Valvetronic Storing - R57 S
Geplaatst: 04 jun 2017, 15:01
Goedemiddag!
Helaas al na een paar dagen onze Mini R57S (N18 motor) in bezit te hebben, de eerste storing te pakken. Afgelopen week na een sprintje, melding motor storing in het display... De auto heb ik uitgezet, aangezet en kort na het opnieuw aanzetten verdween de storing ook weer.
De volgende dag had ik al een afspraak staan bij Renova om wielen te wisselen, dus meteen maar even uitgelezen. De exacte storingscodes ben ik helaas vergeten te noteren, maar het had betrekking op de Valvetronic. Schijnbaar kon deze (tijdelijk) niet meer (bij)regelen.
Na heb ik geen problemen meer gehad ondanks een aantal sprintjes is de fout ook weggebleven.
Nu ben ik er dezelfde avond van de storing al wel achtergekomen dat ook wij last hebben van de gevolgen een ongemodificeerd magneetventiel. (Ik had al oliesporen gezien aan de onderkant en de afspraak voor reparatie staat voor aankomende donderdag). Wat ik nog niet had gezien was dat de olie dus echt volledig omhoog gelopen is de connector van de ECU in. Deze heb ik zo goed als het kon schoon gemaakt en laten uitlekken (de hele nacht los laten hangen).
Zou de storing kunnen komen door de olie in de ECU? Een goede vriend van me die bij Renova werkt was daar sceptisch over en gaf aan dat hij eigenlijk wel verwacht dat de storing terugkomt én dat dit wel eens betrekking kan hebben op een kettingprobleem... Hierdoor zou de timing van de nokkenas versprongen kunnen zijn met als gevolg dus deze storing. Ik moet opmerken dat dit een telefonisch consult was zonder dat hij er naar gekeken heeft - dus onder voorbehoud. Ik heb verder ook geen klachten, geen vermogensverlies en de motor loopt netjes.
Wat ik nog wel ervaar is bij een koude start een resonantie van iets; lijkt een hitteschild te zijn. Het zou ook kunnen zijn dat de klepstoters wat tikken totdat ze op druk zijn. Het is na 15-20 seconden weg. Het komt ook zeker niet uit de richting van de distributie, meer vanaf onder de turbo.
Iemand ervaring met deze Valvetronic storing, magneetventiel ding en eventueel dat geluidje?
Groeten,
Peter
Helaas al na een paar dagen onze Mini R57S (N18 motor) in bezit te hebben, de eerste storing te pakken. Afgelopen week na een sprintje, melding motor storing in het display... De auto heb ik uitgezet, aangezet en kort na het opnieuw aanzetten verdween de storing ook weer.
De volgende dag had ik al een afspraak staan bij Renova om wielen te wisselen, dus meteen maar even uitgelezen. De exacte storingscodes ben ik helaas vergeten te noteren, maar het had betrekking op de Valvetronic. Schijnbaar kon deze (tijdelijk) niet meer (bij)regelen.
Na heb ik geen problemen meer gehad ondanks een aantal sprintjes is de fout ook weggebleven.
Nu ben ik er dezelfde avond van de storing al wel achtergekomen dat ook wij last hebben van de gevolgen een ongemodificeerd magneetventiel. (Ik had al oliesporen gezien aan de onderkant en de afspraak voor reparatie staat voor aankomende donderdag). Wat ik nog niet had gezien was dat de olie dus echt volledig omhoog gelopen is de connector van de ECU in. Deze heb ik zo goed als het kon schoon gemaakt en laten uitlekken (de hele nacht los laten hangen).
Zou de storing kunnen komen door de olie in de ECU? Een goede vriend van me die bij Renova werkt was daar sceptisch over en gaf aan dat hij eigenlijk wel verwacht dat de storing terugkomt én dat dit wel eens betrekking kan hebben op een kettingprobleem... Hierdoor zou de timing van de nokkenas versprongen kunnen zijn met als gevolg dus deze storing. Ik moet opmerken dat dit een telefonisch consult was zonder dat hij er naar gekeken heeft - dus onder voorbehoud. Ik heb verder ook geen klachten, geen vermogensverlies en de motor loopt netjes.
Wat ik nog wel ervaar is bij een koude start een resonantie van iets; lijkt een hitteschild te zijn. Het zou ook kunnen zijn dat de klepstoters wat tikken totdat ze op druk zijn. Het is na 15-20 seconden weg. Het komt ook zeker niet uit de richting van de distributie, meer vanaf onder de turbo.
Iemand ervaring met deze Valvetronic storing, magneetventiel ding en eventueel dat geluidje?
Groeten,
Peter