Pagina 2 van 2
Geplaatst: 19 mar 2012, 14:54
door BurnoutBram
Die mag je hergebruiken als hij nog netjes is. Wel terug een hoekje inkloppen met een beitel
Geplaatst: 25 mar 2012, 15:51
door Dirkxke
Door de DIY was het precies alsof ik het al 10 keer gedaan had
Lager eruit en nieuwe erin op nog geen 45min!
thx!
r50
Geplaatst: 29 apr 2012, 20:47
door Anto
wat kost zoeen lager ongeveer ?
Geplaatst: 29 apr 2012, 20:54
door BurnoutBram
Tussen de 130 en 200 euro
Geplaatst: 11 jul 2012, 23:08
door Black-Mini
Graag gedaan heh Dirkxke
Geplaatst: 17 jul 2012, 14:42
door luuk van der linde
Ik heb het afgelopen week ook zelf gedaan; het is inderdaad zo simpel, maar ik had een beetje extra pech: Het oude wiel lager zat vast op de spline van de aandrijf as. Ik heb een poelietrekker gekocht (30 Euro), en een los getrokken. Voor de rest had ik geen gedonder...
Geplaatst: 06 aug 2012, 20:05
door Dirkxke
luuk van der linde schreef:Ik heb het afgelopen week ook zelf gedaan; het is inderdaad zo simpel, maar ik had een beetje extra pech: Het oude wiel lager zat vast op de spline van de aandrijf as. Ik heb een poelietrekker gekocht (30 Euro), en een los getrokken. Voor de rest had ik geen gedonder...
Ik had de oude moer er terug een aantal slagen erop gedraaid, daar een blok hout tegen en dan de hamer van 1,5kg.
1 goed gemikte tik en hij kwam zonder problemen.
Terug in elkaar gestoken met wat kopervet voor in de toekomst.
Geplaatst: 22 feb 2013, 09:24
door gnilo
De foto's zijn verdwenen
Kan je deze weer uploaden?
Thx
Geplaatst: 06 apr 2013, 13:58
door gumpiej
Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen welk lager het is? Ik heb gehoord van het trucje dat 'links sturen, geluid weg? oorzaak = rechts' en vica versa.. maar is deze methode betrouwbaar?
mvg
Geplaatst: 06 apr 2013, 14:15
door Manick
gumpiej schreef:Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen welk lager het is? Ik heb gehoord van het trucje dat 'links sturen, geluid weg? oorzaak = rechts' en vica versa.. maar is deze methode betrouwbaar?
mvg
je kan ook 1 kant van de auto op krikken en een slinger aan het wiel geven, als het wiel draait moet je de veer vast pakken, geen trilling in de veer wiellager niet kapot, wel trilling in de veer wiellager kapot.
Re: Wiellager linksvoor vervangen Mini R50
Geplaatst: 22 mar 2018, 13:56
door Black-Mini
Ik zal de foto's weer proberen te uploaden. Ik zal weer even de volgorde moeten checken!
Re: Wiellager linksvoor vervangen Mini R50
Geplaatst: 22 mar 2018, 14:13
door Black-Mini
Beste leden,
Ik heb de DIY weer in eren hersteld, hopelijk kunnen hier mee mensen weer geholpen worden.
Re: Wiellager linksvoor vervangen Mini R50
Geplaatst: 09 jul 2020, 23:10
door THe
Hoi,
Beschreven stappen uitgevoerd, opletten dat je de wiel sensor voor ABS niet beschadigd, ik wou hem eruit halen, hoeft niet, ging ook zeer moeizaam.
In mijn geval gingen de 4 bouten zeer moeilijk los, erg roestig, Mini R52, uit 2005, 171dkm. Veel WD40 en wat tikken kwamen ze na 1,5 uur los.
Ik had de 4 bouten op 20Nm en 90 graden gezet, komt dat overeen met 100Nm?
Ik had de grote bout 32, op 182Nm gezet, beide waardes komen uit
www.newtis.info.
Qua kosten 97 euro voor lager/bouten en moer, 65 voor Torx set 1/2 T25-T70, 12,50 voor kracht dop 32. Ik had geen lucht sleutel gebruikt, das blijkbaar slecht voor de aandrijf as.
Groetjes en bedankt voor de DIY.
Marcel