Koelvloeistof bij de olie
Geplaatst: 06 apr 2025, 10:50
Net overgenomen en dacht bij deze motor die ondanks alles goed loopt stationair bij te vullen met koelvloeistof want was leeg zo te zien? En dan met sludge verwijderaar even de motor te laten draaien en dan olie af te tappen.
Is dus 8 liter koelmiddel ingegaan en heeft even twee minuten gelopen ook met de sludge verwijderaar en koelvloeistof lijkt dus weer leeg en olie/sludge peil is nu zo hoog tot bij ingang van de peilstok . Dus koelvloeistof verdwijnt gelijk en komt in het carter . Dus groot gat in koppakking of scheur in kop of blok ? Wil nu maar niet maar laten lopen omdat het nu wel erg vol is dat carter .
Dus hoeveel werk is de kop eraf halen en de pakking te vervangen ? Is een 1.6 van 3-2011 met 300.000 op de teller . En hoeveel werk moet ik rekenen als ik evt een andere motor erin wil zetten ?
Update: Koelvloeistof bijvullen werkt ook niet en na een paar liter erbij nog steeds langzaam verdwijnend . Dus meer olie/koelvloeistof in mijn carter nu en heb is even geblazen in mijn koelreservoir en hoorde met de olievuldop eraf de lucht rechtstreeks daaruit komen . Dus groot lek of kop gescheurd ?
Blok kan ik nu maar niet meer starten en hoe krijg ik die sludge (veel) er nu uit ?
En of kan mijn probleem liggen aan evt de oliekoeler als die watergekoeld is en waar vind ik die op de motor ?
Is dus 8 liter koelmiddel ingegaan en heeft even twee minuten gelopen ook met de sludge verwijderaar en koelvloeistof lijkt dus weer leeg en olie/sludge peil is nu zo hoog tot bij ingang van de peilstok . Dus koelvloeistof verdwijnt gelijk en komt in het carter . Dus groot gat in koppakking of scheur in kop of blok ? Wil nu maar niet maar laten lopen omdat het nu wel erg vol is dat carter .
Dus hoeveel werk is de kop eraf halen en de pakking te vervangen ? Is een 1.6 van 3-2011 met 300.000 op de teller . En hoeveel werk moet ik rekenen als ik evt een andere motor erin wil zetten ?
Update: Koelvloeistof bijvullen werkt ook niet en na een paar liter erbij nog steeds langzaam verdwijnend . Dus meer olie/koelvloeistof in mijn carter nu en heb is even geblazen in mijn koelreservoir en hoorde met de olievuldop eraf de lucht rechtstreeks daaruit komen . Dus groot lek of kop gescheurd ?
Blok kan ik nu maar niet meer starten en hoe krijg ik die sludge (veel) er nu uit ?
En of kan mijn probleem liggen aan evt de oliekoeler als die watergekoeld is en waar vind ik die op de motor ?