Pagina 1 van 2
Bas' Renault Clio RS Cup
Geplaatst: 23 nov 2010, 23:40
door Bashy
Het is alweer even geleden dat ik me op het forum heb gemeld. Na 2 jaar met veel plezier MINI gereden te hebben ben ik overgestapt naar Renault. Om precies te zijn een Renault Clio RS Cup.
Had geen tijd om eerder wat te posten omdat ik een maandje met vakantie was. Ik heb voor mijn vakantie maar een weekje kunnen genieten van m'n nieuwe aanwinst

Anyways,.. ik ben weer in NL!
Na een proefritje was ik eigenlijk gelijk al verkocht en moest ik deze wagen gewoon hebben. De fun-factor van de Clio is huge. Ik stap elke dag met een enorme grijns op mijn gezicht in die wagen en kan het eigenlijk niet laten om 'm aan de tand te voelen.
Het onderstel is indrukwekkend en wekt bizar veel vertrouwen. De geavanceerde ophanging van de wagen zorgt er voor dat je haast geen aandrijfreacties voelt in je stuur. De Brembo remmen zijn waanzinnig en vertragen als een gek (oppassen voor achterliggers!). Het 2-literblok heeft enorm veel potentie en schreeuwt het uit boven de 6.000 toeren.
Voorgaande combi maakt het gewoon waanzinnig deze auto te rijden. De MINI had veel stuurbeleving maar de Clio doet daar zeker niet voor onder.
Nog maar weinig modificaties kunnen uitvoeren maar toch al wat gedaan:
- Korte antenne gekocht, de standaard antenne raakte de cup spoiler
- De auto professioneel laten poetsen
Maar we willen natuurlijk plaatjes, bij deze:
Keep you posted!
Geplaatst: 23 nov 2010, 23:54
door Ivo
Gaaf ding, waarschijnlijk een van de leukste hot hatches die er te koop zijn

! Lekkere mods zijn er ook op komst, veel plezier ermee

!
Geplaatst: 24 nov 2010, 00:13
door biermagnaat
Top keuze! Ik weet dat ik me hier niet populair mee maak maar ik zou deze clio boven elke mini verkiezen.
Geplaatst: 24 nov 2010, 08:34
door Rickster
Geplaatst: 24 nov 2010, 16:50
door Bashy
Zag ik in jouw gallery een witte Cup?
Geplaatst: 24 nov 2010, 17:53
door mushrop
Clio RS is absoluut cool.

Mooie trackwheels ook man!
biermagnaat schreef:Top keuze! Ik weet dat ik me hier niet populair mee maak maar ik zou deze clio boven elke mini verkiezen.
...maar dat gaat me net te ver.....

Geplaatst: 24 nov 2010, 21:41
door smartie
Als Renault liefhebber helemaal mijn smaak
Ik wacht nog even tot 2011-2013 tot/of ze nou eindelijk weer eens met een turbogeblazen topversie komen
Heel veel fun met die mooie bak
Geplaatst: 25 nov 2010, 11:23
door Adriaan
Gaaf ding!

