware upgrades gedaan worden. P.s. Welke motor heb jij in je ONE? Een 98pk, of een 95pk?
Ik heb de 1.6 98pk versie.

Geplaatst: 28 okt 2010, 10:41
door Mini Poeper
De 1.6 versie zal makkelijker gaan, die is gedowngrade.
Een normale Cooper is al niet flink te tunen omdat deze atmosferisch is.
Tunen komt van het woord finetunen; afstellen, zodat de motor ideaal loopt. Het is gewoon natuurkunde!

Bij het tunen van een One of Cooper zou ik eerst bij uitlaatlijn en inlaatlijn beginnen. De in- en uitlaatlijn moeten een "open" lijn zijn met zo min mogelijk restricties en zo veel mogelijk flow. Voorbeelden van open uitlaatlijnen zijn Milltek en Supersprint.

Als je in- en uitlaatlijn hebt vervangen, dan ga de computer aanpassen aan de setup. Dit gebeurt op de rollerbank!

Geplaatst: 28 okt 2010, 12:18
door @mr
pffft.. en nokken-assen aanpassen voor de klep-timing en opening, balanceren krukas, lichtere drijfstangen, polijsten en balanceren van andere draaiende delen. etc etc.
Er is op iedere standaard motor best wel veel winst te halen omdat ze altijd op veilige marge zijn gebouwd.

Geplaatst: 28 okt 2010, 21:48
door Marcel Always Open
Mini Poeper schreef:Bij 1.Gen MINI's is het ook af te raden om de One/Cooper van de voor de facelift te tunen aangezien deze een versnellingsbak hebben van Brooklands en vanaf de facelift bakken kregen van Getrag. De Brooklands bakken zijn probleembakken!
Mini Poeper , ik denk dat je Midland bedoelde en geen Brooklands?
Mini Poeper schreef:De in- en uitlaatlijn moeten een "open" lijn zijn met zo min mogelijk restricties en zo veel mogelijk flow.
Teveel open is ook niet goed, de motor moet een zekere mate van tegendruk krijgen uit de uitlaat.

Geplaatst: 28 okt 2010, 22:48
door Mini Poeper
Marcel Always Open schreef:Mini Poeper , ik denk dat je Midland bedoelde en geen Brooklands?
Ja klopt, foutje! :O
Mini Poeper schreef:De in- en uitlaatlijn moeten een "open" lijn zijn met zo min mogelijk restricties en zo veel mogelijk flow.
Teveel open is ook niet goed, de motor moet een zekere mate van tegendruk krijgen uit de uitlaat.
Dat klopt ook, bedoelde ik eigenlijk ook. Dit probleem zie je weer veel bij "sjonnie" buizen.