Pagina 1 van 1

Waar is deze buis voor?

Geplaatst: 20 nov 2010, 13:07
door speedy
Hallo members ,

ik had al een tijd last van een onbekend geluid en kwam vandaag tot de ontdekking dat de buis met het rode stickertje tegen het luchtfilter tikte omdat deze helemaal los hing :shock: maar alles functioneerde dus vraag me af waar die voor is ?


Afbeelding

Geplaatst: 20 nov 2010, 13:21
door coendek
geluid demping dacht ik

Geplaatst: 20 nov 2010, 13:25
door speedy
van wat ? met die lange rode sticker he

Geplaatst: 20 nov 2010, 13:30
door PepperWhite
je mag m weleens schoonmaken "under da hood" :mrgreen:

Geplaatst: 20 nov 2010, 14:03
door speedy
met een scoop is het binnen een week weer zo :(

Geplaatst: 20 nov 2010, 20:24
door Woosh!
is dat niet de luchttoevoer naar je interieurfilter?
die zit daar volgens mij achter..

Geplaatst: 28 nov 2010, 23:34
door pieterjan
yups, is interieurlucht.
Diezelfde buis hing bij mij afgelopen zomer los. Ik maar denken dat airco kapot was, auto was maar niet koud te krijgen van binnen. Werd wel lekker warm. Ik heb m maar vastgetaped, als ik auto ooit verkoop koop ik dat onderdeeltje wel. Als alles goed werkt krijg je warme en relatief frisse lucht binnen. Als het fout gaat, krijg je hoofdpijn van rare gassen :-)

Geplaatst: 28 nov 2010, 23:49
door Ragnar
daiël dat is de toegang voor moter geluiden naar de bestuurder. ik weet het het klinkt raar. maar rechts daarvan zit een soort geluid versterker plastic box die het geluid versterkt van de turbo/electronische blowoff.

Pieter jan heeft wel gelijk dat je hem moet afsluiten als de de slang wilt weghalen. anders komen alle geuren en kleuren uit het motor compartiment naar binnen. in de challange wagens wordt deze ook verwijderd.

Dus buis 10 kan weg en nr. 13 ook. betekend wel dat je binnen minder gaat horen qua psstssst en whoosh van e turbo. er bestaan afsluit doppen voor de aansluitling voor bij nr.11. dus als dit allemaal weg is heb je een snelere drukopbouw. dus dan weet je wat je winst daarbij is :) snellere spin..


Afbeelding

Geplaatst: 29 nov 2010, 09:16
door Neovo
Ragnar schreef:daiël dat is de toegang voor moter geluiden naar de bestuurder. ik weet het het klinkt raar. maar rechts daarvan zit een soort geluid versterker plastic box die het geluid versterkt van de turbo/electronische blowoff.

Pieter jan heeft wel gelijk dat je hem moet afsluiten als de de slang wilt weghalen. anders komen alle geuren en kleuren uit het motor compartiment naar binnen. in de challange wagens wordt deze ook verwijderd.

Dus buis 10 kan weg en nr. 13 ook. betekend wel dat je binnen minder gaat horen qua psstssst en whoosh van e turbo. er bestaan afsluit doppen voor de aansluitling voor bij nr.11. dus als dit allemaal weg is heb je een snelere drukopbouw. dus dan weet je wat je winst daarbij is :) snellere spin..


Afbeelding
Idd klopt wat je zegt :D
Is een onderdeel van de koude inlaat lucht.
Deze druk ervan word gebruikt voor de chauffage bekkens

Geplaatst: 29 nov 2010, 11:05
door pieterjan
Cool, wist niet het echt voor motorgeluiden was. Gelukkig heb ik CAI van Forge en dat rare filterding nummertje 9 op plaatje er ook tussenuit gesloopt. Krijg genoeg binnen qua sound experience.

Geplaatst: 29 nov 2010, 21:56
door BlueCooperS
Ik had dit ook op mijn Polo GTI Cup Edition zitten 8)

Geplaatst: 29 nov 2010, 23:34
door Marcel Always Open
Ragnar ben jij serieus omtrent die "geluidsversterker" :shock:

Geplaatst: 30 nov 2010, 07:52
door Ragnar
Marcel Always Open schreef:Ragnar ben jij serieus omtrent die "geluidsversterker" :shock:
marcel ik ben bloed serieus.:wink: :lol:

Ik had me namelijk eerst eens verdiept in iets motorisch. :mrgreen: of te wel ik vond de kleur van de samco slngen zo cool maar vond het z ontzettend veel geld. dus ik wilde weten wat het nou uiteindelijk allemaal deed enz. en toen kwam ik op verschillende sites tegen dat het een soort soundbox is en geen filter. dit soort systeem wordt in meerdere merken op deze manier gebruikt. zodat de bestuurder meer gevoel heeft bij/met ze motor. :wink:

er bestaat ook een slangenstuk zodat je nr7,nr8 in 1 stuk kunt koen dus zonder flens/rubber, dus daar kan helemaal geen lucht meer ontsnappen en bouwt de druk sneller en constanter op.