Geplaatst: 25 nov 2010, 12:04
door biermagnaat
smartie schreef:Als Renault liefhebber helemaal mijn smaak
Ik wacht nog even tot 2011-2013 tot/of ze nou eindelijk weer eens met een turbogeblazen topversie komen
Heel veel fun met die mooie bak
Waarom zou je in godsnaam een turbo willen? Ik durf wel te stellen dat dit een van de aller mooiste motoren is die een mens op dit moment in een auto kan krijgen. Het wordt alleen nog mooier als je voor een Ferrari 458 of een Porsche of iets dergelijks gaat. Wat Renault hier doet met deze Clio mag geprezen worden. Een ongeblazen motor veel vermogen geven is zoveel moeilijker en duurder dan, bijvoorbeeld dat geblazen torretje uit de Mini. Niks te nadele van een Mini die hebben een leuk blok maar als je als autoliefhebber kijkt, dan moet je gewoon dik respect hebben voor een merk dat een auto met deze specificaties voor deze prijs in de markt kan zetten.
Geplaatst: 25 nov 2010, 12:27
door Rickster
Bashy schreef:Zag ik in jouw gallery een witte Cup?
klopt, helaas zonder kenteken..
hier staan wat foto's
Geplaatst: 25 nov 2010, 15:27
door mushrop
biermagnaat schreef:smartie schreef:Als Renault liefhebber helemaal mijn smaak
Ik wacht nog even tot 2011-2013 tot/of ze nou eindelijk weer eens met een turbogeblazen topversie komen
Heel veel fun met die mooie bak
Waarom zou je in godsnaam een turbo willen? Ik durf wel te stellen dat dit een van de aller mooiste motoren is die een mens op dit moment in een auto kan krijgen. Het wordt alleen nog mooier als je voor een Ferrari 458 of een Porsche of iets dergelijks gaat. Wat Renault hier doet met deze Clio mag geprezen worden. Een ongeblazen motor veel vermogen geven is zoveel moeilijker en duurder dan, bijvoorbeeld dat geblazen torretje uit de Mini. Niks te nadele van een Mini die hebben een leuk blok maar als je als autoliefhebber kijkt, dan moet je gewoon dik respect hebben voor een merk dat een auto met deze specificaties voor deze prijs in de markt kan zetten.
tuurlijk is het knap dat ze die motor zo ver hebben kunnen tunen. Het is idd een erg lekker motortje, maar met een turboblok kun je gewoon veel meer vermogen halen en ze zijn ook veel efficiënter. Zou echt niet weten waarom je geen turbo zou moeten willen....
Geplaatst: 25 nov 2010, 18:03
door mso
mushrop schreef:biermagnaat schreef:smartie schreef:Als Renault liefhebber helemaal mijn smaak
Ik wacht nog even tot 2011-2013 tot/of ze nou eindelijk weer eens met een turbogeblazen topversie komen
Heel veel fun met die mooie bak
Zou echt niet weten waarom je geen turbo zou moeten willen....
Turbolag als je 1 turbo hebt iig.. maar ze zijn idd beter te tunen

Geplaatst: 25 nov 2010, 18:06
door mushrop
ja, dat hoor je vaker, dat turbogat. Maar zelfs mijn getunede JCW heeft geen turbogat. Vorger had je dat wel, maar tegenwoordig met de compactere turbo's of, zoals op de JCW, een twin scroll turbo, heb je echt geen last meer van een turbogat.
Maar back on-topic: hele dikke Clio RS!
Mooie mod's ook trouwens, vind die nieuwe trackwielen echt dik!

Geplaatst: 25 nov 2010, 20:16
door Rini

Dat is een gaaf bakkie zeg
Veel scheurplezier, want hier kan je volgens mij onmogelijk rustig mee rijden

Geplaatst: 25 nov 2010, 21:55
door smartie
biermagnaat schreef:smartie schreef:Als Renault liefhebber helemaal mijn smaak
Ik wacht nog even tot 2011-2013 tot/of ze nou eindelijk weer eens met een turbogeblazen topversie komen
Heel veel fun met die mooie bak
Waarom zou je in godsnaam een turbo willen? Ik durf wel te stellen dat dit een van de aller mooiste motoren is die een mens op dit moment in een auto kan krijgen. Het wordt alleen nog mooier als je voor een Ferrari 458 of een Porsche of iets dergelijks gaat. Wat Renault hier doet met deze Clio mag geprezen worden. Een ongeblazen motor veel vermogen geven is zoveel moeilijker en duurder dan, bijvoorbeeld dat geblazen torretje uit de Mini. Niks te nadele van een Mini die hebben een leuk blok maar als je als autoliefhebber kijkt, dan moet je gewoon dik respect hebben voor een merk dat een auto met deze specificaties voor deze prijs in de markt kan zetten.
Ben het met je eens biermagnaat dat het een nette prestatie is en dat er helemaal niets op aan te merken is....voor wie van standaard houdt. Maar als je meer wilt zul je echt aan een turbo moeten om er echt resultaat uit te krijgen zonder dat je daarbij grote investeringen en aanpassingen dient te doen zoals bij een atmosferische motor die de clio nu heeft. Ik heb zowel een RS als een echte Clio maxi kit car gehad en beide voorzien van turbo. Die 280 pk halen ze nooit zonder turbo.