Pagina 1 van 1

How-To: JCW sierstukken op Cooper S uitlaat

Geplaatst: 25 jul 2008, 00:00
door Rein
Uiteindelijk was ik toch de originele sierstukken beu (bierblikjes). Na verschillende threads op nederlandse en buitenlandse fora te hebben gelezen, heb ik, hoewel de meeste toch afgehaakt waren, toch de knoop doorgehakt en ze besteld bij de dealer.
Het passend maken viel achteraf erg mee. Het eraf halen van de oude sierstukken daarentegen.... :shock:

De sierstukken: Bestelnummer 18107556986 x2 (98 euro incl btw voor een setje)

Het eerste sierstuk ging er redelijk snel af. Inbusje los en een beetje wringen. De 2e echter zat erg vast. Ik dacht dat ik er beweging in had gekregen, maar de inbus bleek gestript en de inbus sleutel draaide dus rond in de kop. Grrr :evil:
Geprobeerd uit te boren, niet gelukt. Boor krom. Metaalmoeheid creeeren in de inbus zodat deze zou afbreken, niet gelukt 1 schroevendraaier krom, andere afgebroken. Na een uurtje of 2 moest hij zich toch gewonnen geven en is het sierstuk los van z'n binnenwerk erafgekomen (foto's volgen nog van de ravage :D )


Slijpgerei: Afbeelding

1e stuk bijna eraf: Afbeelding

Glad gevijld en wel : Afbeelding

later is er nog een stuk afgegaan van zo'n 2cm. Totaal cm of 5 schat ik.

Van 1 jcw sierstuk is een dikke cm afgehaald. Omdat hierbij 3 van de 4 puntlassen verloren zijn gegaan, heb ik er popnagels in gedaan. Deze zie je toch niet en het zorgt ervoor dat ik m'n sierstukjes niet verlies en dat ze niet gaan resoneren.
DIt sierstuk is de linker geworden, omdat daar de ruimte beperkter is dan rechts omdat de linker de binnenbocht heeft.

Het 2e jcw sierstuk heeft allen een uitsnede gekregen ter grootte van een cm2 tpv het metalen plaatje dat de 2 uitlaatbuizen bij elkaar houdt.

Afbeelding
Schematische voorstelling van de aanpassing. Linker is 1,5 tot 2 cm ingekort. Rechtse heeft een inkeping gekregen.


Beetje vet op de smalste gedeeltes van de sierstukken en je wringt ze er relatief eenvoudig op. Aangetikt met een blokje hout en de inbus aangedraaid. Knappe jongen die ze even meeneemt.

Eindfoto's volgen nog, accu van camera leeg :s

De sierstukken zitter er mooi op, niet te ver uitstekend. Je kunt het jcw logo goed zien. Door de stand van de 2 uitlaatbuizen staan de sierstukken een fractie naar onderen gericht. Maar ik vind dit niet erg. De uiteinden zijn toch slash-cut.

Foto's volgen nog, hier alvast eentje van bovenaf:

Afbeelding

Update: De beloofde eindfoto's. Zo nu verder met de cruisecontrol :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 25 jul 2008, 00:05
door BigD
Ziet er stukken beter uit zo 8) mooie DIY :wink:

Greetz BigD

Geplaatst: 25 jul 2008, 10:36
door kwiebje
Netjes gedaan :D:D

Geplaatst: 25 jul 2008, 10:38
door Ragnar
toppie joppie. van bovenaf gezien ziet er goed uit.

Geplaatst: 25 jul 2008, 13:56
door Ossie
Goed opgelost zo..
De slashcut is erg mooi, ik heb hem zelf ook. 8)

Geplaatst: 26 jul 2008, 18:19
door Fred
Wat quattro zegt :wink: 8)

Geplaatst: 17 nov 2012, 21:33
door coopergreens
One ball mod? Is dat de rechter achterdemper weghalen?

Geplaatst: 23 nov 2012, 19:40
door Ollie
Jeetje echt een geval oude koe uit de sloot halen.
Maar ja, dan haal je de rechter demper weg!

Geplaatst: 23 nov 2012, 20:42
door MrBean
Oude koeien of niet.
Ik vind deze aanpassing zoals op de foto's 100% geslaagd :icon_top:

Geplaatst: 23 nov 2012, 21:29
door krikkie
Ik dacht net t zelfde te doen :D , ben niet (meer) voor zo een brulpijp en de originele tipjes zijn wat iel.
Gaat mijn volgende mod zijn