Mini Crossman: Testprogramma begonnen
Geplaatst: 08 jan 2008, 09:54
Mini zet voet op nieuw terrein en presenteert in 2010 de Crossman. De compacte SUV van Mini zal worden geproduceerd bij Magna Steyr in Oostenrijk en inmiddels is het testprogramma van start gegaan. Hierbij wordt weliswaar nog gebruik gemaakt van een mule, maar de techniek is in dit prototype al wel aanwezig.
De geruchten over de komst van een compacte SUV van Mini doen al enige tijd de ronde. Kort geleden heeft moederconcern BMW dan ook bekend gemaakt dat de auto er daadwerkelijk gaat komen. En zoals het er nu op lijkt gaat dat model onder de naam Crossman de markt op.
Magna Steyr
Momenteel werkt BMW in samenwerking met Magna Steyr aan het productiemodel. Dat model zal in een jaarlijkse oplage van 40.000 stuks bij Magna Steyer in Oostenrijk gebouwd worden. De reden dat BMW de productie van de Crossman aan hen uitbesteed heeft alles te maken met de ervaring en capaciteit van de Oostenrijkers. De fabriek in Oxford heeft haar handen vol aan de hatchback, cabriolet en Clubman waardoor de komst van de Crossman nog lang zou duren. Deze oplossing zorgt voor een spoedige ontwikkeling en productie.
Introductie in 2010
Inmiddels zijn de eerste prototypes al op de openbare weg opgedoken. Het betreffen nog zogenaamde ‘mules’ waarbij de body van de Clubman wordt gebruikt. Hierdoor kan de techniek alvast gestest worden zonder dat er iets van het design zichtbaar is. In aanloop naar de marktintroductie in 2010 zal de Crossman stukje bij beetje meer van zich laten zien.






De geruchten over de komst van een compacte SUV van Mini doen al enige tijd de ronde. Kort geleden heeft moederconcern BMW dan ook bekend gemaakt dat de auto er daadwerkelijk gaat komen. En zoals het er nu op lijkt gaat dat model onder de naam Crossman de markt op.
Magna Steyr
Momenteel werkt BMW in samenwerking met Magna Steyr aan het productiemodel. Dat model zal in een jaarlijkse oplage van 40.000 stuks bij Magna Steyer in Oostenrijk gebouwd worden. De reden dat BMW de productie van de Crossman aan hen uitbesteed heeft alles te maken met de ervaring en capaciteit van de Oostenrijkers. De fabriek in Oxford heeft haar handen vol aan de hatchback, cabriolet en Clubman waardoor de komst van de Crossman nog lang zou duren. Deze oplossing zorgt voor een spoedige ontwikkeling en productie.
Introductie in 2010
Inmiddels zijn de eerste prototypes al op de openbare weg opgedoken. Het betreffen nog zogenaamde ‘mules’ waarbij de body van de Clubman wordt gebruikt. Hierdoor kan de techniek alvast gestest worden zonder dat er iets van het design zichtbaar is. In aanloop naar de marktintroductie in 2010 zal de Crossman stukje bij beetje meer van zich laten zien.





