R55 van 1 op andere moment compressie kwijt
Geplaatst: 29 nov 2018, 20:29
UPDATE:
Redelijk onverwacht kreeg ik gisteren het bericht dat mini weer liep. Vandaag heb ik hem opgehaald
De compressie was weggevallen door het leeglopen van de klepstoters. Een constructiefout in de N14 motor die ontstaat als je de auto start, zeer kort laat lopen en weer uit zet . Wat ik deed om de auto 2 meter te verplaatsen. Voor nu ben ik dus weer op de weg geholpen. er zijn geen onderdelen vervangen. Wel nieuwe bougies en olie. Asl de auto geen automaat was hasd hij eenvoudig "op druk" gesleept kunnen worden.
KEES KLOOST
Hi, ik wou hier beginnen met voorstellen, maar helaas is mijn 2009 mini clubman r55 kapot. En het lijkt een beetje een lastig verhaal te worden. Wellicht kan iemand mij in de goed richting helpen?
Ik heb de auto nu 2 maand en reed altijd goed; geen storingen of vreemde zaken
Vorige week verplaats ik de auto 2 meter heen en weer om dat ik ergens bij moest. (starten, lopen, niets vreemds, geen fout codes)
Volgende dag rijdt auto niet meer; alles draait en werkt echter auto slaat niet aan
Auto op transport naar garage waar distributie ok lijkt; timing staat goed; alles draait, geen rare zaken
Benzine pomp doet het, bobines, goed, startmotor goed, accu goed.
> Nu blijkt dat 2 cilinders geen compressie meer hebben en dat 2 cilinders halve compressie hebben
Vandaag in garage met camera in motor; er zijn vieze kleppen maar niet zo vies dat en de auto niet meer rijdt en dat alle 4 cilinders (!) tegelijk compressie verliezen.
Deze storing trad op "over nacht" en vanuit stilstand (althans; zo lijkt het)
Niet eerder slecht lopende motor gehad, geen foutmeldingen, ook niet via OBD[/list]
Wat zou hier nu aan de hand kunnen zijn?
Redelijk onverwacht kreeg ik gisteren het bericht dat mini weer liep. Vandaag heb ik hem opgehaald
De compressie was weggevallen door het leeglopen van de klepstoters. Een constructiefout in de N14 motor die ontstaat als je de auto start, zeer kort laat lopen en weer uit zet . Wat ik deed om de auto 2 meter te verplaatsen. Voor nu ben ik dus weer op de weg geholpen. er zijn geen onderdelen vervangen. Wel nieuwe bougies en olie. Asl de auto geen automaat was hasd hij eenvoudig "op druk" gesleept kunnen worden.
KEES KLOOST
Hi, ik wou hier beginnen met voorstellen, maar helaas is mijn 2009 mini clubman r55 kapot. En het lijkt een beetje een lastig verhaal te worden. Wellicht kan iemand mij in de goed richting helpen?
Ik heb de auto nu 2 maand en reed altijd goed; geen storingen of vreemde zaken
Vorige week verplaats ik de auto 2 meter heen en weer om dat ik ergens bij moest. (starten, lopen, niets vreemds, geen fout codes)
Volgende dag rijdt auto niet meer; alles draait en werkt echter auto slaat niet aan
Auto op transport naar garage waar distributie ok lijkt; timing staat goed; alles draait, geen rare zaken
Benzine pomp doet het, bobines, goed, startmotor goed, accu goed.
> Nu blijkt dat 2 cilinders geen compressie meer hebben en dat 2 cilinders halve compressie hebben
Vandaag in garage met camera in motor; er zijn vieze kleppen maar niet zo vies dat en de auto niet meer rijdt en dat alle 4 cilinders (!) tegelijk compressie verliezen.
Deze storing trad op "over nacht" en vanuit stilstand (althans; zo lijkt het)
Niet eerder slecht lopende motor gehad, geen foutmeldingen, ook niet via OBD[/list]
Wat zou hier nu aan de hand kunnen zijn?