Pagina 1 van 2

Brightness' VW Golf mk2 20v Turbo

Geplaatst: 13 mar 2011, 15:21
door Brightness
Hallo allemaal,

Sinds vrijdag jl. ben ik trotse eigenaar van een MCS (R53) - zie "Who are U?"
Mijn passie voor hot hatches is er echter al veel langer.
Deze VW Golf mk2 is al sinds 2001 in mijn bezit en heeft de nodige modificaties gehad.

TECHNISCHE MODIFICATIES
Motor :
- 1.8 20v turbo, motorcode: APX (basisversie 225 pk)
- vw golf G60 intercooler
- K&N 57i kit
- 440cc injectoren
- IHI ball bearing turbo
- Forge Blow off valve
- H-profiel drijfstangen
- 2,5 inch uitlaatsysteem
- JD custom software
- Powercontroller
- Vermogen / koppel: 373 pk / 472 nm

Aandrijving:
- VW Motorsport 6-bak
- Quaiffe LSD
- Sachs syntherplaat koppeling + speciale drukgroep
- Licht vliegwiel

Onderstel:
- Voorzijde: AP Racing 6-pots klauwen met 330 mm remschijven, achterzijde: standaard G60
- H&R schroefset
- Powerflex bussen
- BBS RC wielen (17'')
- Pirelli PZero Nero, 195-40-17

UITERLIJKE MODIFICATIES:
- Kleur: Black Magic (overgespoten in 2005), alles in kleur (bumpers, lijstenset, spiegels, etc.)
- 1-armige ruitenwisser
- Porsche-style deurgrepen
- Achterklep half "gecleaned"
- Alle logo's verwijderd
- Antenne verwijderd

Interieur:
- Vollederen Recaro interieur (voorstoelen electrische verstelbaar)
- Raid sportstuur, 320 mm
- Pop-off stuurnaaf
- VW Motorsport schakeltoren
- Display van Powercontroller
- Autogauge Turbodrukmeter

De auto is 3 jaar geschortst geweest. Eind april zal hij waarschijnlijk weer rijklaar zijn.

FOTO'S (nog met mijn oude wielen, MOMO GT2, Rallye front en Brembo BBK):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 13 mar 2011, 15:30
door Sicco
Wow, wat een apparaat. Hopelijk houd je dat goed op de weg. Wel eens leuk om te vernemen hoe snel van 0-100 en top. Benzineverbruik?

Geplaatst: 13 mar 2011, 15:52
door Brightness
Sicco schreef:Wow, wat een apparaat. Hopelijk houd je dat goed op de weg. Wel eens leuk om te vernemen hoe snel van 0-100 en top. Benzineverbruik?
Het vermogen was dankzij de Powercontroller van JD prima over te brengen op de weg. Ik heb nog niet gereden met het nieuwe onderstel (Powerflex bussen, H&R schroefset, Quaiffe diff en Toyo R888 semi-slicks). Daarmee zal het alleen nog maar beter zijn geworden.
De 0-100 sprint heb ik nooit gemeten, maar zo rond de 5 seconden is zeker haalbaar. Topsnelheid heb ik nog niet gemeten met GPS. Hij loopt door de teller (260 km/u) heen.
Verbruik is natuurlijk afhankelijk van de rechter voet. Gemiddeld rij ik 1 op 7.

Geplaatst: 13 mar 2011, 16:00
door Sicco
Nou weet ik van wie mijn dividend aandelen Shell komt, hahahaha.

Maarre, je hebt er goed over nagedacht hoor. Niet alleen een brute bak, maar ook nog eens prima te rijden; gaaf.

Je zult zeker niet kunnen wachten totdat hij opnieuw gekeurd is.

Groetjes!!!

Geplaatst: 13 mar 2011, 16:13
door Brightness
Ik ben vooral nieuwsgierig naar hoe hij nu rijdt.
Maar ik kan me nu prima vermaken met de MINI. Wat stuurt zo'n auto, zeg! Daar kon de Golf echt niet aan tippen. Hopelijk brengen de wijzigingen aan het onderstel het stuurgedrag minimaal gelijk aan dat van de MINI. :)

Geplaatst: 13 mar 2011, 16:19
door Sicco
Tja, zo'n Golf is natuurlijk wel groter. Die Golf zal wel niet zwaarder zijn dan een MINI. Ik ben benieuwd wat de Mini Rocketman gaat doen, kleinere versie van onze huidige versies.
Groetjes!!

Geplaatst: 13 mar 2011, 16:26
door Brightness
Sicco schreef:Tja, zo'n Golf is natuurlijk wel groter. Die Golf zal wel niet zwaarder zijn dan een MINI. Ik ben benieuwd wat de Mini Rocketman gaat doen, kleinere versie van onze huidige versies.
Groetjes!!
Qua grootte is de Golf ongeveer gelijk aan de huidige MINI. Een Golf was in de jaren 80 een stuk kleiner dan nu.
De G60-uitvoering weegt op kenteken 82 kg minder dan de MCS.
Ik ben ook benieuwd naar de Rocketman. Hij zal vast een stuk lichter zijn dan de huidige versie.

Geplaatst: 13 mar 2011, 17:07
door Sven
Wat een apparaat!! 8) 8)

Dit is echt een heel gaaf project!

Geplaatst: 13 mar 2011, 17:51
door Fred
DIK! Rally front vind ik echt een must voor een mk2, staat er echt netjes bij zo. En 372 pk :shock:

Geplaatst: 14 mar 2011, 17:01
door MartinG
Fred schreef:DIK! Rally front vind ik echt een must voor een mk2, staat er echt netjes bij zo. En 372 pk :shock:
Jammer dat die rally fronts zo 800 euro kosten :s maar het staat een mk2 prachtig ja.

Heel mooi apparaat al ben ik meer voor de vr6 inbouw, lekkere rauwe 6 cilinder 8)

Geplaatst: 14 mar 2011, 17:47
door Ivo
Heel indrukwekkend project, supergaaf! 8) En wát een vermogen! :shock:

:icon_top:

Geplaatst: 14 mar 2011, 19:20
door Brightness
Rallye front is inderdaad erg mooi, maar de lichtopbrengst is knudde, zelfs met (after-market-)Xenon!
Ik kon het goed verkopen en heb het weer vervangen door de standaard ronde lampen.
MartinG schreef:Heel mooi apparaat al ben ik meer voor de vr6 inbouw, lekkere rauwe 6 cilinder 8)
Een vr6 klinkt prachtig, maar persoonlijk vind ik het niets in een mk2. De auto wordt veel te zwaar in de neus, waardoor er nauwelijks fatsoenlijk meer mee te sturen valt. Wat rij-eigenschappen betreft is een (geblazen) 4-cilinder veel mooier.

Geplaatst: 16 mar 2011, 09:17
door mini cabrio
Zo dan! :shock: behoorlijk serieus project dit zeg 8)

Gaaf hoor!!! :icon_top:

Geplaatst: 17 mar 2011, 11:26
door Blue Chaser
Serieuze dikke shit kerel 8) 8) 8)
JD , Jeroen Dik ? :mrgreen:

Geplaatst: 17 mar 2011, 12:36
door Sven
The VAG man!! 8)