Pagina 1 van 1

Vliegwiel Garantie of Niet

Geplaatst: 26 nov 2010, 15:14
door Neovo
Zoals jullie weten heb ik onlangs een Mini R56 S gekocht (Next garantie)
Na 200km met de wagen te hebben gereden had ik enkele problemen met de Mini
In de garage werd vast gesteld dat de motor moest vervangen worden
Gelukkig onder garantie. (Top van de garage (Kortrijk))
De Mini is aangekocht in Brugge maar gaat op onderhoud in Kortrijk.
Nu krijg ik zopas telefoon dat het vliegwiel ook stuk lijkt te zijn
En Mini zelf wil daar geen garantie opgeven
Nu gaan ze bij de dealer het nogmaals proberen aan te kaarten met Mini next
Indien terug negatief denk ik van de dealer in Brugge te contacteren dat zij het vliegwiel mogen vergoeden
Graag wat reactie's

Thx

Geplaatst: 26 nov 2010, 19:02
door mushrop
tsja, als je zelf amper 200km mee gereden hebt, dan kan het toch onmogelijk door jou komen? Denk dat je dealer dit wel moet vergoeden..

Geplaatst: 26 nov 2010, 19:25
door Neovo
mushrop schreef:tsja, als je zelf amper 200km mee gereden hebt, dan kan het toch onmogelijk door jou komen? Denk dat je dealer dit wel moet vergoeden..
Denk het ook en die 200km was van garage naar garage dan nog :s

Geplaatst: 26 nov 2010, 20:45
door mushrop
dus was al niet goed toen je 'm kocht. Gewoon hoog spelen.

Geplaatst: 26 nov 2010, 23:23
door Marcel Always Open
Wel garantie

Als je de reparatie laat doen bij een andere dealer dan waar je hem gekocht hebt, krijg je altijd dit gezeur.
Maar de dealer moet niet zeuren maar meewerken. Ze krijgen alles vergoed van Mini Belgiƫ via de mini next regeling.
Als ze nog moeilijk blijven doen, gelijk schriftelijk aansprakelijk stellen en je rechten claimen.

Geplaatst: 26 nov 2010, 23:28
door PepperWhite
Denk dat ze dat zeker moeten vergoeden aangezien ze zelf wel na kunnen trekken neem ik aan ? en anders zou ik t hogerop gaan zoeken , desnoods een zaak van maken want volgens mij sta je volledig in je recht !!

Good luck maar weer want t zit je allemaal niet mee ;)

Geplaatst: 27 nov 2010, 08:56
door Marcel Always Open
Mijn ervaring is dat de dealer niks toezegd, zolang ze zelf nog geen toezegging hebben vanuit de MINI organisatie. Qua management kan ik me dat goed voorstellen
Maar als dat er dan is, komt er ineens van alles goed.

Geplaatst: 27 nov 2010, 11:45
door Neovo
De dealer in Kortrijk kan ik echt niks kwalijk nemen.
Die doen echt hen uiterste best, maar het is gewoon Mini zelf
Als het negatief blijft moet de dealer waar ik hem aangekocht heb het maar uitvechten
Ik betaal niks! ik heb zelfs een nieuwe koppeling laten bestellen op mijn kosten voor de zekerheid (gezien de km's)
Maar normaal zal hij volgende week al klaar zijn, das toch al iets positiefs :)