Pagina 1 van 1

R57 motorblok aan gort....

Geplaatst: 25 jul 2016, 04:56
door Opwierde
Schade foto's

Even snelheid maken over een viaduct en de motor sloeg af. Daarna uitgerold en de AAA (Wegenwacht) gebeld. Door de oliedop heen zag ik de klep tuimelaars los liggen bovenop de kop :evil:
De N14 blok heeft een distributieketting spanner die ineens de geest kan geven, bij mij nu gebeurd bij 55,000 miles. Na $6000 reparatie heb ik nu een zo goed als nieuwe blok. De zuigers/drijfstangen/krukas waren gelukkig onbeschadigd maar de kleppen en distributie moesten vervangen. En en een gemodificeerde spanner.
In de VS is er een "class action" rechtzaak geweest over dit defect en ik zal zo'n $1600 vergoed krijgen van BMW. Leeftijd en kilometers zorgen helaas voor een flinke aftrek. Wees gewaarschuwd en laat BMW Mini de spanner vervangen. In de VS is dat niet goed opgepakt door de dealers.... In NL wel?

Re: R57 motorblok aan gort....

Geplaatst: 25 jul 2016, 09:15
door JeffreyRS
Belachelijk dat dit kan gebeuren, zeker gezien de achterlijk hoge nieuwprijs van dit soort mini's!
Dan mag je kwaliteit verwachten, maar dat is er niet. Nu ook al diverse problemen met een JCW N14 blok. Ruim 40k nieuw en een gemiddelde rover kent minder zwakheden.

Welk bouwjaar is je mini?

Re: R57 motorblok aan gort....

Geplaatst: 25 jul 2016, 09:57
door Wiki1982
kak zeg...hopelijk is Mini NL wel coulant

Re: R57 motorblok aan gort....

Geplaatst: 25 jul 2016, 10:27
door speedy
Niet normaal nee.
Ketting zal al wel geluid gemaakt hebben want zo'n spanner is niet in 1 keer stuk....
Ik heb bij mijn huidige auto de spanner ook preventief laten vervangen en bij mijn vorige mini ook twee keer.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: R57 motorblok aan gort....

Geplaatst: 25 jul 2016, 17:00
door Robert
Da's een forse schade zeg.... maar wel een gevolg van de bekende "dieselratel" denk ik. Daar is op het forum wel een heel grote thread van de vinden. Distributieketting wordt te lang, en dan kan ie over de tanden schieten...

Re: R57 motorblok aan gort....

Geplaatst: 25 jul 2016, 19:28
door Opwierde
JeffreyRS schreef:Belachelijk dat dit kan gebeuren, zeker gezien de achterlijk hoge nieuwprijs van dit soort mini's!
Dan mag je kwaliteit verwachten, maar dat is er niet. Nu ook al diverse problemen met een JCW N14 blok. Ruim 40k nieuw en een gemiddelde rover kent minder zwakheden.

Welk bouwjaar is je mini?
2009

Re: R57 motorblok aan gort....

Geplaatst: 25 jul 2016, 22:41
door Baseman
Ook mijn spanner preventief laten vervangen bij 72K nadat de ketting geluiden begon te maken (N18 blok)
Beter voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen :?

Re: R57 motorblok aan gort....

Geplaatst: 25 jul 2016, 22:45
door GreyCooperS
Same here... Net mn 3e mini gekocht en voorwaarde 1 was nieuwe distributie, voorwaarde twee een goede garantie en voorwaarde drie afspraken over olieverbruik (bij welk verbruik aanspraak garantie)
Als je t niet zelf kunt essentiele stappen bij een n14 blok

Re: R57 motorblok aan gort....

Geplaatst: 26 jul 2016, 18:13
door JeffreyRS
Baseman schreef:Ook mijn spanner preventief laten vervangen bij 72K nadat de ketting geluiden begon te maken (N18 blok)
Beter voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen :?
Bedoel je dan enkel de spanner of de complete distributie?

Re: R57 motorblok aan gort....

Geplaatst: 26 jul 2016, 21:07
door speedy
enkel spanner.
voor 90 euro incl montage zit die erin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: R57 motorblok aan gort....

Geplaatst: 26 jul 2016, 21:08
door speedy
als je er gewoon op tijd bij bent is alleen de spanner voldoende


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk