Problemen met Mini One Clubman
Geplaatst: 09 nov 2010, 00:26
Hierbij een lijstje van de problemen die ik had met een nieuwe Mini One Clubman 1.4i:
- Als ik de airco aanzet, valt de motor stil
- Als de motor per ongeluk blijft draaien na het aanzetten van de a/c, hoor ik een geluid dat kan afkomstig zijn van een koffiemolen.
- Als ik een tijdje met de a/c aan gereden heb, verandert het geluid van een koffiemolen naar een cirkelzaag.
- Als ik van tweede naar derde versnelling schakel, steevast gekraak. Bovendien springt hij soms gewoon uit derde.
- Nu en dan tref ik de auto aan met de ruiten naar beneden. Redelijk vervelend op vakantie met een volle auto.
- Af en toe springen de achterdeurtjes spontaan open al rijdend.
- Op vakantie begaf de prachtige Harman Kardon stereo het na 200km. Spijtig genoeg moesten we de volgende 2000 km zelf zingen.
De oplossingen:
- De airco was onvoldoende gevuld in de fabriek. Een vulling in de garage bracht evenwel geen soelaas.
- Een steun van de versnellingsbak was losgekomen. Vandaar het stroef schakelen. Is nog twee keer losgekomen.
- De module van de centrale vergrendeling was doorgebrand.
- De module van de Mini Radio Boost was doorgebrand.
Dit allemaal na 15 000km!! Mijn tweede Mini (de eerste met CVT bak heeft vorig jaar de geest gegeven na 90 000km en 4000 euro kosten) en meteen ook mijn laatste.
Bovendien lag de motorkap er scheef op en kon je langs één kant je hand tussen de achterdeurtjes steken terwijl dat langs de andere kant niet mogelijk was.
Nadien koop ik een Subaru Legacy uit 1999 met 280 000km die perfect rijdt, niet rammelt, niet kraakt en niet piept. Klein detail:
De Mini One Clubman 1.4i kostte 24 000 euro.
De Subaru kostte 2000 euro.
Ik zou het wel weten.
- Als ik de airco aanzet, valt de motor stil
- Als de motor per ongeluk blijft draaien na het aanzetten van de a/c, hoor ik een geluid dat kan afkomstig zijn van een koffiemolen.
- Als ik een tijdje met de a/c aan gereden heb, verandert het geluid van een koffiemolen naar een cirkelzaag.
- Als ik van tweede naar derde versnelling schakel, steevast gekraak. Bovendien springt hij soms gewoon uit derde.
- Nu en dan tref ik de auto aan met de ruiten naar beneden. Redelijk vervelend op vakantie met een volle auto.
- Af en toe springen de achterdeurtjes spontaan open al rijdend.
- Op vakantie begaf de prachtige Harman Kardon stereo het na 200km. Spijtig genoeg moesten we de volgende 2000 km zelf zingen.
De oplossingen:
- De airco was onvoldoende gevuld in de fabriek. Een vulling in de garage bracht evenwel geen soelaas.
- Een steun van de versnellingsbak was losgekomen. Vandaar het stroef schakelen. Is nog twee keer losgekomen.
- De module van de centrale vergrendeling was doorgebrand.
- De module van de Mini Radio Boost was doorgebrand.
Dit allemaal na 15 000km!! Mijn tweede Mini (de eerste met CVT bak heeft vorig jaar de geest gegeven na 90 000km en 4000 euro kosten) en meteen ook mijn laatste.
Bovendien lag de motorkap er scheef op en kon je langs één kant je hand tussen de achterdeurtjes steken terwijl dat langs de andere kant niet mogelijk was.
Nadien koop ik een Subaru Legacy uit 1999 met 280 000km die perfect rijdt, niet rammelt, niet kraakt en niet piept. Klein detail:
De Mini One Clubman 1.4i kostte 24 000 euro.
De Subaru kostte 2000 euro.
Ik zou het wel weten.