(R56) Clubman Cooper S JCW uitdaging
Geplaatst: 11 jun 2018, 09:35
Hallo mede liefhebbers.
Helaas nog niet voorgesteld. Lees al wel een tijdje mee![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wij hebben een Mini Clubman Cooper S (r56)gekocht. Met een na fabriek aangebrachte JCW kit erop.
(Cooper S R55, R56 and R57
In 2007, Mini released the JCW tuning kit for the new "R56" version of the car. This new version now being turbocharged as opposed to supercharged, the kit itself is very different from that of the previous Cooper S. Consisting of an uprated induction system, exhaust and ECU remap, this kit raises power 17 bhp (13 kW) to 192 bhp (143 kW). The torque figure climbs 10 Nm to 250 Nm (270 Nm with overboost). Acceleration from 0–100 km/h (0-62 mph) is now 6.8 seconds, and a top speed of 232 km/h (144 mph) is now possible. This kit is commonly referred to as the "Stage 1 Kit", although this nomenclature has never been officially employed by JCW or by BMW.)
Geweldig leuk autootje we genieten enorm.
Alleen na een week of 2 kregen we problemen met koud starten, benzine lucht, rook.
Daarbij een redelijk olie gebruik 2 liter op 1.000 kms. Dus weer terug naar de dealer (bovag garantie) deze heeft inlaat en kleppen gereinigd, nieuwe aandrijf ketting. De hoorde je klepperen. En daarbij een nieuw gasklephuis geplaatst ivm koude start.
Koude start probleem bij terugkomst niet verholpen. Na 30 seconden draaien begint de mini goed te lopen.
Maar het hele agressieve karaktertje van de mini is weg. Lijkt 50 pktjes te missen. En het oppakken van de turbo is veel minder, eerder bij 2.000 rpm kickte deze er heftig in altijd die lekkere duw in je rug. Lekker en spannend rijden.
Persoonlijk denk ik dat door het plaatsen van het gasklep huis er iets is misgegaan met het motormanagement systeem.
En mbt het koud starten denk ik zelf aan de brandstof pomp. Geen fout traceerbare codes en dergelijke. (las op dit forum er al meer over)
Heeft iemand een idee ?
Helaas nog niet voorgesteld. Lees al wel een tijdje mee
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wij hebben een Mini Clubman Cooper S (r56)gekocht. Met een na fabriek aangebrachte JCW kit erop.
(Cooper S R55, R56 and R57
In 2007, Mini released the JCW tuning kit for the new "R56" version of the car. This new version now being turbocharged as opposed to supercharged, the kit itself is very different from that of the previous Cooper S. Consisting of an uprated induction system, exhaust and ECU remap, this kit raises power 17 bhp (13 kW) to 192 bhp (143 kW). The torque figure climbs 10 Nm to 250 Nm (270 Nm with overboost). Acceleration from 0–100 km/h (0-62 mph) is now 6.8 seconds, and a top speed of 232 km/h (144 mph) is now possible. This kit is commonly referred to as the "Stage 1 Kit", although this nomenclature has never been officially employed by JCW or by BMW.)
Geweldig leuk autootje we genieten enorm.
Alleen na een week of 2 kregen we problemen met koud starten, benzine lucht, rook.
Daarbij een redelijk olie gebruik 2 liter op 1.000 kms. Dus weer terug naar de dealer (bovag garantie) deze heeft inlaat en kleppen gereinigd, nieuwe aandrijf ketting. De hoorde je klepperen. En daarbij een nieuw gasklephuis geplaatst ivm koude start.
Koude start probleem bij terugkomst niet verholpen. Na 30 seconden draaien begint de mini goed te lopen.
Maar het hele agressieve karaktertje van de mini is weg. Lijkt 50 pktjes te missen. En het oppakken van de turbo is veel minder, eerder bij 2.000 rpm kickte deze er heftig in altijd die lekkere duw in je rug. Lekker en spannend rijden.
Persoonlijk denk ik dat door het plaatsen van het gasklep huis er iets is misgegaan met het motormanagement systeem.
En mbt het koud starten denk ik zelf aan de brandstof pomp. Geen fout traceerbare codes en dergelijke. (las op dit forum er al meer over)
Heeft iemand een idee ?