Pagina 4 van 8

Geplaatst: 18 jul 2009, 13:31
door Rein
De gaatjes in het stuur zijn al voorgeperforeerd (kruisjes), na het induwen kun je die met een paperclip oid weer terug trekken, zie je nagenoeg niks meer van. De radio aansturing gaat via de CANbus als ik me niet vergis, dus dat gaat allemaal via de nieuwe kabelboom en de computer. Inderdaad geen gedoe met ledjes inderdaad.
Waar woon je ergens in nederland?

Ik woon in Steenbergen

Geplaatst: 18 jul 2009, 14:13
door dylan159
Hoi Ik woon in steenbergen NB. Wil best naar Tilburg komen een keer als jou dat uitkomt hoor.Graag zelfs. Zoals gezegd. Het aansluiten vind ik niet zo'n probleem, maar ik zie zeker op tegen het uit elkaar halen van alles. ook de airbag lijkt mij toch lastig (helaas moet ik die gaatjes zelf maken. Ze zijn nog niet geperforeerd. Ik hoor het graag , groeten Dylan

inbouwen

Geplaatst: 22 jul 2009, 13:55
door dylan159
heb vandaag het inbouwpakket voor mijn R52 gehaald. Er staat in de handleiding dat auto's tot 7/2004 een andere koppeling hebben dan de auto's daarna. Daarna zou er een cilinder zichtbaar zijn bij het pedaal. Mijn cabrio is van 5/2005 maar ik zie die cilinder nergens. Is er iemand die weet of de cabrio's langer die oude koppeling hebben gehouden.

Geplaatst: 30 jul 2009, 20:15
door Minilex
Nou ik ga mij er ook aan wagen om de cruise control in te bouwen.
Bijna alle onderdelen binnen, ben alleen nog aan het wachten op de stuurbedienings knoppen.
Alleen bij het bestellen van de plaatjes die op het koppelingspedaal (35 31 6765 622) horen te zitten moest ik ze per 10 stuks kopen :shock:
Daar deze investering mij een volle €1,70 heeft gekost heb ik er nog 9 over, dus als iemand ze nodig heeft stuur even een PM en je mag ze voor nop hebben, wel een postzegeltje aub voor het versturen :mrgreen:
Ik laat wel even weten of alles is gelukt.

Geplaatst: 01 aug 2009, 22:58
door dylan159
Nou bij mij zit het pakket er in hoor. Het pakket is een standaard inbouwpakket verkrijgbaar bij BMW. Het pakket bevat een multi-functionele sleepring een kabelboom, een remlichtschakelaar, een koppelingschakelaar (is dus dubbel, ik heb de remlichtschakelaar en het plaatje over, als iemand interesse heeft..........). Let wel op dat het niet makkelijk is. Ik heb zelf 2 grote storingen gehad. Mijn licht ging niet meer uit en ik had niets meer op mijn toerenteller. Bleek achteraf een stekker die niet helemaal goed zat van de km teller. Verder had ik mijn kabel van mijn warme lucht losgetrokken met het demonteren van het dashboard kastje. Stond ik bijna bij de dealer, vond het gelukkig net op tijd. Enige kennis van stekkers van BMW is wel mooi meegenomen. De meeste tijd is daar eigenlijk in gaan zitten. Het zijn niet alledaagse stekkers en ze werken allemaal op een andere manier. Ook naar de motorkap gaan is niet heel eenvoudig. Al met al ben ik 8 uur bezig geweest en ben ik hier en daar een krasje rijker!!! Ik weet niet of ik het een volgende keer weer zou doen.

Nu nog laten activeren. Vraag mij af wat dat gaat kosten. Bij de dealer in Roosendaal hadden ze het over 150 Euro en bij een dealer in Numansdorp had men het over 4 uur werk!!!!!?????? Wil wel van tevoren een prijs weten natuurlijk en deze mag zeker niet boven de 100 euro komen volgens mij.Wordt vervolgd............................... :s

Geplaatst: 02 aug 2009, 16:10
door Minilex
Zo bij mij zit ook alles erin, en inderdaad het omzetten van de pinnetjes van de stekker op de DME unit was nog het lastigste, eigenlijk heb je daar een speciaal stukje gereedschap voor nodig.
En van de week even laten coderen, ben inderdaad ook benieuwd wat dat gaat kosten.
Kent iemand een adresje buiten de stealer om die dat kan doen?
Ben namelijk bang dat het coderen duurder wordt dan de hele ombouw.

Geplaatst: 02 aug 2009, 19:37
door dylan159
Minilex schreef:Zo bij mij zit ook alles erin, en inderdaad het omzetten van de pinnetjes van de stekker op de DME unit was nog het lastigste, eigenlijk heb je daar een speciaal stukje gereedschap voor nodig.
En van de week even laten coderen, ben inderdaad ook benieuwd wat dat gaat kosten.
Kent iemand een adresje buiten de stealer om die dat kan doen?
Ben namelijk bang dat het coderen duurder wordt dan de hele ombouw.
Volgens mij kan alleen de dealer dat activeren. Rein heeft mij gezegd dat het eigenlijk maximaal 70 Euro zou mogen kosten. Ik moet dinsdag om te laten activeren. Het duurde bij mij trouwens ruim 1 1/2 week voordat ik bij een dealer terecht kon (ik heb er 4 gebeld). Ik post even hoeveel het heeft gekost.

Geplaatst: 04 aug 2009, 17:24
door dylan159
Zo de cruise control werkt. Was voor de BMW dealer het eerste project, dus voor hen ook nieuw en ze hebben van de 1 1/2 uur 1 uur gerekend. Denk dat het netjes is, als het inderdaad de werkelijke tijd is geweest. Verder heb ik een Cabrio uit 5/2005, dus ik zou eigenlijk de sensor op de koppelings cylinder moeten plaatsen. Houdertje is aanwezig, alleen het werkte in eerste instantie niet. Te herkennen aan lampje van cruise control dat brandt (na activatie), maar geen werkende cruise control. Toen maar naar de dealer gereden en de remlicht sensor geplaatst en het plaatje gemonteerd (zelf gedaan). Toen werkte het. Ik was 101 Euro kwijt.

Als iemand vragen heeft, ik help graag. (maar weet vast niet alles)

Geplaatst: 13 aug 2009, 08:59
door Minilex
:yeah de software zit erin en alles werkt perfect, in een keer alles goed.
De bediening van de radio deed het al meteen en de CC pas na de activatie.
De Maassche in Venlo vroeg voor het karweitje 69 euro, valt mee!
De totaal kosten zijn gekomen op 177 euro voor koppeling schakelaar, sensorplaat, kabelset en mfc sleepring.
26 euro voor de knopjes op het stuur(met dank aan Manouk) en dan nog de 69 euro voor de software.
In totaal 272 euro.
Zo nu kunnen we op vakantie en kan ik een paar duizend kilometer genieten van mijn cruise control :mrgreen:

Geplaatst: 20 sep 2009, 05:36
door padechjo
Afgelopen jaar heb ik zelf het OEM alarm ingebouwd en is een vergelijkbare klus als de cruisecontrol. Het activeren van het alarm bij de dealer koste mij maar 35 euro :D
Was ook zo gepiept btw....ff software laden in de diagnose computer en vervolgens aansluiten op de boordcomputer...10min werk :wink:

Maar de cruisecontrol is ook een leuk projectje....zit er sterk aan te denken om dit ook te doen.

Gewoon stuur vervangen voor MF stuur

Geplaatst: 01 okt 2010, 11:16
door eyerule
Hi,

Ik heb even een vraagje, ik heb een cooper uit eind 2002. Er zit nu een standaard stuurtje in zonder knoppen voor audio etc.
Kan ik dit stuur zomaar vervangen voor een multifunctioneel stuur? Werken alle knoppen dan?
Of moet ik verder nog aanpassingen doen?

Geplaatst: 01 okt 2010, 11:41
door henne
nee naar mijn weet werkt het niet!
je aansluiting voor audio zit niet in je sleepring/stuurkolomschakelaar verwerkt en ook de bedrading niet!

Geplaatst: 01 okt 2010, 12:43
door Cannuccia
Dan heb ik gelijk een aanvullende vraag:
Als je een 2-spaaks MF stuur hebt, kan je die vervangen voor een 3-spaaks MF-stuur?
Deze twee dus:
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 01 okt 2010, 15:57
door Rein
@ cannuccia: ja, alsje ook de airbag hebt (tip vdg-autoparts 125 euro)

Het 3 spaaks stuur op de foto is een r56 stuur , dat past niet. een r53/52/50 3 spaaks stuur natuurlijk wel

Geplaatst: 01 okt 2010, 17:20
door Cannuccia
Thnx.
Dat scheelt weer in de harde eisen voor m'n volgende MINI :D